Ο Μασκ τα βάζει με την Apple με αφορμή τη διαφήμιση στο Twitter

Έλον Μασκ/ Φωτογραφία shutterstock

O Έλον Μασκ δήλωσε ότι η Apple έχει σταματήσει τις περισσότερες διαφημίσεις στο twitter και ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία απειλεί να αφαιρέσει την πλατφόρμα από το AppStore.

Η διαμάχη έρχεται καθώς πολλές εταιρείες έχουν σταματήσει τις προωθούμενες δημοσιεύσεις στο Twitter, εν μέσω ανησυχιών για τα σχέδια του Μασκ σε ό,τι έχει να κάνει με το περιεχόμενο που θα επιτρέπεται στην πλατφόρμα.

Ο Μασκ ισχυρίστηκε ότι το Twitter έχει δει μια «τεράστια» πτώση στα έσοδα κατηγορώντας τους ακτιβιστές ότι πιέζουν τους διαφημιστές. Σε μια σειρά από tweets κατηγόρησε την Apple για λογοκρισία και επέκρινε τις πολιτικές της, συμπεριλαμβανομένης και της χρέωσης που επιβάλει στις αγορές που γίνονται στο app store.

«Η Apple έχει ως επί το πλείστον σταματήσει τη διαφήμιση στο Twitter. Μισούν την ελευθερία του λόγου στην Αμερική ;», αναρωτήθηκε ο Μασκ. Μάλιστα στη συνέχεια απευθύνθηκε στον CEO της Apple, ρωτώντας τον «Τι συμβαίνει εδώ;».

Ο νέος ιδιοκτήτης του Twitter ισχυρίστηκε ότι η Apple απείλησε να αφαιρέσει την πλατφόρμα από το App Store αλλά δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες.

Τα ζόρια που αντιμετωπίζει ο Μασκ

Ο Μασκ αγόρασε το Twitter για 44 δισεκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα, αλλά βρίσκεται υπό πίεση καθώς ορισμένες εταιρείες σταμάτησαν τις διαφημίσεις. Είχε πει ότι ελπίζει να μπορέσει να βάλει κάποια χρήματα στο ταμείο μετατρέποντας την επαλήθευση του Twitter σε συνδρομητική υπηρεσία επί πληρωμή, αλλά επί του παρόντος η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων του ιστότοπου προέρχεται από διαφημίσεις.

Η Washington Post ανέφερε ότι η Apple ήταν ο κορυφαίος διαφημιζόμενος στο Twitter, δαπανώντας 48 εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022. Εταιρείες όπως η Cheerios General Mills και η Volkswagen έχουν σταματήσει τις διαφημίσεις τις τελευταίες εβδομάδες.

Η Media Matters, μια ιστοσελίδα ερευνών, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι οι μισοί από τις κορυφαίες εταιρείες που διαφημίζονταν στο Twitter, απέσυραν την καμπάνια τους μετά τις ανησυχίες για το μέλλον της πλατφόρμας.

Το πρακτορείο μέσων ενημέρωσης της Apple, η Οmnicom, συνέστησε στον γίγαντα της Silicon Valley να διακόψει τη διαφήμιση στο Twitter λόγω της ανησυχίας για την «ασφάλεια του εμπορικού σήματος» της Apple.

Η Apple έφερε τον Μασκ αντιμέτωπο με τον χειρότερο φόβο του

Ο Έλον Μασκ κατάλαβε μέσα σε λίγες ημέρες ποιος έχει πραγματικά την εξουσία πάνω στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. Ο δισεκατομμυριούχους είναι γνωστό ότι δεν του αρέσει να του λένε τι πρέπει να κάνει. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση η Apple κρατάει όλα τα χαρτιά. Όπως διαπίστωσαν και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, η Apple είναι η μοναδική που αποφασίζει τι επιτρέπεται στο App Store.

Αν η Apple το αποφασίσει θα μπορούσε να σταματήσει τη λήψη του Twitter σε όλες τις συσκευές iOS σε όλο τον κόσμο, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για το Twitter. Παράλληλα η Apple μπορεί να χρεώσει όσο θέλει για το προνόμιο παρουσίας στο App Store. Για εταιρείες όπως το Twitter, η Apple χρεώνει από 15 έως 30% για αγορές που γίνονται εντός εφαρμογής. Αυτή η χρέωση ήταν αφορμή για να ξεκινήσει μια δικαστική διαμάχη στις ΗΠΑ ανάμεσα στην Apple και την Epic Games, την εταιρεία παραγωγής του παιχνιδιού Fortnite. Το 2021 η εταιρεία άσκησε αγωγή για την προμήθεια της Apple για την πρόσβαση στον «περιφραγμένο κήπο» όπως αναφέρεται το App Store στην υπόθεση.

Οι άλλοι που έχουν «καταγγείλει» την Apple

Ο Μασκ δεν είναι ο πρώτος που επισημαίνει την ανισορροπία ισχύος. Η Meta διαμαρτύρεται εδώ και χρόνια για την κυριαρχία της Apple στις εφαρμογές του Instagram και του Facebook. Στο πρόσωπο του Μασκ η Apple έχει τώρα άλλον ένα ισχυρό αλλά και πλούσιο αντίπαλο.

Ξεκινώντας τη διαμάχη με την Apple, ο Μασκ μπαίνει σε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την επιρροή που ασκεί η Αμερικάνικη εταιρεία στη διαδικτυακή δραστηριότητα μέσω του App Store, το οποίο είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οι κάτοχοι iPhone κατεβάζουν παιχνίδια και άλλες εφαρμογές.

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, η Apple θα μπορούσε να πάρει έως και το 30% των χρημάτων από τη μηνιαία χρέωση που σχεδιάζει να επιβάλει το Twitter σε ορισμένους χρήστες. Όλες οι εταιρείες που είναι καταχωρημένες στο κατάστημα εφαρμογών της Apple πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες που επιβάλει η κατασκευάστρια των iPhone και να πληρώνουν τα τέλη της, αλλιώς μπορούν να αντιμετωπίσουν την αφαίρεση ή την αναστολή λειτουργίας τους.

Θυμίζουμε ότι πέρυσι η Apple ανέστειλε την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Parler από το App Store, λέγοντας ότι προχώρησε σε αυτή την ενέργεια καθώς δεν έκανε αρκετά για να απομακρύνει την ρητορική μίσους. Αργότερα η Apple επανέφερε την Parler αφού η εταιρεία ενημέρωσε την πολιτική της.

ΣΧΕΤΙΚΑ