fbpxΠλήγμα δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη Ford στην Ινδία | Economistas.gr
Skip to main content

Πλήγμα δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη Ford στην Ινδία

Πλήγμα δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη Ford στην Ινδία

Η αυτοκινητοβιομηχανία, Ford, τερματίζει την παραγωγή στην Ινδία αναλαμβάνοντας ένα «οικονομικό χτύπημα» ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποχωρήσει από τη χώρα.

Σε ανακοίνωσή της, η κολοσσιαία αυτοκινητοβιομηχανία διευκρινίζει ότι στο πλαίσιο αυτό θα απολυθούν περίπου 4.000 υπάλληλοι, ενώ η κατασκευή αναμένεται να τερματιστεί άμεσα.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Τζιμ Φάρλεϊ, τόνισε ότι η «κίνηση ήταν δύσκολη, αλλά απαραίτητη» ώστε να επιτευχθούν οι μαρκοπρόθεσμοι στόχοι της επιχείρησης.

«Παρά το γεγονός ότι προχώρησε σε πολύ σημαντικές επενδύσεις στην Ινδία, η Ford έχει συσσωρεύσει λειτουργικές απώλειες που ξεπερνούν τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ η ζήτηση για νέα οχήματα είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που περιμέναμε», τόνισε ο Φάρλεϊ.

Ο επικεφαλής της Ford στην Ινδία, Ανουράγκ Μεχρότα, δήλωσε ότι η μονάδα δεν κατάφερε να βρει «ένα βιώσιμο μονοπάτι προς τα εμπρός, προς την μακροπρόθεσμη κερδοφορία, στην οποία περιλαμβάνεται και η κατασκευή αυτοκινήτων στο εσωτερικό της χώρας». Πρόσθεσε δε ότι η απόφαση κατέστη πιο απαραίτητη μετά «από χρόνια συσσώρευσης απωλειών και υπερβολική παραγωγή αυτοκινήτων σε συνδυασμό με μειωμένη ζήτηση για οχήματα στην τοπική αγορά αυτοκινήτου».

Η αλήθεια είναι, σύμφωνα με αμερικανικές οικονομικές σελίδες, ότι η Ford παλεύει εδώ και χρόνια στην αγορά της Ινδίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ασιατική χώρα το 1995 και έχει επενδύσει εκεί πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 25 ετών.

Δύο εργοστάσια στις πόλεις Σανάντ και Τσενάι αναμένεται να βάλουν λουκέτο μέσα στους επόμενους μήνες και η Ford ανακοίνωσε ότι θα «συνεργαστεί στενά» με τους εργαζομένους που επηρεάζονται από το κλείσιμο.

Το 2019, η Ford κατέληξε σε συμφωνία με την τοπική εταιρεία, Mahindra, να μεταφέρει τις περισσότερες λειτουργίες της στην Ινδία σε μία νέα κοινοπραξία, ωστόσο τελικά η συμφωνία κατέρρευσε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς. Οι εταιρείες μιλούν για «δομικές αλλαγές στην παγκόσμια οικονομική και επιχειρηματική κατάσταση», αποδίδοντας κυρίως το φταίξιμο στην πανδημία.

Η Ford είναι η τελευταία αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που αποχωρεί από την Ινδία τα τελευταία χρόνια. Το 2017, η General Motors είχε ανακοινώσει ότι δε θα πουλάει πια αυτοκίνητα στη χώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί η Σίλικον Βάλεϊ επενδύει δισεκατομμύρια στην Ινδία
Γιατί η Σίλικον Βάλεϊ επενδύει δισεκατομμύρια στην Ινδία
Επενδυτικό κύμα σαρώνει φέτος τον τεχνολογικό τομέα στην Ινδία με δεκάδες δισ. δολάρια και τα περισσότερα εξ αυτών να προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Γιατί η Σίλικον Βάλεϊ επενδύει δισεκατομμύρια στην Ινδία
Πάνω από 5 δισεκατομμύρια έχασε τη Δευτέρα ο Μπάφετ
Πάνω από 5 δισεκατομμύρια έχασε τη Δευτέρα ο Μπάφετ
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ο διάσημος επενδυτής, Γουόρεν Μπάφετ, πιθανότατα έχασε σχεδόν πέντε δισεκατομμύρια δολάρια την περασμένη Δευτέρα εξαιτίας μόνο πέντε μετοχών.
Πάνω από 5 δισεκατομμύρια έχασε τη Δευτέρα ο Μπάφετ
Οι τέσσερις προβλέψεις του Ρουμπινί για την οικονομία
Οι τέσσερις προβλέψεις του Ρουμπινί για την οικονομία
Τέσσερα σενάρια για το πώς μπορεί να εξελιχθεί η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία και τις διεθνείς αγορές αναλύει στο Project Syndicate ο οικονομολόγος – και γνωστός καταστροφολόγος – Νουριέλ Ρουμπινί.
Οι τέσσερις προβλέψεις του Ρουμπινί για την οικονομία
Η ευκαιρία του Μακρόν από τις γερμανικές εκλογές
Η ευκαιρία του Μακρόν από τις γερμανικές εκλογές
Το Politico υποστηρίζει ότι οι Γερμανικές εκλογές είναι ευκαιρία για τον Μακρόν να ενισχύσει τη θέση του στην Ευρώπη, δεδομένης της αποχώρησης της Άνγκελα Μέρκελ μετά από 16 χρόνια από την κεντρική πολιτική σκηνή.
Η ευκαιρία του Μακρόν από τις γερμανικές εκλογές
Γιατί είναι τόσο ακριβή η ενέργεια στην Ευρώπη
Γιατί είναι τόσο ακριβή η ενέργεια στην Ευρώπη
Οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη σπάνε το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, με αποτέλεσμα φυσικά οι πολίτες να δυσανασχετούν και οι πολιτικοί να αναζητούν λύση.
Γιατί είναι τόσο ακριβή η ενέργεια στην Ευρώπη