fbpxΓιατί το Netflix βγάζει ταινίες στα σινεμά | Economistas.gr
Skip to main content

Γιατί το Netflix βγάζει ταινίες στα σινεμά

Γιατί το Netflix βγάζει ταινίες στα σινεμά
Φωτο: Shutterstock

Όταν μιλάμε για το Netflix, αυτό που σκεφτόμαστε σίγουρα δεν είναι η αίθουσα του κινηματογράφου. Αντιθέτως, μάλιστα, από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία της η εταιρεία streaming, η βιομηχανία του θεάματος βρίσκεται σε διαρκή διαμάχη με το Netflix, κυρίως για τη διάρκεια προβολής των ταινιών του,

Ο «Ιρλανδός», καθώς και το «Ιστορία γάμου», οι δύο ταινίες του Netflix που προτάθηκαν για Όσκαρ καλύτερης ταινίας φέτος, παίχτηκαν για πολύ μικρό διάστημα στα σινεμά. Και, φυσικά, αναρωτιέται κανείς: Γιατί το Netflix ξοδεύει τόσα χρήματα, χρόνο και ενέργεια για να βγάλει ταινίες στο σινεμά, εφόσον δεν είναι αυτός ο τρόπος λειτουργίας του;

Η πρώτη αιτία είναι η προφανής: οι ταινίες πρέπει να βγουν στα σινεμά για τουλάχιστον μία εβδομάδα ώστε να μπορούν να είναι υποψήφιες για Όσκαρ. «Αν δεν παίξεις στο σινεμά, δεν έχει Όσκαρ».

Όμως, υπάρχει ακόμα ένας λόγος που η εταιρεία streaming θέλει να προβάλλει τις ταινίες της στο σινεμά. «Το θεωρώ καλό μάρκετινγκ. Όπως η Amazon διαθέτει καταστήματα λιανικής», δηλώνει ο διευθυντής προγράμματος της εταιρείας στο CNN Business, προσθέτοντας ότι το θέμα είναι «η προώθηση του ονόματος, αλλά και η ενθάρρυνση προς τους δημιουργούς ώστε να καταλάβουν ότι οι καλλιτεχνικές τους προσπάθειες θα τύχουν της πλήρης στήριξης του Netflix».

Το παράδειγμα του Μάρτιν Σκορτσέζε

Ένας από αυτούς είναι, για παράδειγμα, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο διάσημος σκηνοθέτης, ο οποίος έχει υπογράψει κάποιες από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου, όπως «ο Ταξιτζής» και «τα Καλά Παιδιά».

Η νέα ταινία του, «ο Ιρλανδός» συνάντησε εμπόδια στην προβολή της στους κινηματογράφους, ωστόσο τελικά βγήκε σε ανεξάρτητες αίθουσες την 1η Νοεμβρίου και προβλήθηκε από το Netflix στις 27 Νοεμβρίου. Τελικά, η ταινία κατάφερε να τραβήξει την προσοχή και να κερδίσει και υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ τους καλύτερης ταινίας, δεύτερου ανδρικού ρόλου και σκηνοθεσίας.

Επίσης, η περιορισμένη προβολή των ταινιών του Netflix στους κινηματογράφους δίνει σήμα ότι «η εταιρεία είναι ένα σημαντικό στούντιο» και αυξάνει την αξία της επιχείρησης στον κόσμο του κινηματογράφου, αλλά και όσων ψηφίζουν για τα βραβεία Όσκαρ.

Ούτως ή άλλως, όπως δηλώνει η διοίκηση του Netflix, είναι πολύ σημαντικό για την εταιρεία να είναι ευχαριστημένοι οι σκηνοθέτες και οι δημιουργοί. Μία περιορισμένη προβολή στις αίθουσες, καθώς και το κύρος των Όσκαρ, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία streaming να προσκαλέσει τα μεγαλύτερα ταλέντα για να εργαστούν εκεί και να φτιάξουν πρωτότυπο περιεχόμενο για τους 167 εκατομμύρια συνδρομητές της εταιρείας παγκοσμίως.

Άλλωστε, το υψηλής ποιότητας προϊόν βοηθά το Netflix να ανταποκριθεί στον αυξημένο ανταγωνισμό από την Disney και τη WarnerMedia.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Η εταιρεία κατάφερε να προσελκύσει 10 εκατομμύρια νέους συνδρομητές παγκοσμίως κατά το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, όταν η πανδημία βρισκόταν στο απόγειό της.
Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Το «Squid Game» - το δράμα επιστημονικής φαντασίας από τη Νότια Κορέα – είναι η καλύτερη «έναρξη σειράς» του Netflix στην ιστορία της πλατφόρμας streaming, όπως δήλωσε αποκλειστικά στο CNN εκπρόσωπός του.
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Το «Squid Game», η πιο επιτυχημένη έναρξη σειράς στην ιστορία του Netflix, εκτιμάται ότι αξίζει 900 εκατομμύρια δολάρια για τον γίγαντα του streaming, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg News, για το οποίο το αμερικανικό οικονομικό δίκτυο επικαλείται πηγές από εσωτερικό έγγραφο του Netflix.
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια