Ανθίζει η βιομηχανία των μη αλκοολούχων ποτών

Μη αλκοολούχο ποτό/ φωτογραφία shutterstock

Τα μη αλκοολούχα ποτά είναι κυκλοφορούν εδώ και πολύ καιρό, όμως η άνθηση που παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα είναι εντυπωσιακή.

Η άνοδος τους ξεκίνησε ένα με δύο χρόνια πριν την πανδημία, με μπαρ μη αλκοολούχων ποτών να έχουν δημιουργηθεί σε αρκετές πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών ως η «νηφάλια επιλογή».

Τα τελευταία χρόνια, οι μεγαλύτερες εταιρείες ποτών, συμπεριλαμβανομένης της Heineken, της AB InBev και της Molson Coors, έχουν αρχίσει να προσφέρουν όλο και περισσότερες επιλογές μη αλκοολούχων ποτών. Ενώ το ίδιο ισχύει και για μικρότερες εταιρείες.

Σχετικά με την αγορά αλκοολούχων ποτών, η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών είναι ακόμα σχετικά μικρή. Αλλά καθώς οι πωλήσει αλκοολούχων ποτών μειώνονται, οι πωλήσεις μη αλκοολούχων αυξάνονται διαρκώς.

Κατά το δωδεκάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 14 Μαΐου, οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ ενισχύθηκαν κατά 116% στα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών υποχώρησαν κατά 1% λίγο κάτω από τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια.

Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις της μπύρας χωρίς αλκοόλ ενισχύθηκε κατά 21% στα 316 εκατ. δολάρια και οι πωλήσεις του κρασιού χωρίς αλκοόλ κατά 20% στα 50 εκατομμύρια δολάρια.

Οι παραδοσιακές μπύρες υποχώρησαν κατά 4% στα 46 δισ. δολάρια και του κρασιού κατά 6% στα περίπου 20 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, η ζήτηση για μη αλκοολούχα ποτά έχει ενισχυθεί σημαντικά από τη ζήτηση νεαρών καταναλωτών, οι οποίοι θέλουν μεν να πίνουν λιγότερο, χωρίς όμως να απέχουν ολοκληρωτικά από το αλκοόλ.

Μία μπύρα ή ένα κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ ζητείται από τους καταναλωτές οι οποίοι, για παράδειγμα, θέλουν να μείνουν έξω ως αργά καταναλώνοντας την ελάχιστη ποσότητα αλκοόλ. Ή είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένοι για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία ή απλά δεν επιθυμούν να πίνουν πολύ.

Σε κάποιες περιοχές των ΗΠΑ ανοίγουν ήδη οι πρώτες κάβες με μη αλκοολούχα ποτά.

Ειδικοί εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια, η αγορά της μπύρας χωρίς αλκοόλ θα αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο της συνολικής αγοράς μπύρας στη χώρα.

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως ο πληθωρισμός που αυξάνεται διαρκώς το τελευταίο διάστημα, δεδομένου ότι τα ποτά χωρίς αλκοόλ δεν είναι φθηνά.

Συγκεκριμένα, από σχετική έρευνα προκύπτει ότι τουλάχιστον στην αμερικανική αγορά, η τιμή των μη αλκοολούχων ποτών είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τις τιμές των κανονικών ποτών και σε κάποιες περιπτώσεις είναι και λίγο ακριβότερα. Κάποιοι καταναλωτές, λένε οι ειδικοί, δεν είναι πρόθυμοι να πληρώνουν την ίδια τιμή για αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά.

ΣΧΕΤΙΚΑ