Η αλήθεια είναι ότι εδώ και περίπου έξι μήνες οι αυξήσεις στα τρόφιμα έχουν «φρενάρει». Αλήθεια είναι όμως κι ότι παραμένουν εστίες ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, είτε λόγω εποχικότητας (π.χ. φρούτα) είτε λόγω διεθνών τιμών. Αυτή η δεύτερη κατηγορία προϊόντων είναι που μπαίνει σε «επιτήρηση», καθώς εύλογα υπάρχει ανησυχία για έναν νέο γύρο αυξήσεων είτε ως αποτέλεσμα της νευρικότητας στις διεθνείς αγορές, είτε ως ευκαιριακό ντόμινο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Οριακή αύξηση (0,23%) στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ καταγράφεται τον Απρίλιο 2025 σε σχέση με τον Απρίλιο 2024 ενώ συνολικά το κυλιόμενο 12μηνο (Μάιος 2024-Απρίλιος 2025) καταγράφει μείωση -0,34%.
Αύξηση 1,59% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο του 2025 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 καταδεικνύει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Μπροστά σε νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, βρίσκονται οι καταναλωτές.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ενισχύουν την παρουσία τους στην αγορά από σήμερα, Δευτέρα 17 Μαρτίου, για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας σχετικά με τις προσφορές, τις εκπτώσεις, και τις προωθητικές ενέργειες.
Σε εφαρμογή τέθηκε χθες ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, ο οποίος στοχεύει στην εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών στον τομέα των λιανικών πωλήσεων.
Μικρή άνοδος 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε τον Φεβρουάριο 2025 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2024, ενώ σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο.
Οριακή αύξηση 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024, αλλά μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφει η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Αντιμέτωποι με νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, θα βρεθούν το προσεχές διάστημα οι καταναλωτές. Συγκεκριμένα, από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές.
Χαμηλότερες είναι οι τιμές του «τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ σε σχέση με Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ρουμανία, όπως προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).