fbpxΙλιγγος: Πόσα δισ. χάνει το Facebook από το μποϊκοτάζ μεγάλων επιχειρήσεων | Economistas.gr
Skip to main content

Ιλιγγος: Πόσα δισ. χάνει το Facebook από το μποϊκοτάζ μεγάλων επιχειρήσεων

Ιλιγγος: Πόσα δισ. χάνει το Facebook από το μποϊκοτάζ μεγάλων επιχειρήσεων
AP Images

Πλήθος μεγάλων επιχειρήσεων μποϊκοτάρουν το Facebook αποσύροντας τις διαφημίσεις τους εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθεί το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σε ζητήματα βίας και λεκτικού μίσους.

Μέχρι στιγμής, η λίστα με τις επιχειρήσεις που προχώρησαν στο μποϊκοτάζ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις Unilever, Coca - Cola, Starbucks, Verizon, Best Buy, The North Face, Levi Strauss, Adidas, Reebok, Microsoft, Pfizer, HP και Puma.

Ο αντίκτυπος από την απόσυρση των διαφημίσεων των συγκεκριμένων επιχειρηματικών κολοσσών στις μετοχές του Facebook είναι ήδη ορατός. Την προηγούμενη εβδομάδα, η μετοχή του κοινωνικού δικτύου κατέγραψε απώλειες της τάξης του 8% χάνοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία. Την Δευτέρα 29 Ιουνίου, η μετοχή έχασε ακόμη 3% της αξίας της. Συνολικά, τα τελευταία εικοσιτετράωρα διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η μετοχή του Facebook υποχώρησε από τα επίπεδα των 240 δολαρίων σε εκείνα των 210 δολαρίων με τις απώλειες να «αγγίζουν» τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ υποχώρησε στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη βλέποντας την προσωπική του περιουσία να μειώνεται σημαντικά.

Ωστόσο, όπως εκτιμούν αναλυτές, η ζημιά ίσως είναι τελικά μεγαλύτερη για τις επιχειρήσεις που αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν το κοινωνικό δίκτυο παρά για το ίδιο το Facebook.

«Το μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook από μια σειρά από επιχειρήσεις για διάστημα ενός μήνα δεν θα επηρεάσει σημαντικά την πορεία του κοινωνικού δικτύου» εκτιμά η Μαρί Σμιθ, συγγραφέας του βιβλίου «Facebook Marketing: An Hour a Day» μιλώντας στο CBC News.

Ειδικότερα, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που προχωρούν σε μποϊκοτάζ διαφημίσεων ρισκάρουν να υποστούν σημαντικές απώλειες εσόδων από την ενδεχόμενη μείωση των πωλήσεων των προϊόντων τους, προσθέτει η ίδια.

Η Νικόλ Περίν, αναλύτρια της ερευνητικής εταιρείας eMarketer, δήλωσε: «Θα είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα του μποϊκοτάζ από τον αντίκτυπο της πανδημίας για το Facebook. Ορισμένες εταιρείες είχαν ήδη σταματήσει τις διαφημιστικές δαπάνες λόγω του κορονοϊού. Την ίδια ώρα, άλλες εταιρείες επέλεξαν να ξεκινήσουν να διαφημίζονται εκμεταλλευόμενες το κενό που δημιουργήθηκε αλλά και τις σαφώς οικονομικότερες τιμές».

Από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το κοινωνικό δίκτυο επισημαίνοντας ότι η διστακτικότητά του να εφαρμόσει αυστηρούς κανόνες σε ζητήματα βίας και λεκτικού μίσους ίσως τελικά του κοστίσει ακριβά.

«Το Facebook πρέπει να δράσει γρήγορα και αποτελεσματικά στο συγκεκριμένο θέμα (βία και λεκτικό μίσος) για να σταματήσει το μποϊκοτάζ» αναφέρει ο Μπράντλεϊ Γκάστγουϊρθ, επικεφαλής τεχνολογικής στρατηγικής στην εταιρεία Wedbush Securities.

Μιλώντας στην εκπομπή του αμερικανικού δικτύου CNN, ο αντιπρόεδρος του Facebook αρμόδιος για τις Δημόσιες Σχέσεις, Νικ Κλεγκ εμφανίστηκε επιφυλακτικός αναφορικά με τις προθέσεις του κοινωνικού δικτύου, υπογραμμίζοντας, όμως, ότι το Facebook δεν έχει κάτι να αποκομίσει «από τον πολλαπλασιασμό της ρητορικής μίσους στην πλατφόρμα του».

«Δεν έχουμε απολύτως κανένα λόγο να ανεχθούμε τη ρητορική μίσους» τόνισε ο Κλεγκ και συνέχισε: «Δεν μας αρέσει, δεν αρέσει ούτε στους χρήστες μας. Δικαιολογημένα, δεν αρέσει και στους διαφημιζόμενους στο δίκτυο. Ωφελούμαστε όλοι από τη θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους ανθρώπους. Όχι από το μίσος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Mαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε 5 δισ. δολάρια σε μια μέρα
O Mαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε 5 δισ. δολάρια σε μια μέρα
Το Facebook έχασε σχεδόν 40 δισ. δολάρια σε αξία την Πέμπτη, κοστίζοντας στον διευθύνοντα σύμβουλό του Μαρκ Ζούρκεμπεργκ 5,2 δισ. δολάρια, καθώς οι αγορές αντέδρασαν στα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.
O Mαρκ Ζούκερμπεργκ έχασε 5 δισ. δολάρια σε μια μέρα
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η πανδημία του κορονοϊού θέτει υπό δοκιμασία τις αντοχές των κοινωνιών και των οικονομιών. Καμία χώρα δεν είναι αρκετά ισχυρή και έτοιμη, ώστε να αντεπεξέλθει μόνη της στις τεράστιες επιβαρύνσεις που γεννά η πανδημία, αναφέρει σε άρθρο του στο iefimerida.gr ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας αναλύοντας τη συμφων.ια για το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σταϊκούρας στο iefimerida.gr: Με το Ταμείο Ανάκαμψης θα οικοδομήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για την Ελλάδα
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα
Μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να διασφαλίσει τη συναλλαγή μεταξύ́ παραγωγών, προμηθευτών και καταναλωτών, διαμορφώνοντας παράλληλα τη σωστή αμοιβή για τον παραγωγό καθώς και την τελική τιμή λιανικής
C’est qui le patron? Τι είναι αυτή η πρωτοβουλία του αγροτοεφοδιαστικού τομέα που εμφανίστηκε και στην Ελλάδα
Πόσα ζητούν οι χάκερς για να «κλέψουν» λογαριασμούς σε social media
Πόσα ζητούν οι χάκερς για να «κλέψουν» λογαριασμούς σε social media
Σύμφωνα με την έρευνα της Privacy Affairs, ψηλά στη λίστα του τιμοκαταλόγου των χάκερ βρίσκονται οι υπηρεσίες email. Γιατί; Διότι με τον τρόπο αυτό ανοίγουν πολλές «πόρτες» για απάτες.
Πόσα ζητούν οι χάκερς για να «κλέψουν» λογαριασμούς σε social media
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google
Νέα σελίδα στη διαμάχη των τεχνολογικών κολοσσών με τους εκδότες μετά το σχέδιο νόμου που προωθεί η Αυστραλία και θα υποχρεώνει το Facebook και την Google να πληρώνουν αμοιβές στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς.
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google