Μια 18χρονη είχε την τρελή ιδέα για το λαστιχάκι σπιράλ και τώρα βγάζει εκατομμύρια

NEWSROOM
Μια 18χρονη είχε την τρελή ιδέα για το λαστιχάκι σπιράλ και τώρα βγάζει εκατομμύρια

Δεν υπάρχει γυναίκα που δεν έχει χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κοκαλάκι μαλλιών. Ο λόγος για τα σπιράλ λαστιχάκια που έκαναν την εμφάνισή τους πριν από μερικά χρόνια και κάνουν πάταγο. Πίσω από αυτά, βρίσκεται μια 18χρονη φοιτήτρια με μια τρελή ιδέα που της αποφέρει εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.

Για τους περισσότερους φοιτητές, η ίδρυση μιας επιχείρησης είναι πιθανώς το τελευταίο πράγμα που μπορεί να τους έρθει στο μυαλό μετά από hungover. Το 2011, η Ελβετίδα Σόφι Τρελέ Τβέντε, ήταν πρωτοετής φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο του Γουόργουικ, και λίγο πριν φύγει για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές της στην πατρίδα της, αποφάσισε να πάει σε ένα πάρτι σε μια φοιτητική λέσχη όπου οι καλεσμένοι έπρεπε να εμφανιστούν φορώντας κοστούμια φτιαγμένα από τυχαία αντικείμενα.

Όπως δήλωσε η 27χρονη πλέον επιχειρηματίας στο BBC: «Καθώς ετοιμαζόμουν να βγω από το σπίτι, είδα αυτό το παλιό τηλέφωνο στον τοίχο.

Αποσύνδεσα το σπιράλ καλώδιο και έδεσα τα μαλλιά μου με αυτό». Αλλά, η φαεινή ιδέα για την αξιοποίησή του, της ήρθε την επόμενη ημέρα. «Ξύπνησα, αλλά δεν είχα καθόλου πονοκέφαλο, παρόλο που είχα συχνά. Παρατήρησα πως το κοκαλάκι των μαλλιών μου δε μου τραβούσε τις τρίχες, ούτε έμεναν τρίχες επάνω του όταν το έβγαλα».

Η Ελβετίδα Σόφι Τρελέ Τβέντε στα φοιτητικά της χρόνια στο πανεπιστήμιο του Γουόργουικ

Τότε, η Σόφι κάλεσε τον τότε σύντροφό της και πλέον συνέταιρό της στην επιχείρηση, Φέλιξ Χαφά. Οι δυο τους αποφάσισαν να εργαστούν στην δημιουργία ενός πρωτοτύπου – ένα σπιράλ κοκαλάκι μαλλιών, κατά την διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών, χρηματοδοτώντας οι ίδιοι το έργο τους. «Ζητήσαμε από έναν τύπο που παράγει τα σπιράλ τηλεφώνου να βγάλει από μέσα το σύρμα και να το συγκολλήσει σε στρογγυλό σχήμα» λέει η Σοφί και συνεχίζει: «Το πρώτο κουτί ήταν απαίσιο. Αλλά σκέφτηκα: Υπάρχει κάτι ακόμη που πρέπει να γίνει».

Τα σπιράλ λαστιχάκια μαλλιών της της απέφεραν πέρυσι 20 εκατομμύρια ευρώ

Μελετώντας διάφορα σχόλια και κάνοντας μικροαλλαγές του προϊόντος κατά την διάρκεια των επόμενων μηνών, τελικά η Σόφι αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μια διαφανή συσκευασία με τρία σπιράλ λαστιχάκια μαλλιών σε κάθε κουτί και να τα πουλά έναντι 6,25 δολαρίων. «Η συσκευασία ήταν πολύ σημαντική για μένα. Ήθελα η αγορά ενός Invisibobble να είναι μια διασκεδαστική εμπειρία – όπως η αγορά μιας παλέτας σκιών ματιών, αντί για χαρτί τουαλέτας».

Οι δυο τους αποφάσισαν να στραφούν σε έναν μεγαλύτερο παραγωγό στην Κίνα το 2012 προκειμένου να παράγει χύμα τα σπιράλ λαστιχάκια μαλλιών και άρχισαν να πωλούν τα προϊόντα τους εκείνη την χρονιά, τόσο διαδικτυακά όσο και σε κομμωτήρια.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν γρήγορα και η Invisibobble έγινε διεθνής το 2013. Και χάρη στην συνεργασία με διανομείς σε όλο τον κόσμο, η εταιρεία ξεκίνησε να στέλνει τα προϊόντα της σε 12 χώρες. Παρόλο που η εταιρεία της μεγάλωνε, η Σόφι λέει: «Οι άνθρωποι στην αρχή ήταν πολύ διστακτικοί σχετικά με το προϊόν μου. Με κορόιδευαν λέγοντας πως επρόκειτο απλά για ένα ακόμη εξάρτημα για να μαλλιά. Οι συγκάτοικοί μου στο πανεπιστήμιο γελούσαν με τις αναρτήσεις μου στο Instagram σχετικά με την επιχείρησή μου».

Η νεαρή επιχειρηματίας πόνταρε στην ιδέα της και βγήκε κερδισμένη

Αλλά μέχρι την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο, το 2014, η Invisibobble της Σοφί είχε ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 6 εκατομμυρίων ευρώ. «Οι άνθρωποι ακόμη δεν μπορούσαν να πιστέψουν πως η Invisibobble θα μπορούσε να είναι μία εργασία πλήρους απασχόλησης για μένα. Στο τελευταίος μου έτος, ο σύμβουλος σταδιοδρομίας μου είπε να υποβάλλω αίτηση για θέσεις εργασίας στο HR, όταν ανακάλυψε ότι ήθελα να δουλεύω αποκλειστικά για την επιχείρησή μου».

Η Σοφί παρατήρησε μια μεγάλη μεταστροφή το 2016, όταν αυτή και ο συνεργάτης της, μπήκαν στην λίστα του Forbes με τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών στο λιανικό εμπόριο. «Τότε άρχισαν να μας παίρνουν στα σοβαρά» λέει η Σοφί και προσθέτει πως αυτή ήταν η στιγμή που η επιχείρησή της άρχισε να ολοκληρώνεται. «Βάζαμε ένα προϊόν στην αγορά και ήταν αμέσως επιτυχία. Ήταν πολύ περίεργο. Αλλά δεν είχαμε καθίσει ούτε στιγμή για να σκεφτούμε την μεγαλύτερη εικόνα».

Κάποιες περιπτώσεις αντιγραφής του προϊόντος της, έκαναν την Σόφι να αλλάξει τακτική. «Σε κάθε αγορά, μπορεί να συμβεί το ίδιο πράγμα» λέει και προσθέτει: «Είχαμε εξαιρετικά καλή απόδοση και τότε μια άλλη εταιρεία δημιούργησε μια πιο οικονομική έκδοση από τα λαστιχάκια μαλλιών. Τώρα, είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια ιδέα την ώρα που κάνεις μπάνιο. Πρέπει να έχουμε το πιο πρωτοποριακό αξεσουάρ για τα μαλλιά και έχουμε ολόκληρες ομάδες που αναπτύσσουν τα πιο cool προϊόντα ή διαφημιστικές εκστρατείες». Και φαίνεται πως αυτό αποδίδει για την εταιρεία που έχει πλέον την έδρα της στο Μόναχο, ενώ τα προϊόντα κατασκευάζονται στην Νότια Κορέα και την Γερμανία καθώς και την Κίνα.

H Σόφι επένδυσε στην ιδέα της και εξελίχθηκε λανσάροντας συνεχώς νέα προϊόντα

H Invisibobble, η οποία πλέον πουλά και στέκες αλλά και κοκαλάκια μαλλιών, ανακοίνωσε πωλήσεις ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι. Σήμερα πωλείται σε πάνω από 100.000 τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων διάσημων καταστημάτων στην μεγαλύτερη αγορά της στις ΗΠΑ. Πάνω από 100.000 άνθρωποι ακολουθούν τώρα το εμπορικό σήμα στο Instagram με την Σόφι να χρησιμοποιεί πρόσφατα την πλατφόρμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να μιλήσει για τις κακές εργασιακές πρακτικές που είδε στην Κίνα κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού της το 2018. «Ολόκληρη η παραγωγή μας κυλούσε ομαλά στην Κίαν, τα εργοστάσιά μας είχαν ελεγχθεί πλήρως» λέει. «Αλλά σκεφτήκαμε να επισκεφθούμε μερικά (νέα) εργοστάσια για να δούμε αν θα μπορούσαμε να μάθουμε κάτι από αυτά που κάνουν άλλες εταιρείες εκεί. Οι μητέρες έχουν τα παιδιά τους στην αγκαλιά τους, την ώρα που συγκολλούν τα λαστιχάκια μαλλιών. Ήταν σπαρακτικό».

Αφού επισκέφθηκε 8 διαφορετικά εργοστάσια στην Κίνα, η Σόφι αποφάσισε να μην μελετήσει περαιτέρω κάποιο από αυτά ως επιλογή, παραμένοντας στους υπάρχοντες κατασκευαστές της εταιρείας της. «Ήταν κάτι που με έκανε να συνειδητοποιήσω πως έπρεπε να εξελιχθούμε με βιώσιμο τρόπο» όπως λέει. Και παρόλο που το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας της, το σπιράλ λαστιχάκι μαλλιών, είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, η εταιρεία λέει ότι είναι κατασκευασμένο από ένα μόνο υλικό, την πολυουρεθάνη, που κάνει το προϊόν αυτό πλήρως ανακυκλώσιμο.

Έχοντας πλέον μια επιτυχημένη εταιρεία, η Σόφι μπορεί να παραδώσει συμβουλές σε νέους επιχειρηματίες: «Ξεκινήστε αμέσως!». Οι νέοι επιχειρηματίες όπως η Σοφί έχουν «τουλάχιστον δύο πλεονεκτήματα» σύμφωνα με τον καθηγητή επιχειρηματικότητας του City University, Βαγγέλη Σουιτάρη. «Έχουν το πάθος, την ενέργεια και την δημιουργικότητα της νεολαίας. Δεύτερον, έχουν λίγα να χάσουν. Γενικά, δεν έχουν παιδιά ή κάποια υποθήκη για να ανησυχούν, επομένως είτε κατά την διάρκεια είτε μετά τις σπουδές, είναι μια καλή στιγμή για να κάνετε το μεγάλο αυτό βήμα και να ιδρύσετε μία επιχείρηση».

Όπως λέει και η Σοφί αν έχετε μια καλή ιδέα, «κάποιος άλλος θα την αξιοποιήσει αν δεν το κάνετε εσείς. Επίσης, εάν ξεκινήσετε μαι επιχείρηση όσο είστε φοιτητής, μπορείς να πάρεις το ρίσκο γιατί δεν χρειάζεται να αφήσεις την δουλειά σου για να ιδρύσεις μία επιχείρηση. Το χειρότερο σενάριο είναι να μην λειτουργήσει».

Φωτογραφίες: Instagram/sophie_invisibobble, Invisibobble

ΣΧΕΤΙΚΑ