fbpxΔυσοίωνο το μέλλον του Boeing 737 ΜΑΧ | Economistas.gr
Skip to main content

Δυσοίωνο το μέλλον του Boeing 737 ΜΑΧ

Δυσοίωνο το μέλλον του Boeing 737 ΜΑΧ
AP Images

Δραματική πτώση κατέγραψε χθες η τιμή της μετοχής της Boeing, μετά τις διαρροές πληροφοριών ότι η κολοσσιαία εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών ενδέχεται να μειώσει περαιτέρω την παραγωγή του μοντέλου 737 Max, ενώ σε ρεπορτάζ του το CNN δεν απέκλειε ακόμα και το ενδεχόμενο να σταματήσει η παραγωγή.

Πηγές έλεγαν στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι ενδεχόμενη αναστολή της παραγωγής θα είναι προσωρινή και κάποια στιγμή θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Η απόφαση για τα 737 MAX

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντένις Μίλενμπεργκ, είχε προειδοποιήσει ήδη από τον περασμένο Ιούλιο ότι η εταιρεία ίσως χρειαστεί να επιβραδύνει ή ακόμα και να αναστείλει την παραγωγή των 737 MAX, σε περίπτωση που υπάρξουν νέες καθυστερήσεις στην έγκριση που αναμένεται να δοθεί από τις αρμόδιες αρχές ώστε να επανέλθουν στους αιθέρες τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Η καθυστέρηση αυτή ήρθε την περασμένη εβδομάδα σε μία συνάντηση που έγινε μεταξύ των αξιωματούχων της FAA, της Ομοσπονδιακής Αρχής για την Αεροπλοΐα, και στελεχών του αμερικανικού κολοσσού, από την οποία προέκυψε ότι η Boeing δε θα λάβει έγκριση για επαναφορά του αεροσκάφους στους αιθέρες έως το τέλος του 2019.

Υπενθυμίζεται ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα καθηλώθηκαν στο έδαφος μετά τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα, που κόστισαν τη ζωή σε πάνω από 300 ανθρώπους. Το πρώτο ήταν της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και το δεύτερο της Ethiopian Airlines το Μάρτιο του 2019, με τον τραγικό απολογισμό να ανέρχεται σε 346 νεκρούς.

Το ενδεχόμενο αναστολής παραγωγής

Η Boeing κατασκευάζει 42 αεροπλάνα 737 MAX το μήνα από τότε που καθηλώθηκαν στο έδαφος, ώστε να μη δημιουργήσει προβλήματα στους προμηθευτές της και να μη χρειαστεί να απολύσει εργαζομένους, τους οποίους αργότερα θα χρειαστεί. Βέβαια, η καθήλωση αυτή έχει στοιχίσει πολύ ακριβά στην εταιρεία, η οποία πληρώνεται με την παράδοση του αεροσκάφους και όχι με την παραγγελία.

Η Boeing έχει ανακοινώσει ότι θα φτάσει το 2021 για να παραδώσει τα αεροπλάνα που έχει ήδη κατασκευάσει, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δε θα είναι έτοιμες να παραλάβουν εκατοντάδες αεροπλάνα με τη μία. Αναλυτές πιστεύουν ότι το 2021 είναι πολύ αισιόδοξο σενάριο και προβλέπουν ότι θα χρειαστεί έως τα μέσα του 2022.

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, που αποκάλυψε το ενδεχόμενο αναστολής της παραγωγής των αεροσκαφών, η διοίκηση της Boeing, όσο περνά ο καιρός, βλέπει την αναστολή της παραγωγής ως τη μόνη βιώσιμη λύση από όσες έχουν προταθεί για να ανταπεξέλθει η εταιρεία στο τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Σε δήλωση προς το οικονομικό δελτίο του CNN, η Boeing διευκρινίζει ότι συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ, αλλά και σε όλο τον κόσμο ώστε να επιστρέψουν τα αεροπλάνα MAX στους αιθέρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ασφαλέστεροι οι ουρανοί το 2019
Ασφαλέστεροι οι ουρανοί το 2019
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα μεγάλων εμπορικών πτήσεων μειώθηκε κατά περισσότερο από 50% το 2019, σύμφωνα με έρευνα που έγινε για τη συγκεκριμένη βιομηχανία.
Ασφαλέστεροι οι ουρανοί το 2019
Η «κακοτυχία» της Boeing επέστρεψε -Εκανε τη μικρότερη παράδοση αεροσκαφών από το 1977
Η «κακοτυχία» της Boeing επέστρεψε -Εκανε τη μικρότερη παράδοση αεροσκαφών από το 1977
Aβεβαιότητα που προέρχεται και από την ανασφάλεια για τα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών, που είναι οι πελάτες της Boeing. 843 παραγγελίες για το 2020 έχουν ακυρωθεί, ενώ έχει λάβει μόλις 59 νέες παραγγελίες.
Η «κακοτυχία» της Boeing επέστρεψε -Εκανε τη μικρότερη παράδοση αεροσκαφών από το 1977
Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing
Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing
Η Boeing έχει βρεθεί αντιμέτωπη με 460 ακυρώσεις παραγγελιών, ενώ θεωρεί ότι άλλες 846 παραγγελίες είναι αβέβαιες για να γραφτούν στα λογιστικά της βιβλία.
Δεν έχει τέλος ο «εφιάλτης» για την Boeing