Σημαντικά κέρδη για τις εταιρείες από τις μικρές συσκευασίες

Φωτογραφία shutterstock

Η μεγαλύτερη μόδα αυτή τη στιγμή στα σνακ είναι το «κάτι λίγο», δηλαδή οι μικρές συσκευασίες: μικρά σακουλάκια με τσιπς ή μικρά κουτάκια αναψυκτικών είναι κάτι που βλέπουμε όλο και συχνότερα στα σούπερ μάρκετ, τα περίπτερα και αλλού.

Η εταιρεία, PepsiCo, των περίφημων αναψυκτικών ανακοίνωσε ότι βλέπει «τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης στα σνακ σε μικρές συσκευασίες», καθώς και στα αναψυκτικά σε μίνι συσκευασίες είτε πρόκειται για τα κανονικά προϊόντα είτε γι’ αυτά που δεν έχουν ζάχαρη.

Ο λόγος είναι, όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ραμόν Λαγουάρντα, «ο έλεγχος της ποσότητας».

Εδώ και καιρό, η PepsiCo μειώνει τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά στα προϊόντα της στο πλαίσιο της προσπάθειας προσέλκυσης πελατών που προσέχουν τη διατροφή τους. Όπως πιστεύει ο Λαγκουάρντα, η ζήτηση για προϊόντα σε μικρές συσκευασίες οφείλεται στην τάση για υγιεινή διατροφή.

Τα σνακ και τα ποτά χαμηλών λιπαρών και χωρίς θερμίδες είναι επίσης πολύ δημοφιλή – οι πωλήσεις των αναψυκτικών zero αυξάνονται τρεις φορές πιο γρήγορα από τις πωλήσεις των κανονικών αναψυκτικών και το ίδιο ισχύει για τα «ψητά» για παράδειγμα πατατάκια αντί τα τηγανητά.

Ωστόσο, τις στιγμές που κάποιες θέλει να φάει κάτι πραγματικά γλυκό, αλμυρό ή λιπαρό, τότε έρχονται οι μικρές συσκευασίες.

Πέραν του ελέγχου της ποσότητας, η προσφορά διαφόρων μεγεθών συσκευασιών είναι μία στρατηγική επιλογή για εταιρείες όπως η PepsiCo ώστε να απευθυνθούν σε μία πληθώρα πελατών. Με τα διάφορα μεγέθη, υπάρχει ένα προϊόν για τον καθένα, από τα πολυπληθή νοικοκυριά ως τους παρορμητικούς καταναλωτές έως τους γονείς που δίνουν φαγητό στα παιδιά τους για το σχολείο.

Και βέβαια, υπάρχει ακόμα ένα κέρδος για τις εταιρείες: Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν το μικρό μέγεθος, συνήθως πληρώνουν περισσότερο ανά γραμμάριο σε σχέση με τις μεγάλες συσκευασίες τροφίμων ή ποτών – σε κάποιες περιπτώσεις η διαφορά είναι αρκετά σημαντική.

Με τον κόσμο να επιστρέφει στις συνήθειες προ της πανδημίας, πολλές εταιρείες προωθούν τα προϊόντα που μπορεί κάποιος να απολαύσει «στο χέρι», περπατώντας στο δρόμο, οπότε είναι και μικρότερου μεγέθους.

Η ζήτηση για μικρότερες συσκευασίες μπορεί επίσης να οφείλεται και στην αύξηση των σνακ, γενικά, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς το «να τσιμπούν κάτι» κατά τη διάρκεια της ημέρας αντί να κάνουν τρία κανονικά γεύματα σε ένα τραπέζι.

Τέλος, μία άλλη παράμετρος είναι και ο πληθωρισμός. Μπορεί κάποιοι να αγοράζουν μικρές συσκευασίας από επιλογή, όμως με τις τιμές να αυξάνονται διαρκώς, κάποιοι άλλοι δεν έχουν τα χρήματα για μεγάλες συσκευασίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ