Το στοίχημα της Disney στη συνδρομητική τηλεόραση

Shutterstock

Το 1937, η Disney έβγαλε στους κινηματογράφους τη «Χιονάτη με τους επτά νάνους», την πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων της εταιρείας. Τότε, πολλοί είπαν ότι η εταιρεία βάζει σε κίνδυνο τα πετυχημένα της στούντιο για μία ταινία που δε θα δει κανείς… Τελικά, όμως η «Χιονάτη με τους επτά νάνους» ήταν μία τεράστια επιτυχία, το στοίχημα της Disney κερδήθηκε και η συγκεκριμένη ταινία συνέβαλε στο να γίνει η Disney ο κολοσσός που είναι σήμερα.

Ογδόντα δύο χρόνια μετά, η Disney βάζει ένα ακόμα στοίχημα, που θα μπορούσε να αποδειχθεί το ίδιο ριψοκίνδυνο με τη «Χιονάτη με τους επτά νάνους». Το λανσάρισμα της υπηρεσίας Disney+. Η πολυαναμενόμενη υπηρεσία streaming έκανε πρεμιέρα την Τρίτη στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Ολλανδία και είναι η πρώτη προσπάθεια του αμερικανικού κολοσσού να συμμετάσχει στον «πόλεμο του streaming», στον οποίο έχουν ήδη μπει εταιρείες, όπως η WarnerMedia και ο τεχνολογικός κολοσσός, Apple, για να ανταγωνιστούν το Netflix.

Για την Disney και το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Bob Iger, το Disney+ είναι μία σημαντική μεταστροφή της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, η εταιρεία κατάφερε να φτάσει στην κορυφή χάρη στις ταινίες blockbuster που έσπασαν ταμεία, τα θεματικά πάρκα και τα τηλεοπτικά δίκτυα. Πράγμα που κάνει πολλούς να αναρωτιούνται γιατί να επενδύσει η Disney δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει μία νέα μονάδα που ίσως επιβαρύνει τις κερδοφόρες εργασίες της; Η απάντηση σε αυτό, σύμφωνα με ειδικούς, είναι η ανάγκη του κολοσσού των media να προσαρμοστεί σε ένα κόσμο που αλλάζει διαρκώς.

Το Disney+ φτάνει σε μία εποχή που η συγκεκριμένη βιομηχανία ζει έντονες ανακατατάξεις. Η Disney μπαίνει στο παιχνίδι του streaming καθυστερημένη, δεδομένου ότι ήδη το Netflix διαθέτει περίπου 160 εκατομμύρια συνδρομητές. Όμως ελπίζει να κερδίσει το χαμένο χρόνο προσφέροντας πολύ καλό περιεχόμενο σε ακαταμάχητες τιμές. Στη βιβλιοθήκη της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ταινίες της Marvel, της Pixar, ντοκιμαντέρ του National Geographic, ταινίες της σειράς, Star Wars, αλλά και κλασικές ταινίες κινουμένων σχεδίων. Το «Avatar» και το «Avengers: Endgame» θα είναι διαθέσιμα από την πρώτη μέρα και πρόκειται για δύο ταινίες που έσπασαν ταμεία. Ενώ όλα αυτά θα κοστίζουν 6,99 δολάρια το μήνα – τα μισά σχεδόν από το στάνταρ πακέτο του Netflix.

Επίσης, η Disney έχει τα μέσα να λανσάρει μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, κάτι που κάνει ήδη. Βέβαια, οι επενδύσεις της δε θα είναι φθηνές. Εκτιμάται ότι η εταιρεία μπορεί να χάσει πάνω από 2,3 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος, 2020, και άλλα 2,1 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος, 2021. Ωστόσο, η πορεία της επένδυσης, αν όλα πάνε καλά, μπορεί να αποδειχτεί πολύ κερδοφόρα στο μέλλον.

ΣΧΕΤΙΚΑ