fbpxΣτο Netflix φαίνεται να έχει πέσει… μετεωρίτης | Economistas.gr
Skip to main content

Στο Netflix φαίνεται να έχει πέσει… μετεωρίτης

Στο Netflix φαίνεται να έχει πέσει… μετεωρίτης
Shutterstock: diy13

Όπως και στην πολύ επιτυχημένη ταινία «Don't Look Up», ένας μετεωρίτης μοιάζει να έχει πέσει το τελευταίο διάστημα στο Netflix.

Η τιμή της μετοχής της πλατφόρμας έχει χάσει το 41% της αξίας της από το ιστορικό υψηλό που χτύπησε πριν από περίπου δύο μήνες. Η αύξηση των συνδρομητών είναι οδυνηρά χαμηλή και ο ανταγωνισμός αναθερμαίνεται.

Η απάντηση της διοίκησης της πλατφόρμας στα παραπάνω προβλήματα ήταν να αυξήσει τις τιμές για τους πελάτες της Βορείου Αμερικής.

Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή που έφτασε στην κορυφή, το Netflix παλεύει να παραμείνει εκεί και να κερδίσει περισσότερο έδαφος. Όπως επισημαίνουν αναλυτές, το Netflix τώρα αυξάνει διαρκώς τις τιμές και, στη συνέχεια, προσθέτει διαρκώς περιεχόμενο.

Πριν από σχετικά πολύ μικρό χρονικό διάστημα, το Netflix ήταν μία αγαπημένη μετοχή για τους επενδυτές, όμως αυτή η εποχή φαίνεται να έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η τιμή της μετοχής χτύπησε ρεκόρ τον περασμένο Νοέμβριο φτάνοντας τα 700 δολάρια, ωστόσο την περασμένη Παρασκευή έκλεισε στα 400 δολάρια.

Στο τέλος του 2021, το Netflix έκλεισε τη χρονιά με 221,8 εκατομμύρια συνδρομητές. Το νούμερο αυτό είναι πολύ υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα streaming, συμπεριλαμβανομένης και της Disney που είναι ο μεγάλος ανταγωνιστής του Netflix.

Τον περασμένο Οκτώβριο, η Disney είχε 118,1 εκατομμύρια συνδρομητές, με τις συνδρομές να έχουν καταγράψει αύξηση 60% από τον Οκτώβριο του 2020 έως τον Οκτώβριο του 2021. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι συνδρομητές του Netflix αυξήθηκαν κατά μόλις 9%.

Η Disney δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Όμως, η ανάπτυξη του Netflix επιβραδύνθηκε περαιτέρω κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους στο 8%. Ωστόσο, στη Wall Street υπάρχουν επίσης ανησυχίες για τα αποτελέσματα της Disney στο τελευταίο τρίμηνο.

Το Netflix αντιμετωπίζει μεγάλη δυσκολία να αυξήσει τους συνδρομητές του στις αγορές, στις οποίες βρίσκεται εδώ και χρόνια – ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει «επιθετική στρατηγική ανάπτυξης στις αναπτυσσόμενες αγορές», υποστηρίζουν οι ειδικοί.

Το πρόβλημα άλλωστε για τις πλατφόρμες που εξαρτούν τα έσοδά τους αποκλειστικά από τις συνδρομές έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα: μετά από ένα διάστημα, δεν υπάρχουν πια νέοι συνδρομητές. Αυτό, φυσικά, δεν αρέσει καθόλου στη Wall Street που ζητά διαρκή αύξηση εσόδων και κερδών.

Ένας τρόπος που η εταιρεία έχει προσπαθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από τις συνδρομές είναι με επενδύσεις σε άλλα σχήματα, π.χ. σε παιχνίδια. Ένας άλλος τρόπος είναι να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές, όμως αυτό το εγχείρημα είναι δύσκολο όσο βελτιώνονται οι άλλες – φθηνότερες – πλατφόρμες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Η εταιρεία κατάφερε να προσελκύσει 10 εκατομμύρια νέους συνδρομητές παγκοσμίως κατά το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, όταν η πανδημία βρισκόταν στο απόγειό της.
Η απώλεια συνδρομητών στις ΗΠΑ δεν πανικοβάλει το Netflix
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Το «Squid Game» - το δράμα επιστημονικής φαντασίας από τη Νότια Κορέα – είναι η καλύτερη «έναρξη σειράς» του Netflix στην ιστορία της πλατφόρμας streaming, όπως δήλωσε αποκλειστικά στο CNN εκπρόσωπός του.
Το «Squid Game» είναι η πιο επιτυχημένη σειρά στην ιστορία του Netflix
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Το «Squid Game», η πιο επιτυχημένη έναρξη σειράς στην ιστορία του Netflix, εκτιμάται ότι αξίζει 900 εκατομμύρια δολάρια για τον γίγαντα του streaming, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg News, για το οποίο το αμερικανικό οικονομικό δίκτυο επικαλείται πηγές από εσωτερικό έγγραφο του Netflix.
Η αξία του «Squid Game» πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Οι πετυχημένες σειρές σταμάτησαν την απώλεια συνδρομητών του Netflix
Οι πετυχημένες σειρές σταμάτησαν την απώλεια συνδρομητών του Netflix
Η πλατφόρμα υπηρεσιών streaming, Netflix, σταμάτησε να χάνει πελάτες, μετά τις έντονες πιέσεις που είχε δεχτεί, εξ αιτίας του ανταγωνισμού από άλλες πλατφόρμες, αλλά και την αύξηση του κόστους διαβίωσης.
Οι πετυχημένες σειρές σταμάτησαν την απώλεια συνδρομητών του Netflix