Γιατί το VR headset της Apple θα μπορούσε να πετύχει εκεί που κάθε άλλη προσπάθεια έχει αποτύχει

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου προγραμματιστών της Apple που επικεντρώνεται στο λογισμικό, το WWDC, θα μπορούσε να ανακοινωθεί το πρώτο Headset μικτής πραγματικότητας, σύμφωνα με κείμενα αναλυτών και αναφορών στα ΜΜΕ.

Το Headset, σύμφωνα με τις αναφορές, θα διαθέτει οθόνες υψηλής ευκρίνειας μπροστά στα μάτια του χρήση. Αλλά θα μπορούσε επίσης να επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν και να αλληλεπιδρούν με τον πραγματικό κόσμο μέσω υψηλής ισχύος καμερών που είναι τοποθετημένες στη συσκευή, ένα τέχνασμα που μερικές φορές ονομάζεται passthrough ή μικτή πραγματικότητα.

Η Apple λανσάρει το headset της καθώς η ευρύτερη βιομηχανία εικονικής πραγματικότητας περνάει μέσα από αυτού που η τεχνολογική κοινότητα αποκαλείται «κοιλάδα απογοήτευσης».

«Παρόλο που η ατονία της αγοράς AR/VR και ο παροδικός ενθουσιασμός για το Metaverse δημιουργούν ένα σκηνικό προκλήσεων, είναι διδακτικό να θυμόμαστε ότι η Apple εφευρίσκει ολόκληρες νέες κατηγορίες που έχουν τη δυνατότητα να διαταράξουν τις υπάρχουσες και να δημιουργήσουν εντελώς νέες αγορές», έγραψε σε πρόσφατο σημείωμά του ο αναλυτής της Bank of America, Wamsi Mohan.

Όταν το Facebook μετονομάστηκε σε Meta τον Οκτώβριο του 2021, τράβηξε την προσοχή στo VR και τα metaverse headsets που θα μπορούσαν να επιστρέψουν. Αλλά από τότε, οι πωλήσεις για τα υπάρχοντα VR headsets δεν ήταν μεγάλες και η αναμενόμενη έκρηξη σε επιτυχημένες εταιρείες λογισμικού δεν συνέβη ποτέ.

Η επαυξημένη πραγματικότητα, μια συναφής τεχνολογία που δείχνει γραφικά υπολογιστή μέσω ακριβών, εξειδικευμένων διαφανών φακών, επίσης απέτυχε να ευδοκιμήσει. Το Hololens της Microsoft, που ανακοινώθηκε το 2014, έχει μια υψηλού προφίλ συμφωνία για την κατασκευή ακουστικών για τον αμερικανικό στρατό, αλλά πρόσφατα σταμάτησε. Η πιο γνωστή νεοσύστατη επιχείρηση AR, η Magic Leap, άλλαξε διοίκηση και επαναπροσανατολίστηκε από την κατασκευή μιας συσκευής παιχνιδιών με καταναλωτικό προσανατολισμό στην ανάπτυξη ενός εργαλείου για ένα μικρό σύνολο βιομηχανιών.

Τα ακουστικά της Apple αναμένεται να είναι πιο ισχυρά από ό,τι υπάρχει, ακόμα και από τα VR headset των 6.500 δολαρίων. Αναμένεται να έχει οθόνη ανάλυσης 4Κ για κάθε μάτι και ένα ισχυρό τσιπ σχεδιασμένο από την Apple, σύμφωνα με τον αναλυτή της TFI Securities, Ming -Chi Kuo.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι αρκετά ακριβό, με τη λιανική τιμή πώλησης να μπορεί να φτάνει τα 3.000 δολάρια, σύμφωνα με το σημείωμα του αναλυτή της TD Cowen Krish Snakar, και θα μπορούσε να πωληθεί μόνο σε εκατοντάδες χιλιάδες τον πρώτο χρόνο. Το προηγούμενο νέο προϊόν της Apple, το Apple Watch είχε πουλήσει εκατομμύρια τον πρώτο χρόνο.

Πολλοί άνθρωποι του κλάδου πιστεύουν ότι η ανακοίνωση της Apple θα ενεργοποιήσει τους καταναλωτές και τους προγραμματιστές λογισμικού και θα φέρει την τεχνολογία πιο κοντά στην τελική της υπόσχεση: Ένα headset που ο χρήστης θα φοράει καθημερινά, καθώς κάνει της δουλείες του, ή ίσως ένα ζευγάρι γυαλιά που θα παρέχουν πληθώρα πληροφοριών.

«Είναι καλό να βλέπουμε και άλλους να μπαίνουν σε αυτή τη δουλειά, ιδιαίτερα την Apple, η οποία δεν μπαίνει νωρίς στις αγορές», δήλωσε η CEO της Magic Leap, Peggy Johnson, στο CNBC. «Αυτό είναι μια τεράστια επικύρωση αυτού που είχαμε κάνει μέχρι σήμερα, και το χαιρετίζουμε γιατί είναι επίσης καλό για το οικοσύστημα».

Οι λόγοι που μπορεί η Apple να πετύχει εκεί που απέτυχαν οι άλλοι:

  • Η Apple εισαγάγει τα προϊόντα της στο mainstream κοινό.
  • Η Apple σπάνια εφευρίσκει κάτι πρωτόγνωρο. Αντίθετα παίρνει υπάρχουσες ιδέες και τις βελτιώνει με τρόπους που τις κάνουν πιο ελκυστικές στους καταναλωτές.

Πριν από το iPod, υπήρχαν αρκετές συσκευές αναπαραγωγής MP3 στην αγορά, Πριν την κυκλοφορία του iPhone, το Blackberry είχε συγχωνεύσει μια ασύρματη σύνδεση κινητής τηλεφωνίας στο διαδίκτυο και έναν «υπολογιστή τσέπης» κάτι που μέχρι σήμερα κάνουν όλα τα Smartphones. Το ίδιο έγινε και με το Apple Watch καθώς πριν την κυκλοφορία του υπήρχαν ήδη πολλά έξυπνα ρολόγια.

Ιστορικά, η Apple χρησιμοποιεί το σημαντικό της καταναλωτικό εμπορικό σήμα και τον βαρύ προϋπολογισμό για την προώθηση του εκάστοτε προϊόντος για να εξηγήσει στους καταναλωτές γιατί χρειάζεται να αγοράσουν το πιο πρόσφατο γκάτζετ της.

«Η Apple έχει μια εμπιστοσύνη και ένα παραχωρημένο δικαίωμα που κάνεις άλλος δεν έχει», δήλωσε ο Jarrett Webb, διευθυντής τεχνολογίας στην Argodesign που αναπτύσσει εφαρμογές μικτής πραγματικότητας. «Έχουν αυτή την ηγετική θέση και αυτή την αυτοπεποίθηση για να βοηθήσουν στον ορισμό και να δώσουν εμπιστοσύνη σε αυτή τη μορφή πληροφορικής».

Οι επαγγελματίες του κλάδου της headset τεχνολογίας ξοδεύουν πολύ χρόνο για να εξηγήσουν τις διαφορές μεταξύ επαυξημένης, εικονικής και μικτής πραγματικότητας. Αν η Apple καταφέρει να λύσει όλες τις απορίες των καταναλωτών θα μπορούσε να λανσάρει το πρώτο headset που οι καταναλωτές θα γνωρίζουν ακριβώς τι μπορούν να κάνουν με αυτο.

Επιπλέον, η Apple διαθέτει περίπου 34 εκατομμύρια προγραμματιστές για τα τρέχοντα τηλέφωνά της. Αυτός είναι ένας τεράστιος πόρος που η Apple θα μπορούσε να ενθαρρύνει να δημιουργήσει το λεγόμενο «Killer App» που θα μετατρέψει το headset της σε must have για τους καταναλωτές.

Η Apple έχει θέσει τα θεμέλια εδώ και μια δεκαετία

Όταν η Apple κυκλοφορήσει το headset δεν θα έχει απλώς την τεχνολογία που ανέπτυξε η εταιρεία κρυφά όλα αυτά τα χρόνια. Θα διαθέτει μια βάση υποδομών λογισμικού και υλικού που η Apple έχει δημιουργήσει και αγοράσει εδώ και πολλά χρόνια.

Ξεκινώντας το 2016, ο CEO της Apple, Tim Cook, άρχισε να μιλάει συχνά για τα οφέλη της επαυξημένης πραγματικότητας, αντιπαραβάλλοντας την συχνά με τους περιορισμούς της εικονικής πραγματικότητες. Περίπου την ίδια εποχή, η Apple άρχισε να αγοράζει διάφορες εταιρείες που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να καταλήξουν σε ένα headset.

  • Το 2013 η Apple αγόρασε την PrimeSense, της οποίας ο αισθητήρας τρισδιάστατης κάμερα κατέληξε τελικά να αποτελεί μέρος της βάσης για το Face ID που υπάρχει στα iPhone και επηρέασε τις σημερινές κάμερες ανίχνευσης βάθους της εταιρείας.
  • Το 2015, η Apple αγόρασε την Metaio, η οποία κατασκεύαζε λογισμικό AR για κινητές συσκευές.
  • Το 2016, αγόρασε την Flyby Media, η οποία ασχολήθηκε με την τεχνολογία computer vision.
  • Το 2017, αγόρασε την SensoMotoric Intruments, η οποία ανέπτυξε την παρακολούθηση των ματιών, μια βασική τεχνολογία VR, καθώς και την Vrvrana, η οποία ανέπτυξε ένα VR headset.
  • Το 2018 αγόρασε την Akonia Holographics, η οποία ανέπτυξε διαφανείς φακούς για AR headset.
  • Αγόρασε επίσης την NextVR, η οποία κινηματογραφούσε περιεχόμενο βίντεο για εικονική πραγματικότητα.

Η Apple άρχισε επίσης να κυκλοφορεί κιτ προγραμματιστών για την επαυξημένη πραγματικότητα, συμπεριλαμβανομένου ενός που ονομάζεται ARKit, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιεί λογισμικό του iPhone για να δημιουργήσει περιορισμένες AR εμπειρίες στο τηλέφωνο.

Η Apple διαθέτη πλέον μια ολόκληρη βιβλιοθήκη λογισμικού για την εκτέλεση δύσκολων εργασιών που θα πρέπει να μπορεί να κάνει το headset για την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του πραγματικού κόσμου και ενός εικονικού κόσμου.

  • Το RealityKit επιτρέπει στους προγραμματιστές να αποδίδουν γραφικά που συνδυάζονται με τον πραγματικό κόσμο.
  • Το Roomplan σαρώνει τον χώρο γύρω από τον χρήστη.
  • Το Animoji είναι ένα τρισδιάστατο avatar που μπορεί να ταιριάζει με την έκφραση του προσώπου του χρήστη.
  • Το Spatial Audio μπορεί να κάνει τον ήχο να ακούγεται σαν να προέρχεται από παντού, όχι μόνο από τα ακουστικά του χρήστη.

Η Apple δεν το βάζει κάτω

Όταν το Apple Watch βγήκε στην αγορά, η Apple δεν ήξερε εξ ολοκλήρου τι επρόκειτο να γίνει. Ο Cook δήλωσε μάλιστα κατά την κυκλοφορία του ότι η εταιρεία ήταν ενθουσιασμένη να μάθει τι θα έκαναν οι προγραμματιστές με αυτό. Μια πρώιμη σκέψη ήταν ότι θα γινόταν ένα must have. Τις πρώτες ημέρες του προϊόντος, η Apple ξόδεψε πολύ χρόνο για να το προωθήσει στα Social Media.

Μόλις το Apple Watch έφτασε στα χέρια των χρηστών, η Apple κατάλαβε ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται για αυτό περισσότερο σαν μια συσκευή παρακολούθησης φυσικής κατάστασης. Οι επόμενες εκδόσεις μείωσαν την έμφαση στο πολυτελές χρυσό μοντέλο και εισήγαγαν μια έκδοση σε συνεργασία με την Nike. Λίγα χρόνια αργότερα όμως κυκλοφόρησε το Apple Watch Ultra σαν ανεξάρτητη premium συσκευή.

Η Apple θα μπορούσε να κάνει κάτι ανάλογο και με το headset της. Ακόμα και αν το πρώτο είναι ακριβό και δεν κάνει μεγάλες πωλήσεις, η εταιρεία δεν θα πτοηθεί και θα σχεδιάσει μελλοντικές εκδόσεις σε πιο λογικές τιμές.

Οι αναλυτές δεν αναμένουν ότι το headset της Apple θα μετατραπεί άμεσα σε σημαντική πηγή εσόδων, αλλά πιστεύουν ότι η Apple μπαίνει δυναμικά σε μια αγορά που θα μπορούσε να αξίζει δισεκατομμύρια τα επόμενα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ