Αύξηση 1,59% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο του 2025 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 καταδεικνύει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Μπροστά σε νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, βρίσκονται οι καταναλωτές.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ενισχύουν την παρουσία τους στην αγορά από σήμερα, Δευτέρα 17 Μαρτίου, για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας σχετικά με τις προσφορές, τις εκπτώσεις, και τις προωθητικές ενέργειες.
Σε εφαρμογή τέθηκε χθες ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, ο οποίος στοχεύει στην εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών στον τομέα των λιανικών πωλήσεων.
Μικρή άνοδος 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε τον Φεβρουάριο 2025 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2024, ενώ σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο.
Οριακή αύξηση 0,60% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024, αλλά μείωση 0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφει η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Αντιμέτωποι με νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, θα βρεθούν το προσεχές διάστημα οι καταναλωτές. Συγκεκριμένα, από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές.
Χαμηλότερες είναι οι τιμές του «τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ σε σχέση με Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ρουμανία, όπως προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
«Συνεχίζουμε με σχέδιο και με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα και στα βασικά είδη διαβίωσης». Αυτό σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών, ζητώντας τους να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος, ώστε να διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ο χαμηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα βασικά είδη διαβίωσης.
Το παράδειγμα της Κροατίας έχει μιμητές: οι καταναλωτές καλούνται να μποϊκοτάρουν τα σούπερ μάρκετ σήμερα στην Ρουμανία, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τα υψηλότερα επίπεδα πληθωρισμού στη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο 2025 σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η ίδια έρευνα καταδεικνύει μείωση 0,20% στο κυλιόμενο 12μηνο (2/2024-1/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.