fbpxΣτο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google | Economistas.gr
Skip to main content

Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google

Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Facebook και Google
Shutterstock

Σαρωτικά μέτρα ετοιμάζεται να πάρει η Αυστραλία ώστε να υποχρεώσει το Facebook και την Google να πληρώνουν αμοιβές στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για τη χρήση του περιεχομένου των ειδήσεων τους.

Η κυβέρνηση της χώρας έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου που δίνει τη δυνατότητα στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς της χώρας να διαπραγματευτούν με τους δύο τεχνολογικούς κολοσσούς για την ανάρτηση των θεμάτων στις σελίδες τους.

Η νομοθεσία θα δώσει τη δυνατότητα στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς αρχικά να διαπραγματευτούν με τις δύο εταιρείες και αν δεν υπάρξει συμφωνία τότε να καταφύγουν στη διαιτησία μετά από τρεις μήνες, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Επιτροπής Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας. Η διαδικασία αυτή θα αφορά έναν ανεξάρτητο σύμβουλο, που θα εξετάσει τις προτάσεις της κάθε πλευράς και θα προτείνει ένα συμβιβασμό το αργότερο μέσα σε 45 εργάσιμες μέρες.

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, στη συνέχεια τα άρθρα του θα οριστικοποιηθούν και θα διαβιβαστεί στο Κοινοβούλιο της χώρας όπου θα τεθεί σε ψηφοφορία.

Τεχνολογικές εταιρείες εναντίον Ειδησεογραφικών οργανισμών

Ειδικοί εκτιμούν ότι οι τεχνολογικές εταιρείες βρίσκονται σαφώς σε θέση ισχύος, καθώς οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί είναι ουσιαστικά υποχρεωμένοι να διαπραγματευτούν, δεν έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν χωρίς συμφωνία, ενώ δεν έχουν και ισχυρό πλεονέκτημα για να διεκδικήσουν υψηλές αμοιβές για το περιεχόμενό τους.

Πάντως, πρόκειται για μία υπόθεση που θα παρακολουθήσουν οι ειδικοί και οι παράγοντες της αγοράς το επόμενο διάστημα σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Τζος Φράιντενμπεργκ, παραδέχτηκε τη διεθνή σημασία του θέματος, τονίζοντας ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «θα τραβήξει την προσοχή πολλών ρυθμιστικών αρχών και πολλών κυβερνήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο».

Η διαμάχη του Facebook και της Google με τους εκδότες έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με τις εταιρείες ΜΜΕ να διεκδικούν χρήματα για το περιεχόμενό τους, το οποίο αναρτάται στις σελίδες των τεχνολογικών κολοσσών. Ειδικοί επισημαίνουν ότι οι δύο τεχνολογικές εταιρείες είναι πλέον κυρίαρχες στη διαφημιστική αγορά, με αποτέλεσμα τα ΜΜΕ να παίρνουν ότι… ξεμένει από τα διαφημιστικά πακέτα.

Στην Αυστραλία, το θέμα της πληρωμής των ΜΜΕ από τους τεχνολογικούς κολοσσούς έχει μπει στο τραπέζι εδώ και πολύ καιρό και το νομοσχέδιο βγήκε στη δημοσιότητα μετά από πολύμηνη διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών. Εξ άλλου, οι δύο πλευρές χρειάζονται η μία την άλλη. Οι εταιρείες ΜΜΕ χρειάζονται τις τεχνολογικές εταιρείες και το αντίθετο.

Facebook και Google υποστηρίζουν ότι στέλνουν εκατομμύρια κλικ στις εταιρείες ΜΜΕ «τσάμπα», τονίζοντας ότι το οικονομικό τους όφελος είναι μικρό.

Από την άλλη, οι εταιρείες των ΜΜΕ πανηγυρίζουν για τη νέα νομοθεσία, καλωσορίζοντας την απόφαση της Αυστραλιανής κυβέρνησης να αναγνωρίσει τη σημασία της επιβολής κανονισμών και τις ανισορροπίες που υπάρχουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορυφώνεται ο «πόλεμος» Αυστραλίας – Facebook
Κορυφώνεται ο «πόλεμος» Αυστραλίας – Facebook
«Απειλές» προς την κυβέρνηση της Αυστραλίας εξαπέλυσε η διοίκηση του τεχνολογικού κολοσσού, Facebook, προειδοποιώντας ότι θα σταματήσει το διαμοιρασμό δημοσιευμάτων μέσω των σελίδων του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου.
Κορυφώνεται ο «πόλεμος» Αυστραλίας – Facebook
Το μπλόκο του Facebook δημιούργησε χάος στην Αυστραλία
Το μπλόκο του Facebook δημιούργησε χάος στην Αυστραλία
Εξαφανίστηκε το περιεχόμενο πολλών χιλιάδων ενημερωτικών σελίδων στην πλατφόρμα, είτε επρόκειτο για επίσημους λογαριασμούς Μέσων Ενημέρωσης είτε ανεξάρτητης προέλευσης.
Το μπλόκο του Facebook δημιούργησε χάος στην Αυστραλία
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Apple και Google
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Apple και Google
Η αρμόδια Επιτροπή Καταναλωτών και Ανταγωνισμού (ACCC) ανακοίνωσε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να «αντιμετωπιστεί» η κυριαρχία της Apple και της Google στα καταστήματα εφαρμογών.
Στο στόχαστρο της Αυστραλίας Apple και Google
Τα σκάνδαλα δεν πτόησαν την κερδοφορία του Facebook
Τα σκάνδαλα δεν πτόησαν την κερδοφορία του Facebook
Καλύτερα των αναμενόμενων ήταν τα κέρδη του Facebook κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, παρά το κακό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για το γίγαντα των κοινωνικών δικτύων, εξ αιτίας της διαρροής απόρρητων εγγράφων της εταιρείας.
Τα σκάνδαλα δεν πτόησαν την κερδοφορία του Facebook
Η Αυστραλία και η Google αλλάζουν σελίδα στη σχέση τους
Η Αυστραλία και η Google αλλάζουν σελίδα στη σχέση τους
Η Google ετοιμάζεται να κάνει τη μεγαλύτερη επένδυσή στην ιστορία της στην Αυστραλία, παρά την οξεία αντιπαράθεση που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο πλευρών στις αρχές της χρονιάς όταν ο τεχνολογικός κολοσσός απειλούσε να αποχωρήσει ολοκληρωτικά από τη χώρα.
Η Αυστραλία και η Google αλλάζουν σελίδα στη σχέση τους
Τι σημαίνει για τη Wall Street η αποχώρηση της Sandberg από το Facebook
Τι σημαίνει για τη Wall Street η αποχώρηση της Sandberg από το Facebook
Όταν η Σέριλ Σάντμπεργκ άρχισε να δουλεύει για το Facebook το 2008, πολλοί την αποκαλούσαν «η ενήλικη στο δωμάτιο» που θα μπορούσε να βοηθήσει τον συνιδρυτή της εταιρείας, Μαρκ Ζούκεμπεργκ, που τότε ήταν μόλις 24 ετών, να μετατρέψει το κοινωνικό δίκτυο σε μία εταιρεία που θα μπορούσε να εμπιστεύεται η Wall Street.
Τι σημαίνει για τη Wall Street η αποχώρηση της Sandberg από το Facebook