Πώς το TikTok ταρακούνησε ολόκληρη τη βιομηχανία του θεάματος

Φωτογραφία: Shutterstock

Ο ισχυρός του αλγόριθμος για τις προτάσεις των βίντεο και τα σύντομα βίντεο έχουν αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών στα μέσα, καθιστώντας την πλατφόρμα άμεσα ανταγωνιστική για εταιρείες, όπως το YouTube, το Netflix και το Spotify.

Ήδη οι εκδοτικοί οίκοι και οι αλυσίδες βιβλιοπωλείων έχουν αγκαλιάσει την πλατφόρμα θεωρώντας την ένα ισχυρό εργαλείο για την προώθηση των συγγραφέων και των βιβλίων τους. Όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ τραγουδιών επίσης χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προωθήσουν νέα τραγούδια.

Έτσι, το Tik Tok έχει εξελιχθεί σε πλατφόρμα για το λανσάρισμα καλλιτεχνών στη μουσική, το χορό, την κωμωδία και τη συγγραφή – με τους επαγγελματίες να ψάχνουν στην πλατφόρμα για νέα ταλέντα.

Η επιρροή του TikTok στην ψυχαγωγία αυξάνεται διαρκώς σε μία στιγμή που οι αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες ψάχνουν για να εξακριβώσουν τις σχέσεις του TikTok με την Κίνα και την κυβέρνηση στο Πεκίνο.

Οι χορευτές είναι από τους πιο ευνοημένους καλλιτέχνες στο TikTok. Πολλοί χρησιμοποίησαν την εφαρμογή για να τους προσέξουν οι πράκτορες, ενώ οι εταιρείες έχουν στραφεί στο TikTok για να βρουν χορευτές.

Ωστόσο, η πολιτιστική επιρροή της εφαρμογής στην ψυχαγωγία, και κυρίως μεταξύ των νέων ανθρώπων, έχει δημιουργήσει ανησυχίες στις ΗΠΑ για την εφαρμογή, που ανήκει στην κινεζική εταιρεία, ByteDance, και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο προπαγάνδας από το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας.

Και πέραν των ανησυχιών στην Ουάσιγκτον, η σχέση της εταιρείας με τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας δεν είναι ένας δρόμος στρωμένος με λουλούδια. Το TIK Tok έχει μία σχέση «αγάπης και μίσους» με τις μεγάλες εταιρείες, καθώς μπαίνει στα χωράφια τους προσφέροντας υπηρεσίες απευθείας στους καλλιτέχνες.

Παράπονα εκφράζουν και κάποιοι τραγουδιστές, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι είναι εξουθενωτικό να ισορροπούν την κλασική δουλειά της ηχογράφησης τραγουδιών, των περιοδειών, αλλά και της διαρκούς παρουσίας στην πλατφόρμα.

Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα θεωρείται απαραίτητη για νέους καλλιτέχνες που λανσάρουν στο κοινό τη δουλειά τους. Στον κόσμο της κωμωδίας, ειδικά στο stand-up, αν γελούν στο Tik Tok, τότε η επιτυχία εκτός είναι δεδομένη.

Οι συγγραφείς, αλλά και οι εκδοτικοί οίκοι, έχουν επίσης στραφεί στο Tik Tok για την προώθηση βιβλίων.

Ενδεικτικό παράδειγμα, ο συγγραφέας, Alex Aster, που χρησιμοποίησε το Tik Tok για να παρουσιάσει μία ιδέα για ένα βιβλίο και κατάφερε να κλείσει συμφωνία, η αξία της οποίας πλησιάζει το μισό εκατομμύριο δολάρια…

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ