ΤΡΟΦΙΜΑ

Λαχανικά στο ράφι / shutterstock

Μάχη με τους μεσάζοντες και το πάρτι στα ράφια

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις ανέδειξαν για μια ακόμα φορά και το μείζον πρόβλημα της αναντιστοιχίας των τιμών παραγωγού με τις λιανικές τιμές. Με απλά λόγια, το… πάρτι των μεσαζόντων, που χρυσοπληρώνουν οι καταναλωτές.
Σούπερ μάρκετ

Στις χώρες με τον χαμηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα βρίσκεται η Ελλάδα - Διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο της ΕΕ

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο της ΕΕ και 5% στις χώρες του ΟΟΣΑ. Αυτό τοποθετεί την Ελλάδα στη χαμηλότερη θέση στην ΕΕ και στην τέταρτη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις 38 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ.
NEWSROOM /
Η γαλλική παγίδα στους ελληνικούς εξαγώγιμους διατροφικούς θησαυρούς

Η γαλλική παγίδα στους ελληνικούς εξαγώγιμους διατροφικούς θησαυρούς

Να ενημερώνονται οι καταναλωτές για το τι αγοράζουν και τι βάζουν στο τραπέζι τους; Να είναι αυτές οι πληροφορίες απλές και κατανοητές; Η απάντηση προφανώς είναι «ναι» και στα δύο ερωτήματα, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι αυτές οι συνοπτικές πληροφορίες να μη διαστρεβλώνουν τελικά την πραγματικότητα.
Σούπερ μάρκετ

Τέλος το «Καλάθι του Νοικοκυριού»- Μπαίνει και η τιμή παραγωγού στα νωπά τρόφιμα

Τίτλοι τέλους πέφτουν από αύριο, 1η Νοεμβρίου, στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», το οποίο μας… συνόδευσε τη δύσκολη περίοδο των «εκρηκτικών» αυξήσεων σε τρόφιμα κι άλλα είδη ευρείας κατανάλωσης.
ΕΛΣΤΑΤ: Το 7% των Ελλήνων αντιμετώπισε έλλειψη τροφής το 2024, το 1,6% σοβαρή ανεπάρκεια

ΕΛΣΤΑΤ: Το 7% των Ελλήνων αντιμετώπισε έλλειψη τροφής το 2024, το 1,6% σοβαρή ανεπάρκεια

Το 7% του πληθυσμού της χώρας αντιμετώπισε πέρυσι (εισοδήματα 2023) μέτρια ή σοβαρή ανεπάρκεια τροφής, ενώ το 1,6% μόνο σοβαρή ανεπάρκεια (βάσει της παγκόσμιας τυπικής κλίμακας ανεπάρκειας τροφής - FIES).
NEWSROOM /
Μάρκετ

ΙΕΛΚΑ: Ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα τέταρτος χαμηλότερος στις 27 χώρες της ΕΕ τον Αύγουστο 2025

Ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα καταγράφεται στο 2,6% σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη καταναλωτή της Eurostat, ο οποίος αντικατοπτρίζει τη μεταβολή ανάμεσα στον Αύγουστο 2025 και τον Αύγουστο 2024.
NEWSROOM /
μια γυναίκα σε σούπερ μάρκετ

Στον αστερισμό των deals ο εγχώριος κλάδος τροφίμων και ποτών - Μπαράζ εξαγορών και συγχωνεύσεων

Με κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 20 δισ. ευρώ, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά σε κλάδο-πρωταγωνιστή της ελληνικής οικονομίας. Από τις αρχές του 2025 καταγράφεται μπαράζ επιχειρηματικών συμφωνιών με ιστορικά brands να αλλάζουν χέρια και μεγάλα ελληνικά και ξένα funds να τοποθετούνται στρατηγικά στην αγορά.
NEWSROOM /
Ενισχυμένοι οι έλεγχοι για τα φυτοφάρμακα στα τρόφιμα: Τι έδειξαν οι αναλύσεις -Αυστηρές «καμπάνες» από το ΥΠΑΑΤ

Ενισχυμένοι οι έλεγχοι για τα φυτοφάρμακα στα τρόφιμα: Τι έδειξαν οι αναλύσεις -Αυστηρές «καμπάνες» από το ΥΠΑΑΤ

Κινήσεις μέσω των οποίων θωρακίζεται η θέση της Ελλάδας, όσον αφορά τα υπολείμματα των φυτοφαρμάκων στα τρόφιμα, πραγματοποιεί η χώρα μας.
NEWSROOM /
μια γυναίκα σε σούπερ μάρκετ

ΙΕΛΚΑ: Το κόστος συνεχίζει να παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στις αγορές τροφίμων

Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.
NEWSROOM /
Αγορές online

NielsenIQ: Το προφίλ του online αγοραστή στο λιανεμπόριο τροφίμων

Αδιαμφισβήτητη είναι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων (δηλαδή του online καναλιού) για πολλούς και διαφορετικούς κλάδους της λιανικής, γεγονός που κάνει επιτακτική την ανάγκη για τις εταιρείες να το παρακολουθούν και να δραστηριοποιούνται σε αυτό επενδύοντας σε εξειδικευμένα στελέχη και ομάδες, προηγμένα εργαλεία, καθώς και σε ποιοτικά δεδομένα και στοιχεία της αγοράς.
NEWSROOM /
Μάρκετ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την αγορά λιανικού εμπορίου τροφίμων της ΕΕ την επόμενη πενταετία

Οι πωλήσεις στον κλάδο λιανικής των τροφίμων στην ΕΕ-27 συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τις ποικίλες οικονομικές προκλήσεις και παρά την περίοδο ανάμεικτων συναισθημάτων που διανύουν οι Ευρωπαίοι λόγω των δασμών 20% από τις ΗΠΑ.
NEWSROOM /