Το Facebook δε θα απαγορεύσει τις «ψεύτικες» διαφημίσεις εν όψει εκλογών

Ο Μαρκ Ζούκερμεργκ / AP Images

Μία μάλλον αμφιλεγόμενη ανακοίνωση έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, σε μία προσπάθεια να εντείνει τις προσπάθειες ώστε να σταματήσει οποιαδήποτε υποψία υπονόμευσης των αμερικανικών εκλογών και παρέμβασης στην πλατφόρμα του.

Όπως είπε, το Facebook δε θα δέχεται νέες διαφημίσεις από πολιτικούς κατά την τελευταία εβδομάδα της προεκλογικής εκστρατείας του 2020 για τις εκλογές που θα γίνουν στις 3 Νοεμβρίου.

Επίσης, η εταιρεία θα αφαιρεί τις αναρτήσεις που θα ισχυρίζονται ότι οι άνθρωποι θα κολλήσουν κορωνοϊό αν συμμετάσχουν στις εκλογές και ότι θα χαρακτηρίζει ως παραπληροφόρηση τις «ψεύτικες ειδήσεις» για τις εκλογές και την διαδικασία της ψηφοφορίας. Επιπλέον, το Facebook θα κατευθύνει τους χρήστες προς την ειδική σελίδα του Reuters στις περιπτώσεις που υποψήφιοι θα ανακοινώνουν ότι νίκησαν χωρίς να έχει βγει το τελικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, το κοινωνικό δίκτυο θα επιτρέπει στις εκστρατείες να συνεχίζουν να έχουν αναρτημένες τις διαφημίσεις που αγοράστηκαν πριν από την τελευταία εβδομάδα. Αυτές οι αναρτήσεις θα μπορούν να είναι εμφανείς έως την ημέρα των εκλογών. Το αξιοσημείωτο δε είναι ότι ο Ζούκερμπεργκ δεν άφησε σε καμία περίπτωση να εννοηθεί ότι το Facebook θα αλλάξει τους κανόνες του σχετικά με το αν θα επιτρέπει σε πολιτικούς να λένε ψέματα σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να τρέχουν ψεύτικες διαφημίσεις έως την ημέρα των εκλογών.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ είπε ότι οι προεκλογικές εκστρατείες των υποψηφίων θα μπορούν να τρέχουν κανονικά τις διαφημίσεις που αγοράστηκαν πριν από την τελευταία εβδομάδα των εκλογών – ακόμα και αν περιέχουν παραπλανητικές ειδήσεις – επειδή οι ειδικοί και οι δημοσιογράφοι θα έχουν άφθονο χρόνο για να τις τσεκάρουν πριν από την ημέρα των εκλογών.

«Γενικά πιστεύω ότι το καλύτερο αντίδοτο για τον ‘κακό’ λόγο είναι περισσότερος λόγος», έγραψε ο Ζούκερμπεργκ σε ανάρτησή του στο Facebook εξηγώντας την απόφασή του και πρόσθεσε ότι «στις τελευταίες μέρες πριν από τις εκλογές δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να τοποθετηθεί κάποιος με νέους ισχυρισμούς».

Αυτοί οι προσωρινοί κανόνες του Facebook για τις πολιτικές διαφημίσεις θα σταματήσουν να ισχύουν αμέσως μετά τις εκλογές, ανακοίνωσε η εταιρεία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν θεωρεί ότι αντίστοιχοι κανονισμοί είναι απαραίτητοι σε περίπτωση μίας χαοτικής εκλογικής διαδικασίας με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα…

Πάντως, ο Ζούκεμπεργκ τόνισε ότι μετά τις εκλογές, το Facebook θα βάζει ειδική σήμανση σε όποιον υποψήφια ή προεκλογική εκστρατεία επιχειρήσει να διεκδικήσει τη νίκη προτού να είναι διαθέσιμα τα επίσημα αποτελέσματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ