Κλείνουν οι συμβάσεις για τον άξονα Πάτρας - Πύργου

NEWSROOM
Κλείνουν οι συμβάσεις για τον άξονα Πάτρας - Πύργου
Φωτο: Shutterstock

Προθεσμία μέχρι αύριο 10 Απριλίου έχουν οι ανάδοχοι των 6 από τις 8 εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος προκειμένου να στείλουν εκ νέου στο Υπουργείο Υποδομών όσα έγγραφα έχουν λήξει, προκειμένου να εκδοθούν οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και να οριστούν ημερομηνίες υπογραφής των συμβάσεων.

Η 7η εργολαβία για το τμήμα Δουναίικα-Αμαλιάδα, με ανάδοχο την Ιντρακάτ, πήρε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις επόμενες ημέρες προγραμματίζεται να περάσει από τη Βουλή και στη συνέχεια, μέχρι τις αρχές Ιουνίου, να υπογραφεί και να ξεκινήσει.

Εμπλοκή ωστόσο έχει σημειωθεί στην 8η εργολαβία καθώς έγιναν δεκτά έγιναν τα ασφαλιστικά μέτρα της Κυπριακής εταιρίας Cyfield και της κοινοπραξίας των εταιρειών Θεμέλη για την 8η εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μην μπορεί να προχωρήσει.

Η κατασκευή του εν λόγω τμήματος ανατέθηκε στην Intrakat, καθώς προσέφερε μέση έκπτωση 45,54%, έναντι 57,45% του πρώτου μειοδότη, δηλαδή της κοινοπραξίας Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη, δημοπρατήθηκε στις 14 Ιουλίου, με αρχικό κόστος 56,16 εκατ. ευρώ.

Η Cyfield βρέθηκε στην δεύτερη θέση μετά τον όμιλο Καλογρίτσα, προσφέροντας έκπτωση 48,39%, ενώ τρίτη μειοδότρια ήταν η κοινοπραξία των εταιρειών Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή με 47,23%. Τέταρτη ήταν η ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με την Μηχανική με έκπτωση 46,4%. Ωστόσο, όλες οι παραπάνω εταιρείες αποκλείστηκαν για διάφορους λόγους.

Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζεται ένας από τους χειρότερους που υπάρχουν σήμερα, καθώς κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα.

Είναι συνολικού μήκους 75 χλμ, ήταν αρχικά κομμάτι της οδικής παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό. Ωστόσο το έργο «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης στα τέλη του 2013. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο και αργότερα χωρισμένο σε 8 εργολαβίες.

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια στον κατασκευαστικό κλάδο, δεδομένου πως ελάχιστα έργα υποδομών τα οποία δημιουργούν θέσεις εργασίας είναι σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι μείζονος σημασίας και για τις τοπικές κοινωνίες καθώς θα ενισχύσει την οικονομία της δυτικής Πελοποννήσου.

ΣΧΕΤΙΚΑ