Reuters: «Χαμηλές οι πτήσεις» του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την είσοδό του στο χρηματιστήριο

NEWSROOM
το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Εικόνα από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Eurokinissi

Με «χλιαρό» ενθουσιασμό υποδέχθηκε το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters την επικείμενη είσοδο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Όπως αναφέρει στη στήλη Breaking Views, η Αρχική Δημόσια Εγγραφή του «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν αναμένεται να «ταράξει» τα νερά στις ευρωπαϊκές χρηματιστηριακές αγορές, από τις οποίες οι νέες εισαγωγές εταιρειών απουσιάζουν. Σύμφωνα με την αρθρογράφο, η είσοδος του ελληνικού αεροδρομίου στη χρηματιστηριακή αγορά, δεν αναμένεται να δώσει ώθηση στην υποτονική αγορά της Ευρώπης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, με την εισαγωγή στο χρηματιστήριο του φορέα εκμετάλλευσης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της, η Ελλάδα προσπαθεί να αποστείλει σήμα στους επενδυτικούς κύκλους ότι έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και έχει επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς. Η απόφαση αυτή έρχεται λίγους μήνες μετά την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τους οίκους αξιολόγησης Fitch και S&P στην επενδυτική βαθμίδα.

Οι μεγάλου όγκου τουριστικές ροές 2023, είχαν σαν αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας να αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Η άνοδος αυτή έρχεται σε μια χρονιά κατά την οποία αναμένεται η κίνηση στο σύνολο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων να υποχωρήσει κατά 4,5%, σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων.

Ωστόσο, αυτό σημαίνει επίσης ότι η άνοδος της επιβατικής κίνησης και συγχρόνως η αύξηση των εσόδων μπορεί να έφθασαν στο τέλος τους. Εάν τα έσοδα του ΔΑΑ αυξάνονται κατά 3% ετησίως από τα 477 εκατ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με την αναμενόμενη ετήσια αύξηση της επιβατικής κίνησης στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, και διατηρηθεί το περιθώριο στα προσαρμοσμένα EBITDA στο 69%, τα EBITDA θα μπορούσαν να διαμορφωθούν στα 350 εκατ. ευρώ το επόμενο έτος.

Αποτιμώντας το ελληνικό αεροδρόμιο με έναν πολλαπλασιαστή λίγο χαμηλότερα από 9 φορές τα EBITDA -τον μέσο όρο για τα αεροδρόμια ανά τον κόσμο-, η ελληνική εταιρεία θα μπορούσε να δημιουργήσει έσοδα κάτι περισσότερα από 3 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Breakingviews. Με το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου των μεγεθών μετά την πανδημία να έχει ληφθεί υπόψη, οι επενδυτές θα πρέπει να προετοιμάζονται για μια πορεία στον αυτόματο πιλότο (cruise control όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο), παρά για μια απογείωση της εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ