fbpxΠώς θα ανοίξετε δικό σας «επώνυμο» σούπερ μάρκετ | Economistas.gr Skip to main content

Πώς θα ανοίξετε δικό σας «επώνυμο» σούπερ μάρκετ

Πώς θα ανοίξετε δικό σας «επώνυμο» σούπερ μάρκετ
Φωτο: Shutterstock

Την αγορά «των καταστημάτων της γειτονιάς» βάζουν στόχο οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες δρομολογούν την ενίσχυση της παρουσίας και της θέσης τους, διεκδικώντας μερίδιο της πίτας η οποία τα τελευταία χρόνια αυξάνεται λόγω και της αλλαγής της συμπεριφοράς των καταναλωτών. 

Ο τζίρος της αγοράς αγγίζει το 1 δισ. ευρώ πανελλαδικά, με αυξητικές ωστόσο τάσεις, καθώς όπως υποστηρίζουν στελέχη του λιανεμπορίου, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στροφή των καταναλωτών, λόγω έλλειψης διαθέσιμου χρόνου, σε καταστήματα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον τόπο διαμονής ή εργασίας τους.

Όπως καταδεικνύουν και πρόσφατες μελέτες ο Έλληνας καταναλωτής επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης, κυρίως συνοικιακά, με πολλές και συχνές επισκέψεις κατά την διάρκεια της εβδομάδας.

Μάλιστα υπάρχει  μία μεγάλη κατηγορία των καταναλωτών που επιλέγει να στηρίξει τους μικρομεσαίους, είτε αυτοί είναι μεμονωμένοι είτε ανήκουν σε κάποιο από τα δίκτυα των μεγάλων αλυσίδων που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται με ραγδαίους ρυθμούς.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Iδιαίτερη έμφαση στην αγορά των μικρών «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores) δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία σχεδιάζει την δημιουργία 100 franchise καταστημάτων μέσα στην επόμενη πενταετία με στόχο την απόκτηση μεριδίου αγοράς 50% στην Αττική, σε βάθος δεκαετίας.

Δύο είναι τα project καταστημάτων που τρέχει μέσω franchise αυτή την περίοδο η ΑΒ Βασιλόπουλος, το AB Food Market και το ΑΒ Shop&Go.

To ΑΒ Shop&Go απευθύνεται σε κάθε επιχειρηματία που θέλει να ανοίξει το δικό του σουπερμάρκετ, για το οποίο η αλυσίδα προσφέρει έως και το 80% του κόστους της αρχικής επένδυσης.

Σημειώνεται ότι το ύψος της επένδυσης για τη δημιουργία ενός τέτοιου είδους καταστήματος κυμαίνεται από 100 έως 150.000 ευρώ.

Το πρόγραμμα της δημιουργίας συνοικιακών καταστημάτων, το οποίο τρέχει τον τελευταίο χρόνο, αφορά κυρίως την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να επεκταθεί σε ακόμα περισσότερες περιοχές σε όλη την Ελλάδα.

Το μικρό κατάστημα της γειτονιάς AB Shop&Go xωροθετείται σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές αστικών κέντρων ή σε σημεία μεγάλης συγκέντρωσης, όπως σταθμό μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σημεία πυκνής συγκέντρωσης χώρων εργασίας, σχολεία κτλ.

Διαθέτει χώρους πώλησης 120-200 τ.μ, διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καθημερινά, ενώ λειτουργεί και την Κυριακή, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Πρόκειται για self service κατάστημα, που προσφέρει 3.000-5.000 κωδικούς ειδών, ανάλογα με το μέγεθος του χώρου πώλησης. Ταυτόχρονα, συμμετέχει στο συνολικό προωθητικό πρόγραμμα της εταιρείας, ενώ διαθέτει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ΑΒ.

Η άλλη κατηγορία καταστήματος της αλυσίδας είναι το AB Food Market, το οποίο αναπτύσσεται σε πόλεις και κωμοπόλεις της περιφέρειας καθώς και σε τουριστικά κέντρακαι έχει στόχο την πλήρη κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή σε τρόφιμα και ποτά.

Ο χώρος του καταστήματος είναι από 300 τ.μ έως 600 τ.μ., χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χώρος αποθήκης και διαθέτει χώρο στάθμευσης με τουλάχιστον 20-25 θέσεις.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζει την επένδυση έως 250.000 ευρώ για αγορά εξοπλισμού σε κάθε υποψήφιο συνεργάτη.

OK Market

Από 100.000 έως 135.000 στοιχίζει το άνοιγμα ενός καταστήματος OK Market, τα οποία λειτουργούν 7 μέρες την εβδομάδα μέχρι τις 11 το βράδυ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, ο franchisee πουλάει αποκλειστικά προϊόντα και εμπορεύματα που του προμηθεύει η μητρική εταιρεία ή οι προμηθευτές που έχουν συμβληθεί με αυτήν.

H πληρωμή του εμπορεύματος από τον franchisee στην μητρική γίνεται κάθε εβδομάδα και αφορά τα τιμολόγια της εβδομάδας που πέρασε.

Το μεταφορικό κόστος περιλαμβάνεται στο κόστος των προϊόντων που αγοράζει ο franchisee. Οι παραδόσεις των εμπορευμάτων γίνονται τακτικά ανάλογα με τις ανάγκες του καταστήματος, ενώ το πρόγραμμα των διανομών ξεκινάει από 2 φορές την εβδομάδα και μπορεί να φτάσει και τις 4.

Τα royalties (δικαιώματα εκμετάλλευσης) ανέρχονται κλιμακωτά από 0,70% σε 1,20% επί του καθαρού τζίρου του καταστήματος και ισχύει για μηνιαίους τζίρους άνω των 50.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.

Express Market

Άρχισαν να εμφανίζονται στην ελληνική αγορά το 2005 πλέον έχουν φτάσει τα 233. Τα express market είναι παντοπωλεία που προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες κάθε καταναλωτή, καθώς συνδυάζουν το μικρό παντοπωλείο της γειτονιάς τις προσφορές, σε συνδυασμό με την υποστήριξη της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μασούτης. 

Ο απαιτούμενος χώρος για το άνοιγμα ενός καταστήματος express market είναι από 100 τ.μ και πάνω, ενώ το κόστος της αρχικής επένδυσης κυμαίνεται ανάλογα με το κατάστημα. 

Ένα από τα πλεονεκτήματα του πακέτου είναι ότι δεν υπάρχουν entry fees (δικαιώματα εισόδου), royalties (δικαιώματα εκμετάλλευσης) καθώς και marketing fees. 

Σύμφωνα με την  εταιρεία, ο κάθε συνεργάτης μπορεί να κάνει ένα κατάστημα σύμφωνα να με τις οικονομικές δυνατότητές του (δεν υπάρχουν δεσμεύσεις και υποχρεώσεις, οι οποίες ανεβάζουν το κόστος της επένδυσης), ενώ η επιχείρηση του συνεργάτη λειτουργεί αυτόνομα, χωρίς να υπάρχει κάποια απαίτηση ή δέσμευση για συγκεκριμένα αποτελέσματα από την Μασούτης. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σούπερ τζετ που... θυμίζουν σπίτι
Σούπερ τζετ που... θυμίζουν σπίτι
Οι άνθρωποι με πολλά χρήματα επιθυμούν τα νέα τους αποκτήματα να έχουν κάτι από τη ζεστασιά των οικείων χώρων τους.
Σούπερ τζετ που... θυμίζουν σπίτι
Νορβηγικός κολοσσός εξαγοράζει την Κανάκης
Νορβηγικός κολοσσός εξαγοράζει την Κανάκης
Το 2017 ο Όμιλος της Orkla εμφάνισε τζίρο 29,6 δισ. Ευρώ και έχει ηγετική θέση στις Σκανδιναβικές χώρες με σημαντικά brand στο χώρο των τροφίμων.
Νορβηγικός κολοσσός εξαγοράζει την Κανάκης