Πώς η Apple «σκότωσε» τα ελβετικά ρολόγια

Shutterstock

Μία εξαιρετικά αποκαλυπτική έρευνα της Strategy Analytics έδειξε ότι κατά τη διάρκεια του 2019 πουλήθηκαν περισσότερα Apple Watch από ελβετικά ρολόγια, συνολικά. Συγκεκριμένα, η Apple πούλησε 30,7 εκατομμύρια ρολόγια – αύξηση 36% σε σχέση με τα 22,5 εκατομμύρια το 2018 – ενώ συνολικά οι ελβετικές εταιρείες πούλησαν μόλις 21,1 εκατομμύρια ρολόγια – ποσοστό μειωμένο κατά 13% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Το 2015, τη χρονιά που βγήκε το Apple Watch, ο διευθύνων σύμβουλος της Tag Heuer και του τμήματος ρολογιών της LVMH, Ζαν – Κλωντ Μπίβερ δήλωνε ότι η βιομηχανία ρολογιών της Ελβετίας δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από το νέο προϊόν του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού, επειδή το Apple Watch δεν είναι δυνατόν να επισκευαστεί σε χίλια χρόνια ή σε οκτώ χρόνια, επειδή δεν μπορεί κανείς να το κληροδοτήσει στα παιδιά του, ούτε να το κληρονομήσει, ούτε πρόκειται για ένα σύμβολο κοινωνικής θέσης.

Βέβαια, όπως συμβαίνει πάντα, όταν υπάρχει μία διαταραχή σε μία βιομηχανία, οι παραδοσιακοί ανταγωνιστές είναι αυτοί που δεν έχουν καν τη δυνατότητα να δουν την απειλή και συνεχίζουν να προσπαθούν να την αναλύσουν με τα στοιχεία του παρελθόντος.

Ήδη από το 2017 άρχισε να φαίνεται ότι υπάρχει μία κρίση άνευ προηγουμένου στην Ελβετική ωρολογοποιία. Οι πωλήσεις των έξυπνων ρολογιών κινούνταν έντονα ανοδικά, ενώ οι εξαγωγές των ελβετικών ρολογιών κινούνταν έντονα πτωτικά. Ωστόσο, οι αρμόδιοι αρνούνταν το προφανές, έτσι όταν τα αποτελέσματα φάνηκαν, δεν μπορούσαν να δουν τι συμβαίνει.

Η αλήθεια είναι, σύμφωνα με αναλυτές του Forbes, ότι η Apple επανεφηύρε το ρολόι χειρός, κάτι που φαίνεται όχι μόνο από τις εντυπωσιακές πωλήσεις, αλλά και από τη δυναμική που έχει το Apple Watch. Όταν κάποιος το αγοράζει, λέει στον εαυτό του ότι θα το φοράει κάποιες φορές, όμως τελικά το φοράει διαρκώς και εγκαταλείπει το παραδοσιακό του ρολόι.

Εξ άλλου, η ελβετική ωρολογοποιία προσπαθεί εδώ και χρόνια να πείσει τους καταναλωτές να δουν το ρολόι ως ένα αξεσουάρ μόδας ή κάτι συλλεκτικό. Για πολλούς, τα ελβετικά ρολόγια είναι ένα σύμβολο υψηλής κοινωνικής θέσης.

Όμως, όσοι δοκιμάζουν τα ρολόγια της Apple, δεν μπορούν να τα αφήσουν. Η εμπειρία δείχνει ότι δεν πρόκειται για ένα ρολόι που δείχνει μόνο την ώρα, αλλά στέλνει γνωστοποιήσεις, μετρά τη φυσική δραστηριότητα, δείχνει την πρόβλεψη του καιρού, λέει αν κέρδισε η αγαπημένη σας ομάδα και πάρα πολλά άλλα πράγματα, ακόμα και αν έχετε αρρυθμίες.

Μόλις ξεκινήσει κανείς να χρησιμοποιεί το Apple Watch, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: τα υπόλοιπα ρολόγια μένουν στο συρτάρι. Και κάθε φορά που το βγάζει κανείς από το χέρι, κοιτάει διαρκώς τον καρπό του για διάφορες πληροφορίες.

Έτσι, όσο περνούν τα χρόνια, όλα δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα «έξυπνα ρολόγια» εγκαταλείποντας τα παραδοσιακά ρολόγια που δείχνουν το κοινωνικό στάτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ