Νεόκοπη start up σχεδιάζει τον διάδοχο του Concorde

NEWSROOM
Νεόκοπη start up σχεδιάζει τον διάδοχο του Concorde
Boom: Overture

Ήταν το 1969 όταν το Κονκορντ έσκιζε για πρώτη φορά τους αιθέρες φέρνοντας τις υπερηχητικές πτήσεις στη διάθεση του επιβατικού κοινού. Ένα αεροπλάνο που έγραψε την δική του ιστορία και την είδε να τερματίζεται με πάταγο μετά την αεροπορική τραγωδία του 2000 και την συντριβή που έφερε τον θάνατο 113 ανθρώπων.

50 χρόνια αργότερα, η Boom Supersonic ονειρεύεται τον διάδοχο του καινοτόμου σκάφους και έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής 141 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει ένα νέο εμπορικό υπερηχητικό αεροπλάνο που θα κάνει mainstream αυτές τις πτήσεις.

Την νεοφυή αυτή επιχείρηση, με έδρα το Ντένβερ στο Κολοράντο, στηρίζουν αμερικανικοί τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Google, η Airbnb και η Dropbox. Όπως αναφέρει και το Forbes, η Boom είναι μία από τις τρεις νέες εταιρείες που θέλουν να πραγματοποιήσουν το όραμα των υπερηχητικών πτήσεων για πολίτες. Η Aerion και η Spike αναπτύσσουν επιχειρηματικά τζετ, αλλά η Boom έχει υψηλότερους στόχους καθώς θέλει να κατασκευάσει ένα 55 θέσεων επιβατικό αεροπλάνο, τριών κινητήρων.

Το νέο υπερηχητικό αεροσκάφος θα ονομαστεί «Overture», που θα πετάει δύο και πλέον φορές την ταχύτητα του ήχου (2,2 Μαχ) και θα μεταφέρει 55 επιβάτες. Θα πρόκειται για «το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος στον κόσμο, που θα είναι οικονομικά βιώσιμο» υπογραμμίζει ο ιδρυτής της επιχείρησης και πρώην υπάλληλος της Amazon Μπλέικ Σολ.

Το επιχειρηματικό πλάνο στηρίζεται στις προβλέψεις πως μέχρι τα μέσα του 2020 περίπου 65 εκατ. επιβάτες θα ταξιδεύουν σε υπερωκεάνιες πτήσεις. Ο CEO της Boom πιστεύει ακόμη πως, αν αρθούν οι περιορισμοί που υφίστανται σήμερα αναφορικά με τις υπερηχητικές πτήσεις, τότε η αγορά μπορεί να γίνει δύο και τρεις φορές μεγαλύτερη. Ορισμένοι αναλυτές, εντούτοις, διατυπώνουν αμφιβολίες σχετικά με την απόπειρα να αναβιώσουν εκ νέου οι υπερηχητικές πτήσεις, λόγω του αυξημένου κόστους, της ηχητικής όχλησης που προκαλούν και της περιορισμένης δυνατότητας των επιβατών.

Ο Μπλέικ Σολ υπόσχεται ότι θα «καταστήσει τις υπερηχητικές πτήσεις προσβάσιμες σε όλους», ενώ τονίζει ότι θα χρησιμοποιήσει τεχνολογία που θα επιτρέπει στο αεροσκάφος να μην κάνει θόρυβο κατά την προσγείωση και απογείωση, αλλά και τα κατάλληλα καύσιμα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει αυτή τη στιγμή η Boom για να μπορέσει να προχωρήσει το ρηξικέλευθο σχέδιο της, είναι η κατασκευή του κινητήρα του αεροσκάφους, καθώς δεν υπάρχει κατασκευαστής που να είναι πρόθυμος να αναλάβει το κόστος κατασκευής ενός εντελώς καινούργιου υπερηχητικού κινητήρα..Να υπενθυμίσουμε εδώ, πως τέτοιου τύπου κινητήρες έχουν να κατασκευαστούν τουλάχιστον 55 χρόνια.

Αν λυθούν πάντως τα προβλήματα που υπάρχουν για την ανάπτυξη των υπερηχητικών πτήσεων σε επιβατικό επίπεδο, και τα νομικά ζητήματα, τότε υπολογίζεται πως θα χρειαστούν τουλάχιστον 1.000 με 2.000 αεροσκάφη Overture από το 2023 και μετά για να καλυφθούν οι ανάγκες.

ΣΧΕΤΙΚΑ