Αντιμέτωπη με νέες αγωγές είναι η Apple

Shutterstock

Με νέες αγωγές στην Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη η Apple, λόγω της αμφιλεγόμενης πρακτικής της να κάνει τα παλαιότερα iPhone πιο αργά στις αναβαθμίσεις.

Οι Euroconsumers, η νομική ομάδα που ξεκίνησε τις ενέργειες, ανακοίνωσε ότι η ομαδική αγωγή καλύπτει έως 2 εκατομμύρια συσκευές iPhone 6, 6 Plus, 6S και 6S Plus στο Βέλγιο, την Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία.

Η Apple έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικών δημοσιευμάτων, αλλά και πολλών νομικών διαδικασιών σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς το 2017 παραδέχτηκε ότι οι αναβαθμίσεις λογισμικού, που είναι σχεδιασμένες για να ενισχύουν τις μπαταρίες των παλιών τηλεφώνων ώστε να μην κρασάρουν, ταυτόχρονα επιβραδύνουν τις ίδιες τις συσκευές.

Οι αγωγές της Euroconsumers αντανακλούν μία άλλη ομαδική αγωγή ενάντια της Apple στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία τελικά οδήγησε τον περασμένο Μάρτιο σε συμβιβασμό, στον οποίο ο τεχνολογικός κολοσσός υποχρεώθηκε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια. Τον προηγούμενο μήνα, η Apple πλήρωσε 113 εκατομμύρια για να κλείσει μία σχετική έρευνα σε 34 Πολιτείες των ΗΠΑ, περιλαμβανομένων της Καλιφόρνια και της Αριζόνα.,

«Ζητούμε να μας φερθούν με το ίδιο αίσθημα δικαίου και τον ίδιο σεβασμό με τους Αμερικανούς καταναλωτές», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Euroconsumers, Ελς Μπρούγκεμαν. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ομάδα των Euroconsumers προσπάθησε να επιλύσει το θέμα απευθείας με την Apple εκτός δικαστηρίων, όμως όλες οι προσπάθειες απέτυχαν.

Αν τελικά κερδίσει την αγωγή η Euroconsumers, τότε η Apple θα κληθεί να πληρώσει 180 εκατομμύρια ευρώ, με βάση την εκτίμηση της νομικής ομάδας και τις συσκευές τις οποίες αφορά η αγωγή.

Μετά την κατακραυγή των δυσαρεστημένων χρηστών, η Apple απολογήθηκε και μείωσε το κόστος της αντικατάστασης μπαταρίας, όμως έχει κατηγορηθεί σε προηγούμενες αγωγές και σε αυτή της Euroconsumers ότι επιβραδύνει εσκεμμένα την ταχύτητα των παλαιότερων τηλεφώνων ώστε να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αγοράζουν καινούργια – μία πρακτική, την οποία ο αμερικανικός κολοσσός διαψεύδει.

«Δεν έχουμε κάνει – ούτε θα κάναμε ποτέ – κάτι για να μειώσουμε εσκεμμένα το χρόνο ζωής οποιουδήποτε προϊόντος της Apple ή να υποβαθμίσουμε την εμπειρία των χρηστών ώστε να τους υποχρεώσουμε να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους», ανακοίνωσε η Apple σε απάντηση για τις νέες αγωγές.

Ήδη οι αντιμονοπωλιακές αρχές της Ιταλίας έχουν επιβάλει πρόστιμο 10 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, κατηγορώντας την ότι παραπλάνησε τους καταναλωτές για να εγκαταστήσουν αναβαθμίσεις στα παλιά τους τηλέφωνα, χωρίς όμως να τους προειδοποιεί για τις επιπτώσεις που θα έχουν στην απόδοση της συσκευής τους. Τον περασμένο Μάιο, η Ιταλική δικαιοσύνη επιβεβαίωσε το πρόστιμο απορρίπτοντας την έφεση της Apple.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ