Apple: Η ταινία με τον Μπραντ Πιτ της άνοιξε την όρεξη -Θέλει να πάρει και τα δικαιώματα της F1
Η Apple θέλει εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Formula 1, σύμφωνα με τους Financial Times.
Οι δυο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την προβολή του αθλήματος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η κίνηση αυτή έρχεται στον απόηχο της επιτυχίας της ταινίας «F1: The Movie», που αποτελεί την πρώτη μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία της Apple στο box office, έχοντας ήδη αποφέρει πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Η κίνηση αυτή φέρνει την Apple σε ανταγωνισμό με την Disney, η οποία μέσω της θυγατρικής της ESPN είναι ο τρέχων ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Formula 1 στις ΗΠΑ. To ESPN είχε αποκλειστικότητα για να διαπραγματευτεί ανανέωση της συμφωνίας χωρίς ανταγωνιστές μέχρι πέρυσι, και τώρα η διαδικασία είναι ανοιχτή για άλλους ενδιαφερόμενους.
H Disney πληρώνει 85 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα, ενώ η ίδια η F1 έχει τη δική της πλατφόρμα που είναι διαθέσιμη σε όλο τον κόσμο, φυσικά επί πληρωμή.
Οι άνθρωποι της Liberty Media, της αμερικανικής εταιρείας στην οποία ανήκει η F1, πιστεύουν ότι ότι η ταινία της Apple αλλά και η σειρά - ντοκιμαντέρ του Netflix «Drive to Survive» έχουν αυξήσει την αξία της Formula 1.
Η αυξημένη τηλεθέαση μεγαλώνει το κόστος για την Apple
Η τηλεθέαση της Formula 1 στις ΗΠΑ διπλασιάστηκε από 554.000 σε περίπου 1,1 εκατομμύρια το 2024, και αυξήθηκε περαιτέρω σε 1,3 εκατομμύρια στους πρώτους 10 αγώνες φέτος.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα ο επόμενος πάροχος να πρέπει να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των FT, το ετήσιο κόστος αναμένεται να ξεπεράσει τα 121 εκατομμύρια δολάρια.
Η Apple δραστηριοποιείται ήδη στη μετάδοση αθλητικών αγώνων καθώς μέσω του Apple tv+ προβάλλονται τα παιχνίδια του MLS, οπότε δεν είναι απίθανο να θέλει να εντάξει στις υπηρεσίες της και την Formula 1.