fbpxΓιατί ένα ζευγάρι Christian Louboutin κοστίζει το λιγότερο... 1.000 ευρώ | Economistas.gr
Skip to main content

Γιατί ένα ζευγάρι Christian Louboutin κοστίζει το λιγότερο... 1.000 ευρώ

 Γιατί ένα ζευγάρι Christian Louboutin κοστίζει το λιγότερο... 1.000 ευρώ
Χαρακτηριστικά... Louboutin / Φωτογραφία: SHUTTERSTOCK

O 57χρονος Christian Louboutin θεωρείται, από πολλούς, ένας από τους πιο εύστροφους σχεδιαστές. 

Ο Louboutin, που έχει ως σήμα κατατεθέν τις κόκκινες σόλες, έχει εξομολογηθεί ότι μεγάλωσε κοντά στο μουσείο Palais de la Porte Dorée (Παλάτι της Χρυσής Πύλης), σε μια ταπεινή εργατική συνοικία. Παράτησε το σχολείο στην ηλικία των 12 ετών, εγκαταλείποντας το σπίτι του και κατά την εφηβεία του ταξίδεψε στην Αίγυπτο και την Ινδία.

Τη δεκαετία του ‘80 εργάστηκε σε διάσημο καμπαρέ του Παρισίου και στη συνέχεια έπιασε την πρώτη του δουλειά ως υποδηματοποιός. Το πρώτο κλειδί στην καριέρα του ήταν η γνωριμία του με τον γνωστό υποδηματοποιό Βιβιέ. Ο Γάλλος δημιουργός ξεκίνησε να… καταπιάνεται με τα υποδήματα το 1991 και η φήμη του -και το κασέ του- εκτοξεύτηκε όταν αποφάσισε να βάψει τις σόλες των παπουτσιών του κόκκινες.

Το Business Insider, σε ένα μίνι αφιέρωμά του, αναρωτιέται τί κάνει αυτά τα παπούτσια να κοστίζουν πάνω από 600 δολάρια. 

Είναι ενδεικτικό ότι οι signature γόβες Christian Louboutin ξεκινούν από τα τα 695 δολάρια, όμως υπάρχουν μοντέλα υποδημάτων του που φτάνουν τα 6.000 δολάρια. «Είναι ασφαλές να πούμε ότι τα παπούτσια του έγιναν mainstream. Celebrities από όλο τον κόσμο τα φορούν» αναφέρει το Business Insider. 

Πώς «γεννήθηκαν» οι κόκκινες σόλες

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Christian Louboutin κατοχύρωσε (με trademark) την πατέντα της κόκκινης σόλας. Ομως πώς ξεκίνησε αυτή η… τρέλα;

Το Business Insider τονίζει ότι το πρώτο υπόδημα που κόσμησε με την κόκκινη σόλα, το σήμα κατατεθέν του, ήταν ένα πρωτότυπο με αγκράφα που είχε εμπνευστεί από ένα λουλούδι του Γουόρχολ. Ο «μύθος» θέλει τον Christian Louboutin να βλέπει, τότε, μια υπάλληλο – βοηθό του να βάφει τα νύχια της κόκκινα. Ο ίδιος τής πήρε το μπουκαλάκι με το μανό από τα χέρια και άρχισε να βάφει τη σόλα κόκκινη.  

Και κάπως έτσι γεννήθηκαν οι κόκκινες σόλες και ξεκίνησε η αυτοκρατορία του Christian Louboutin. Το 2013 οι New York Times ρώτησαν τον Louboutin γιατί είναι τόσο ακριβά τα παπούτσια του. Εκείνος έριξε την.... ευθύνη στο κόστος παραγωγής. «Είναι ακριβό να κάνεις παπούτσια στην Ευρώπη. Από το 2008 έως το 2013 διπλασιάστηκαν τα κόστη» είχε εξηγήσει.

Τι ανεβάζει την αξία των Louboutin

Τη δική του απάντηση δίνει στο Business Insider ο Ντέιβιντ Μεσκίτα, συνιδρυτής της Leather Spa. Πρόκειται για μια εταιρεία με την οποία συνεργάζεται απευθείας ο Louboutin και αναλαμβάνει να επισκευάζει τα παπούτσια του, να τα ξαναβάφει, να φρεσκάρει την κόκκινη μπογιά στις σόλες. 

«Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που σχετίζονται με το design ενός παπουτσιού. Το πιο σημαντικό είναι το ποιος το σχεδιάζει, ποιος το κατασκευάζει, τι υλικά χρησιμοποιούνται» εξηγεί ο Μεσκίτα. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα… εξωτικά υλικά ανεβάζουν κατά πολύ την τιμή, όπως και το πόσο λεπτομερή δουλειά και μεράκι χρειάζεται. 

Για παράδειγμα, ένα ζευγάρι από τα ακριβότερα Christian Louboutin, αξίας σχεδόν 3.600 δολαρίων, είναι ντυμένο με Swarovski. Αλλα ακριβά μοντέλα, για τα οποία έχει κατηγορηθεί σφοδρά ο Louboutin, έχουν εμφανή σημεία από ζώα. 

«Τελικά, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι το τί πληρώνει ο κόσμος για να αποκτήσει αυτό το στάτους» σημειώνει το Business Insider. Ενας από αυτούς τους ανθρώπους ήταν και η παραγωγός Σπένσερ Αλμπερ, η οποία τα φόρεσε στο γάμο της. «Αν τα δεις σε φωτογραφία ξέρεις ότι είναι αυτά. Κόστισαν πάνω από 1.000 δολάρια» δηλώνει, τονίζοντας ότι το πιο σημαντικό είναι πως τα Christian Louboutin «αναγνωρίζονται παντού. Αυτό είναι που τα κάνει ξεχωριστά». 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Accenture: Πέντε πρακτικές που ευνοούν εργαζόμενους και εταιρείες
Accenture: Πέντε πρακτικές που ευνοούν εργαζόμενους και εταιρείες
Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και η εκπλήρωση των βασικών αναγκών των εργαζομένων συμβάλλουν στην αύξηση της επιχειρηματικής απόδοσης, ακόμη και σε περιόδους περιορισμένης οικονομικής ανάπτυξης
Accenture: Πέντε πρακτικές που ευνοούν εργαζόμενους και εταιρείες
Ερευνα: Οι τάσεις στις διεθνείς αγορές αφορολόγητων ειδών
Ερευνα: Οι τάσεις στις διεθνείς αγορές αφορολόγητων ειδών
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Global Blue σε 30.000 διεθνείς αγοραστές, το 55% είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εάν οι περιορισμοί στα σύνορα διευκολυνθούν.
Ερευνα: Οι τάσεις στις διεθνείς αγορές αφορολόγητων ειδών
Μενδώνη: Τον Νοέμβριο του επίδομα στους ανθρώπους του πολιτισμού
Μενδώνη: Τον Νοέμβριο του επίδομα στους ανθρώπους του πολιτισμού
«Οι καταγεγραμμένοι στο μητρώο θα λάβουν το επίδομα των 534 ευρώ για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο και μάλιστα ο νόμος δίνει τη δυνατότητα να παραταθεί για δύο μήνες και για Νοέμβριο και Δεκέμβριο».
Μενδώνη: Τον Νοέμβριο του επίδομα στους ανθρώπους του πολιτισμού
Το Ford Mondeo περνά στην ηλεκτρική εποχή
Το Ford Mondeo περνά στην ηλεκτρική εποχή
Σταματάει την παραγωγή του Mondeο με βενζινοκινητήρες η Ford και στο εξής θα παράγεται αποκλειστικά με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το Ford Mondeo περνά στην ηλεκτρική εποχή