Skip to main content

Η εταιρεία που νίκησε την κρίση χάρη στα Lidl

Η εταιρεία που νίκησε την κρίση χάρη στα Lidl

Αποτελεί μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις επιχειρήσεων που κατάφεραν να πολλαπλασιάσουν τις πωλήσεις τους εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Η εταιρεία έτοιμων τροφίμων ARI AE αναφέρθηκε χθες μεταξύ των 16 εταιρειών που προκρίθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού των Eurobank και η Grant Thornton, για τα Βραβεία Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας «Growth Awards» 2019.

Η εταιρεία για τους περισσότερους από εμάς είναι ίσως άγνωστη ως όνομα, εν συγκρίσει με τις υπόλοιπες 16 που προκρίθηκαν για τα σχετικά βραβεία. Παρ’ όλα αυτά, η ARI AE πέρασε με επιτυχία τη «δοκιμασία» της κριτικής επιτροπής των βραβείων καθώς από το 2010 και μετά κατάφερε να υπερτριπλασιάσει το τζίρο της ξεπερνώντας πέρυσι τα 32 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στη συνεργασία της με τη Lidl, η οποία αποτελεί και το βασικό της πελάτη.

Η εταιρία δραστηριοποιείται στον τομέα των έτοιμων τροφίμων (antipasti), απευθυνόμενη στον βασικό πελάτη της, την LIDL, και εξάγοντας το 100% της παραγωγής της. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια υλοποίησε, μία μεγάλη επένδυση που ξεπέρασε τα 4 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις παραλαβής, επεξεργασίας, μεταποίησης και τυποποίησης βρώσιμης ελιάς και πιπεριάς, με σκοπό να καλύψει τις δικές της ανάγκες σε ελιά και πιπεριές, ελέγχοντας πλήρως το τελικό κόστος και την ποιότητά τους, αλλά και με στόχο τη δημιουργία νέων προϊόντων για την αγορά.

Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες, κατά το διάστημα 2011 – 2017 η εταιρεία είχε μέσο όρο πωλήσεων 20,1 εκατ. ευρώ, μέσο όρο EBITDA 2 εκατ. ευρώ (3,1 εκατ. ευρώ το 2017) και κέρδη αυξημένα κατά 88% το 2017 σε σχέση με το 2011 στα 2,1 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με τη διοίκηση,  κατά το έτος 2017 η εταιρία, σε συνεργασία με τον βασικό της πελάτη (LIDL), «έτρεξε» πρόγραμμα βελτίωσης της παραγωγικής διαδικασίας και των μεθόδων της, με αποτέλεσμα την ορατή συμπίεση του κόστους των προϊόντων της και τη βελτίωση της ποιότητάς τους.

Στόχος της είναι η περαιτέρω εδραίωσή της στον τομέα του antipasti, με τη δημιουργία και νέων κωδικών προϊόντων, τη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας και την εν γένει αναβάθμιση των προϊόντων της, αλλά και της σχέσης της με τον βασικό της πελάτη.

Με βάση την  έκθεση της κριτικής επιτροπής των βραβείων, η ARI ειδικεύεται στην παραγωγή Antipasti (μεσογειακά ορεκτικά) με κύριες πρώτες ύλες την πράσινη ελιά Χαλκιδικής, τις πιπεριές και διάφορα τυροκομικά προϊόντα. Θεωρείται δε μία από τις καλύτερες στον τομέα της στην Ευρώπη καθώς παράγει προϊόντα υψηλής ποιότητας συνδυάζοντας σύγχρονα τεχνολογικά μέσα παραγωγής με τις παραδοσιακές μεθόδους καλλιέργειας και επεξεργασίας των τροφίμων.

Η ARI έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις ώστε να καθετοποιήσει τις παραγωγικές της διαδικασίες. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να έχει τον πλήρη έλεγχο επί της ποιότητας των βασικότερων πρώτων υλών της από το 1ο στάδιο καλλιέργειάς τους, το σύνολο της αλυσίδας επεξεργασίας τους έως και την τελική τους διάθεση στα ράφια των καταστημάτων. Η ARI εξάγει το σύνολο της παραγωγής της σε 25 ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ. Απασχολεί 250 άτομα μόνιμο προσωπικό και 70 άτομα εποχικό προσωπικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κύμα ανατιμήσεων σε τρόφιμα - θέρμανση
Κύμα ανατιμήσεων σε τρόφιμα - θέρμανση
Μεγάλη επιβάρυνση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς προκαλεί το κύμα αυξήσεων σε βασικά είδη διατροφής και καύσιμα.
Κύμα ανατιμήσεων σε τρόφιμα - θέρμανση
Ώρα της αλήθειας για τον έλεγχο της Κρέτα Φαρμ
Ώρα της αλήθειας για τον έλεγχο της Κρέτα Φαρμ
Στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 15 Φεβρουαρίου ανοίγουν τα χαρτιά τους οι αδελφοί Δομαζάκη. Οι φήμες για σύγκρουση, η διάψευση και οι αγορές μετοχών.
Ώρα της αλήθειας για τον έλεγχο της Κρέτα Φαρμ