Heineken vs Bud: Παγκόσμιος πόλεμος... μπύρας

Φωτο: Shutterstock

Η Heineken θα προσπαθήσει να πάρει τη ρεβάνς από την Anheuser-Busch σε κάποιες αναδυόμενες αγορές του κόσμου, στις οποίες η παρασκευάστρια της περίφημης Μπύρας Budweiser έχει κυριαρχήσει εδω και πολλά χρόνια.

Οι μετοχές της ολλανδικής ζυθοποιίας ενισχύονται αυτή την ώρα κατα περισσότερο απο 5% στην αγορά του Άμστερνταμ καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων τριών ετών, μετα την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2018 που ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις των προϊόντων της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 7,7%, τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία του κόσμου προσπαθεί να ξεπεράσει τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κοσμο, καθώς έχει προχωρήσει σε σειρά εξαγορών εταιρειών στην Κίνα και τη Λατινική Αμερική, που της δίνουν πρόσβαση σε νέα δίκτυα διανομής που αυξάνουν τις πωλήσεις τους.

Η Heineken υποστήριζε οτι κερδίζει έδαφος σε χώρες, στις οποίες κυριαρχεί η AB InBev, η οποία παλεύει με ενα βουνό χρέους που δημιουργήθηκε από την εξαγορά της SABMiller.

«Ενισχύουμε τη θέση μας σε νέες αγορές, για παράδειγμα το Μεξικό και τη Βραζιλία, όπου εχουμε κάνει στρατηγικές εξαγορές ώστε να επεκτείνουμε το σήμα της Heineken και να ενισχύσουμε τα συστήματά διανομής καθιστώντας τα πιο αποτελεσματικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Η Heineken έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Βραζιλίας το 2017, όταν αγόρασε την Kirin Holdings για περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια, η οποία της έδωσε μια σειρά από μπύρες περιλαμβανομένων των Schincariol, Devassa και Eisenbahn. Πέρυσι, η ολλανδική εταιρεία αγόρασε μετοχές αξίας 3,1 δισ. δολαρίων στην China Resources Beer Holdings, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Κίνας σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει την AB InBev, που κατέχει την πρώτη θέση στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Η Heineken ανακοίνωσε οτι η αύξηση των κερδών της εν μέρει οφείλεται στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών της, καθώς αυξήθηκαν τα έξοδα. Η αύξηση των τιμών πρώτων υλών επιβάρυνε τα αποτελέσματα άλλων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων, όπως η Unilever και η Carlsberg.

Τον περασμένο Οκτώβριο, η AB InBev ανακοίνωσε οτι η αυξημένη ζήτηση για τις μπυρες της σε Ευρώπη και Αφρική ισοσκελιστηκε απο τις απώλειες στη Βραζιλία και την Αργεντινή. Η κολοσσιαία ζυθοποιία αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του έτους στα τέλη του μήνα.

Πάντως, ενώ η Heineken ενισχύει την παρουσία της στην Κίνα, η AB InBev σκέφτεται να προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή των λειτουργιών της στην Ασία σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να της αποφέρει πάνω απο 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ