Μαζική αποχώρηση των διαφημιζόμενων από το Twitter

Φωτογραφία shutterstock

Περισσότεροι από τους μισούς εκ των 1.000 κορυφαίων διαφημιζόμενων στο Twitter τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν ξόδεψαν χρήματα για την πλατφόρμα τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων, Pathmatics, γεγονός που καταδεικνύει τη μαζική έξοδο των διαφημιζόμενων μετά την εξαγορά και την είσοδο στην ψηφιακή πλατφόρμα του Έλον Μασκ.

Περίπου 625 από τους 1.000 κορυφαίους διαφημιζόμενους στο Twitter, μεταξύ τους εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Unilever, η Jeep, η Wells Fargo και η Merck, σταμάτησαν να ξοδεύουν τα χρήματά τους στην πλατφόρμα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Pathmatics έως τις 25 Ιανουαρίου του 2023.

Σε ανακοίνωσή της, η Wells Fargo επισημαίνει ότι «έχει αναστείλει τις διαφημίσεις στο Twitter», αλλά συνεχίζει να χρησιμοποιεί την ψηφιακή πλατφόρμα για να επικοινωνεί με τους πελάτες της.

Ως αποτέλεσμα της αποχώρησης των εταιρειών, τα μηνιαία έσοδα του Twitter από τους 1.000 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους υποχώρησαν κατά περισσότερο από 60% από τον Οκτώβριο έως τις 25 Ιανουαρίου, από τα 127 εκατομμύρια δολάρια σε μόλις 48 εκατομμύρια δολάρια.

Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του Twitter από τον Έλον Μασκ στα τέλη Οκτωβρίου, οι διαφημιζόμενοι άρχισαν να ανησυχούν για την ασφάλεια και τη σταθερότητα της πλατφόρμας, λόγω των σχεδίων του επιχειρηματία να μειώσει δραστικά το προσωπικό και να χαλαρώσει τις πολιτικές που διέπουν το περιεχόμενο της πλατφόρμας. Στις αρχές Νοεμβρίου, ο ίδιος ο Μασκ παραδέχτηκε ότι υπάρχει «τεράστια πτώση των εσόδων».

Παρά το γεγονός ότι το Twitter έχει πολύ μικρότερα έσοδα από διαφημίσεις σε σχέση με ανταγωνιστικές εταιρείες, όπως το Facebook και η Google, οι διαφημίσεις αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι ο Έλον Μασκ θα πρέπει να βρει ένα τρόπο για να καλύψει το κενό που δημιουργείται, καθώς θα πρέπει να αρχίσει και τις πληρωμές των επιτοκίων για το χρέος των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανέλαβε για να εξαγοράσει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Υπενθυμίζεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνιακής ομάδας του Twitter αποχώρησε κατά τις μαζικές απολύσεις της προηγούμενης χρονιάς.

Υπενθυμίζεται ότι ο Έλον Μασκ – όταν ανέλαβε την εταιρεία – συγκρούστηκε με τους διαφημιζόμενους, όμως πλέον προσπαθεί να τους επαναφέρει στην πλατφόρμα. Μάλιστα, προσέφερε αρκετές εκπτώσεις, για παράδειγμα μία ειδική διαφήμιση την ημέρα του τελικού του Super Bowl στις ΗΠΑ.

Όμως, η κατακραυγή συνεχίζεται. Οργανώσεις αστικών δικαιωμάτων ζητούν από εταιρείες να συμμετάσχουν στην κίνηση περισσότερων από 500 διαφημιζόμενους που έχουν σταματήσει τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα.

Πολλές οργανώσεις ανησυχούν για τα κηρύγματα μίσους, καθώς ο Έλον Μασκ επανάφερε στο Twitter τους λογαριασμούς πολλών χρηστών που είχαν κατηγορηθεί. Μεταξύ τους και του πρώην Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ.

Επίσης, κάποιες εταιρείες παραπονιούνται ότι οι υπάλληλοι με τους οποίους συνεργάζονταν έχουν αποχωρήσει ή απολυθεί από την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που δυσχεραίνει την κατάσταση.

Ακόμα και οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι που έχουν παραμείνει έχουν μειώσει δραστικά τον προϋπολογισμό τους. Για παράδειγμα, η HBO ήταν ο σημαντικότερος διαφημιζόμενος τον περασμένο Σεπτέμβριο με περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια, όμως η δαπάνη τον Ιανουάριο δεν ξεπέρασε τα 54.000 δολάρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ