Στο 2% από 1,9%, διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός κατά Eurostat στην Ευρωζώνη τον περασμένο μήνα, δικαιώνοντας όσους έχουν επισημάνει ότι η μάχη δεν έχει τελειώσει.
Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.
Αδιαμφισβήτητη είναι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων (δηλαδή του online καναλιού) για πολλούς και διαφορετικούς κλάδους της λιανικής, γεγονός που κάνει επιτακτική την ανάγκη για τις εταιρείες να το παρακολουθούν και να δραστηριοποιούνται σε αυτό επενδύοντας σε εξειδικευμένα στελέχη και ομάδες, προηγμένα εργαλεία, καθώς και σε ποιοτικά δεδομένα και στοιχεία της αγοράς.
Οι πωλήσεις στον κλάδο λιανικής των τροφίμων στην ΕΕ-27 συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τις ποικίλες οικονομικές προκλήσεις και παρά την περίοδο ανάμεικτων συναισθημάτων που διανύουν οι Ευρωπαίοι λόγω των δασμών 20% από τις ΗΠΑ.
Την ανοδική πορεία της συνεχίζει για άλλη μία χρονιά η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, όπως δείχνουν -μέχρι στιγμής- οι τελευταίες μετρήσεις της NielsenIQ (YTD στοιχεία μέχρι 30 Μαρτίου).
Οι βάσεις πάνω στις οποίες θα στηριχθεί ο «οδικός χάρτης» για το μέλλον της γεωργίας και των τροφίμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2040 εξετάζονται αυτό το διάστημα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αποτέλεσμα του συνδυασμού των μέτρων και των πολιτικών του υπουργείου Ανάπτυξης είναι ότι η χώρα μας πέτυχε να έχει, τον Μάρτιο, τον δεύτερο χαμηλότερο πληθωρισμό τροφίμων μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης.
Οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί την τελευταία 15ετία κατά 38,97%, ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 56,17% δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε κατά 44% μεγαλύτερη αύξηση τιμών από την Ελλάδα.
Στα €4 δισ. σκαρφάλωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιανουάριο του 2025, , καταγράφοντας αύξηση 2,2% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2024. Στον αντίποδα οι εισαγωγές της χώρας κατέγραψαν αύξηση κατά 4,7%.
Οριακή αύξηση 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024, αλλά μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφει η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας που γίνεται με εντατικούς ελέγχους και ξεκάθαρους κανόνες στη λειτουργία της αγοράς οδήγησε ώστε ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας να αποτελεί, για έναν ακόμη μήνα, την χαμηλότερη επίδοση στις χώρες της Ευρωζώνης.
Η αναγραφή των θερμίδων σε σούπερ μάρκετ και εστιατόρια έχουν μικρό αντίκτυπο στις επιλογές των καταναλωτών, διαπίστωσαν ερευνητές, τροφοδοτώντας αμφιβολίες για το αν αξίζει να διατηρηθεί η πρακτική.
Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο ενδέχεται αντιμετωπίσουν έλλειψη σε μπρόκολο και κουνουπίδι αυτή την άνοιξη, λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.