fbpxΤο Avatar χρειάζεται εισπράξεις 2 δισ. για να ρεφάρει | Economistas.gr
Skip to main content

Το Avatar χρειάζεται εισπράξεις 2 δισ. για να ρεφάρει

Το Avatar χρειάζεται εισπράξεις 2 δισ. για να ρεφάρει
Avatar/ shutterstock

Μία πάρα πολύ δύσκολη αποστολή περιμένει το sequel του Avatar. Η δεύτερη ταινία της επικής περιπέτειας του Τζέιμς Κάμερον βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 16 Δεκεμβρίου και θα χρειαστεί να κάνει εισπράξεις άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να μην μπει μέσα.

Αυτό τουλάχιστον είπε ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας σε συνέντευξή του στο περιοδικό GQ, τονίζοντας ότι επρόκειτο για μία εξαιρετικά ακριβή παραγωγή και ίσως «τη χειρότερη επιχειρηματική συμφωνία στην ιστορία των ταινιών».

Η πολυαναμενόμενη πρεμιέρα έρχεται και σε μία ιστορική στιγμή για την εταιρεία, Disney, όπου ο Μπομπ Ίγκερ ξαναπήρε πίσω το θρόνο του Μαγικού Βασιλείου. Θα είναι η πρώτη μεγάλη πρεμιέρα από την επιστροφή του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του κολοσσιαίας εταιρείας παραγωγής.

Και πρέπει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι η ταινία αποφασίστηκε να γίνει πριν η Disney εξαγοράσει την 20th Century Fox, σε μεγάλο μέρος της ανάπτυξης της ταινίας, ο Ίγκερ ήταν διευθύνων σύμβουλος της Disney. Πράγμα που σημαίνει ότι η απόδοση της ταινίας θα έχει αντανάκλαση και στη δική του απόδοση.

Όμως, το αν θα καταφέρει το Avatar να ξεπεράσει σε εισπράξεις το κολοσσιαίο ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από το αν οι θεατές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα από το συνηθισμένο εισιτήριο για να απολαύσουν μία, όπως διαφημίζεται, «μοναδική εμπειρία τριών διαστάσεων».

Όταν βγήκε στους κινηματογράφους το πρώτο Avatar, οι θεατές έκαναν ουρές για να δουν μία από τις πιο πολυδιαφημισμένες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου σε 3D, φορώντας φυσικά και τα ειδικά γυαλιά.

Τότε, όμως, ήταν η εποχή της μανίας του 3D. Θεωρούνταν το μέλλον του σινεμά και το Avatar η ταινία που έβαζε τους θεατές σε μία νέα εποχή μπροστά στη μεγάλη οθόνη. Τότε σχεδόν το 80% των εσόδων του Avatar προήλθε από εισιτήρια 3D και η ταινία έβγαλε περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όμως, η εποχή των τρισδιάστατων ταινιών έχει περάσει εδώ και καιρό, καθώς όπως φαίνεται η ιδέα έχει χάσει την παλιά της αίγλη. Τα εισιτήρια για τις εν λόγω ταινίες είναι ελάχιστα και αυτό συμβαίνει εδώ και πολύ καιρό. Ο αριθμός των ταινιών που γυρίζονται σε 3D έχει διολισθήσει σχεδόν από την εποχή του Avatar.

Πράγμα που σημαίνει ότι το γεγονός πως η ταινία εξαρτάται, κατά κύριο λόγο, από τα εισιτήρια σε 3D αποτελεί ένα μεγάλο ρίσκο για τον Κάμερον, αλλά και για την Disney. Η ταινία, λένε οι ειδικοί, είναι ένα μεγάλο στοίχημα και δύσκολο να κερδηθεί.

Ο ίδιος ο Κάμερον έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν έχει ακόμα εγκαταλείψει την ιδέα της τρισδιάστατης εικόνας. Εν όψει της πρεμιέρας, τόνισε ότι το 3D «δεν είναι ακόμα τελειωμένο», ωστόσο παραδέχτηκε ότι ο θόρυβος που δημιουργούνταν με τέτοιου είδους ταινίες πλέον έχει κοπάσει.

Βέβαια, είναι και άλλοι που συγκρίνουν το 3D με τις έγχρωμες ταινίες. Αρχικά, δεν τις είχαν υποδεχτεί με ενθουσιασμό, όμως μετά κυριάρχησαν απολύτως στην αγορά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από τα σινεμά το Φθινόπωρο, θα λείπουν… οι ταινίες
Από τα σινεμά το Φθινόπωρο, θα λείπουν… οι ταινίες
Μετά το «Bullet Train», την ταινία δράσης της Sony με τον Μπρατ Πιτ που βγαίνει στους αμερικανικούς κινηματογράφους την επόμενη εβδομάδα, οι πρεμιέρες του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου είναι ουσιαστικά… ανύπαρκτες.
Από τα σινεμά το Φθινόπωρο, θα λείπουν… οι ταινίες
Οι επενδυτές επιστρέφουν (ξανά) στην Κίνα
Οι επενδυτές επιστρέφουν (ξανά) στην Κίνα
Η εμπιστοσύνη των αγορών στις Κινεζικές μετοχές υποχώρησε δραματικά πριν από μερικές εβδομάδες όταν ο Πρόεδρος, Σι Ζινπίνγκ, εξασφάλισε μία ιστορική τρίτη θητεία στην εξουσία και στελέχωσε όλη την ηγετική του ομάδα με ανθρώπους πιστούς στον ίδιο, σε μία εμφανή προσπάθεια να ξαναγυρίσει την Κίνα στην εποχή του Μάο.
Οι επενδυτές επιστρέφουν (ξανά) στην Κίνα
Τι θα κάνει η Budweiser με τις μπύρες που προορίζονταν για το Κατάρ
Τι θα κάνει η Budweiser με τις μπύρες που προορίζονταν για το Κατάρ
Η απόφαση που πήρε το Κατάρ να απαγορεύσει την κατανάλωση αλκοόλ στα στάδια λίγες μέρες πριν την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλου άφησε την Budweiser με χιλιάδες αδιάθετα μπουκάλια στις αποθήκες της. Έκτοτε, η εταιρεία βρήκε τη λύση στο πρόβλημα.
Τι θα κάνει η Budweiser με τις μπύρες που προορίζονταν για το Κατάρ