Πλήγμα δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη Ford στην Ινδία

Η αυτοκινητοβιομηχανία, Ford, τερματίζει την παραγωγή στην Ινδία αναλαμβάνοντας ένα «οικονομικό χτύπημα» ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποχωρήσει από τη χώρα.

Σε ανακοίνωσή της, η κολοσσιαία αυτοκινητοβιομηχανία διευκρινίζει ότι στο πλαίσιο αυτό θα απολυθούν περίπου 4.000 υπάλληλοι, ενώ η κατασκευή αναμένεται να τερματιστεί άμεσα.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Τζιμ Φάρλεϊ, τόνισε ότι η «κίνηση ήταν δύσκολη, αλλά απαραίτητη» ώστε να επιτευχθούν οι μαρκοπρόθεσμοι στόχοι της επιχείρησης.

«Παρά το γεγονός ότι προχώρησε σε πολύ σημαντικές επενδύσεις στην Ινδία, η Ford έχει συσσωρεύσει λειτουργικές απώλειες που ξεπερνούν τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ η ζήτηση για νέα οχήματα είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που περιμέναμε», τόνισε ο Φάρλεϊ.

Ο επικεφαλής της Ford στην Ινδία, Ανουράγκ Μεχρότα, δήλωσε ότι η μονάδα δεν κατάφερε να βρει «ένα βιώσιμο μονοπάτι προς τα εμπρός, προς την μακροπρόθεσμη κερδοφορία, στην οποία περιλαμβάνεται και η κατασκευή αυτοκινήτων στο εσωτερικό της χώρας». Πρόσθεσε δε ότι η απόφαση κατέστη πιο απαραίτητη μετά «από χρόνια συσσώρευσης απωλειών και υπερβολική παραγωγή αυτοκινήτων σε συνδυασμό με μειωμένη ζήτηση για οχήματα στην τοπική αγορά αυτοκινήτου».

Η αλήθεια είναι, σύμφωνα με αμερικανικές οικονομικές σελίδες, ότι η Ford παλεύει εδώ και χρόνια στην αγορά της Ινδίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ασιατική χώρα το 1995 και έχει επενδύσει εκεί πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 25 ετών.

Δύο εργοστάσια στις πόλεις Σανάντ και Τσενάι αναμένεται να βάλουν λουκέτο μέσα στους επόμενους μήνες και η Ford ανακοίνωσε ότι θα «συνεργαστεί στενά» με τους εργαζομένους που επηρεάζονται από το κλείσιμο.

Το 2019, η Ford κατέληξε σε συμφωνία με την τοπική εταιρεία, Mahindra, να μεταφέρει τις περισσότερες λειτουργίες της στην Ινδία σε μία νέα κοινοπραξία, ωστόσο τελικά η συμφωνία κατέρρευσε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς. Οι εταιρείες μιλούν για «δομικές αλλαγές στην παγκόσμια οικονομική και επιχειρηματική κατάσταση», αποδίδοντας κυρίως το φταίξιμο στην πανδημία.

Η Ford είναι η τελευταία αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που αποχωρεί από την Ινδία τα τελευταία χρόνια. Το 2017, η General Motors είχε ανακοινώσει ότι δε θα πουλάει πια αυτοκίνητα στη χώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ