fbpxΕταιρείες καλούν τους πελάτες να… μην χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους | Economistas.gr
Skip to main content

Εταιρείες καλούν τους πελάτες να… μην χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους

Εταιρείες καλούν τους πελάτες να… μην χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους
Η καθημερινότητα στη Νέα Υόρκη την εποχή της πανδημίας / AP Images

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, υπάρχουν κάποιες εταιρείες που, με διαφημιστικά τους μηνύματα, καλούν τους πελάτες τους να… μην χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους. Δύο από αυτές είναι η Uber και η Fiat Chrysler, οι οποίες έχουν ήδη λανσάρει στις Ηνωμένες Πολιτείες διαφημιστικές εκστρατείες για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, ζητώντας από τους πελάτες τους να μην τις χρησιμοποιούν.

Ένα πρόσφατο τηλεοπτικό μήνυμα διάρκειας 60 δευτερολέπτων της Uber, που παίζει σε αμερικανικά δίκτυα δείχνει διάφορες σκηνές ανθρώπων που βρίσκονται σε καραντίνα στο σπίτι τους. Και στη συνέχεια βγαίνει το μήνυμα «Μείνετε σπίτι για όσους δεν μπορούν να το κάνουν» και προσθέτει, «Ευχαριστούμε που δε χρησιμοποιείτε την Uber».

Διαφημίσεις με εθνικό αίσθημα

Όπως επισημαίνουν ειδικοί στον τομέα της επικοινωνίας, δεν είναι ασυνήθιστο για τις εταιρείες να βγάζουν διαφημίσεις, οι οποίες να στηρίζονται σε ένα εθνικό αίσθημα, μία κατάσταση σε εποχή κρίσης και τραγωδίας. Όμως, όπως τονίζει ο Τζόζεφ Τάροου, Καθηγητής Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, το εντυπωσιακό και πρωτότυπο στη διαφήμιση της Uber είναι ότι καλεί τους πελάτες να μην αγοράσουν το προϊόν της.

«Ουσιαστικά η Uber ευθυγραμμίζεται με τον εθνικό στόχο, ουσιαστικά δηλαδή με όλα αυτά τα πράγματα που καθορίζουν την Αμερική», τονίζει ο καθηγητής προσθέτοντας ότι με το να συμμετάσχει στην εθνική προσπάθεια, η εταιρεία που διαχειρίζεται υπηρεσίες ταξί αποκαθιστά και σε ένα βαθμό το όνομά της, μετά τη διαρροή πληροφοριών ότι κάποιοι οδηγοί της ίσως αποφάσισαν να μεταφέρουν επιβάτες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Ο Τόμας Ρανίζ, Αντιπρόεδρος της Uber για θέματα μάρκετινγκ, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει τη συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια για τις επόμενες δύο δύο εβδομάδες ώστε να τονίσει τη σημασία του να μένει ο κόσμος στο σπίτι.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Ρανίζ σε ανακοίνωσή του «μία εταιρεία που είναι συνώνυμη της μετακίνησης σας ευχαριστεί που δε μετακινείστε, επειδή αυτή τη στιγμή αυτό βοηθά για να σωθούν ζωές».

Η «διαφορετική» καμπάνια της Fiat Chrysler

Από την άλλη πλευρά, η Fiat Chrysler δεν λέει συγκεκριμένα στους ανθρώπους να μην αγοράζουν αυτοκίνητα. Όμως σε διαφημιστική εκστρατεία που τρέχει στα κοινωνικά δίκτυα, η αυτοκινητοβιομηχανία καλεί τους ανθρώπους να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους και να μην οδηγούν αυτή την εποχή.

Μάλιστα, ουσιαστικά αναπαράγει μία παλαιότερη διαφήμιση με διάσημο σταρ που οδηγεί ένα Jeep, αλλάζοντας το μήνυμα και δείχνοντάς τον ευχαριστημένο που μένει στο σπίτι.

«Μείνετε σπίτι. Μείνετε υγιείς», λέει η διαφήμιση και στη συνέχεια βλέπουμε ένα Jeep να πηγαίνει στο δρόμο και από κάτω γράφει «όταν όλο αυτό τελειώσει, οι δρόμοι θα μας περιμένουν».

Αντίστοιχες διαφημίσεις υπάρχουν και με το Chrysler Pacifica, αλλά και με μοντέλα της Ram και της Alfa Romeo.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η τηλεργασία βλάπτει σοβαρά την οικονομία
Η τηλεργασία βλάπτει σοβαρά την οικονομία
Το 2020, ο αριθμός των Αμερικανών που εργαζόταν από το σπίτι σχεδόν διπλασιάστηκε στο 42% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.
Η τηλεργασία βλάπτει σοβαρά την οικονομία
Morgan Stanley: Το 70% των αμερικανικών επιχειρήσεων υιοθετούν ελαστικό μοντέλο εργασίας
Morgan Stanley: Το 70% των αμερικανικών επιχειρήσεων υιοθετούν ελαστικό μοντέλο εργασίας
Πώς θα είναι στο μέλλον η εργασία; Κατά πάσα πιθανότητα δε θα περιλαμβάνει τη μετάβαση στο γραφείο πέντε μέρες την εβδομάδα, τουλάχιστον για τους εργαζόμενους σε κολοσσιαίες εταιρείες, ακόμα και όταν εξασθενίσει η απειλή του κορωνοϊού.
Morgan Stanley: Το 70% των αμερικανικών επιχειρήσεων υιοθετούν ελαστικό μοντέλο εργασίας
Ο «πονοκέφαλος» του 2020 είναι ακόμα εδώ
Ο «πονοκέφαλος» του 2020 είναι ακόμα εδώ
Βρισκόμαστε μόλις δύο μήνες πριν την έναρξη του 2022, ωστόσο η ανθρωπότητα και η παγκόσμια οικονομία δεν έχουν «γλυτώσει» ακόμα από το 2020.
Ο «πονοκέφαλος» του 2020 είναι ακόμα εδώ