fbpxΕκτός δασμών των ΗΠΑ μένει η φέτα | Economistas.gr Skip to main content

Εκτός δασμών των ΗΠΑ μένει η φέτα

Εκτός δασμών των ΗΠΑ μένει η φέτα
Φωτο: Shutterstock

Την ώρα που οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ετοιμάζουν λίστα με δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα ύψους 11 δισ που θα περιλαμβάνει προϊόντα, όπως γιαούρτια, κροκέτες ψαριού, κρασιά, τυριά, καθώς και ρούχα, λευκά είδη και έναν μεγάλο αριθμό αγαθών που παράγονται σε κράτη — μέλη της ΕΕ, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι εξαιρείται η φέτα.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, η φέτα μένει εκτός της δασμολογικής πολιτικής των ΗΠΑ, η οποία εφαρμόζεται σε ορισμένα εισαγόμενα προϊόντα μετά τις «συντονισμένες ενέργειες από την πλευρά του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και των υπουργείων Εξωτερικών και Οικονομίας».

Όπως αναφέρεται «η αμερικανική πλευρά σχεδίαζε την ανακατάταξη της Φέτας σε δασμολογική κλάση, στην οποία οι δασμοί θα ανέρχονταν στο 9,6%, από το 0% που βρίσκονται σήμερα. Αυτό, όμως, απετράπη μετά την «καίρια παρέμβαση του ΥΠΑΑΤ», το οποίο απέστειλε σχετική επιστολή στις αμερικανικές αρχές.

Η ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον έλαβε απάντηση από την Υπηρεσία Προστασίας Τελωνείων και Συνόρων (CBP), στην οποία αναφέρεται ότι αποφασίστηκε «η ανάκληση της πρόθεσης δασμολογικής ανακατάταξης εισαγόμενων πρόβειων τυριών στις ΗΠΑ, λόγω κριθείσης επαρκούς της υφιστάμενης κατάταξης».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για τη θετική έκβαση της υπόθεσης. «Η αλλαγή της αρχικής θέσης των αμερικανικών υπηρεσιών είναι πραγματικά ένα ευχάριστο γεγονός, που δείχνει ότι, όταν υπερασπίζεσαι τις θέσεις σου με σθένος και επιχειρήματα, ενίοτε, αυτές γίνονται αποδεκτές και από τους πιο ισχυρούς», τονίζει και επισημαίνει ότι «η προστασία της Φέτας, και κατ' επέκταση της ελληνικής κτηνοτροφίας και της ελληνικής παραγωγής εν γένει, είναι στον πυρήνα της πολιτικής μας για έναν εξωστρεφή αγροδιατροφικό τομέα, που θα παράγει προστιθέμενη αξία για τους παραγωγούς και τον τόπο».

Να σημειωθεί ότι οι φέτα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εξαγωγικά προϊόντα της χώρας. Το 2017 οι συνολικές εξαγωγές φέτας απέφεραν 330 εκατ. ευρώ, σε όλη την αλυσίδα παραγωγής του προϊόντος, απασχολούνται περίπου 300.000 εργαζόμενοι, με επιπλέον 50.000 άτομα να απασχολούνται σε επιχειρήσεις προϊόντων σίτισης.



 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η GAP ανοίγει το 10ο κατάστημά της στο εμπορικό πάρκο Smart Park
Η GAP ανοίγει το 10ο κατάστημά της στο εμπορικό πάρκο Smart Park
Το νέο κατάστημα της GAP εκτείνεται σε χώρο 1.500 τ.μ., βρίσκεται στη νέα πτέρυγα του εμπορικού κέντρου και είναι έτοιμο να προσφέρει στους επισκέπτες μία ανεπανάληπτη εμπειρία!
Η GAP ανοίγει το 10ο κατάστημά της στο εμπορικό πάρκο Smart Park
Ισχυροί επενδυτές στα πολυκαταστήματα attica
Ισχυροί επενδυτές στα πολυκαταστήματα attica
O Όμιλος Λασκαρίδη, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, ο Γιάννης Σαραντίτης, ο Όμιλος Τσάκου και θεσμικά χαρτοφυλάκια εντάσσονται μέσα από το επενδυτικό όχημα που διαχειρίζεται η Virtus International Partners.
Ισχυροί επενδυτές στα πολυκαταστήματα attica
Κοινή πρωτοβουλία AB Βασιλόπουλου και WWF Ελλάς για τα ψάρια
Κοινή πρωτοβουλία AB Βασιλόπουλου και WWF Ελλάς για τα ψάρια
Στα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ θα διατίθενται ψάρια και θαλασσινά που αλιεύθηκαν ή παράχθηκαν χωρίς να επιβαρύνουν κατά το δυνατόν το θαλάσσιο περιβάλλον
Κοινή πρωτοβουλία AB Βασιλόπουλου και WWF Ελλάς για τα ψάρια
H Eurobank πουλά χαρτοφυλάκια ακινήτων
H Eurobank πουλά χαρτοφυλάκια ακινήτων
Η Eurobank και εταιρεία του ομίλου της Brook Lane συμφώνησαν για την πώληση περίπου 370 ακίνητα συνολικής αξίας 84εκ. Δρομολογείται η πώληση περίπου 640 ακίνητα μικρής αξίας.
H Eurobank πουλά χαρτοφυλάκια ακινήτων
Deloitte: Οι 7 παγκόσμιες βασικές τάσεις του 2020 για το Marketing
Deloitte: Οι 7 παγκόσμιες βασικές τάσεις του 2020 για το Marketing
Ο σκοπός, η εμπειρία, η σύνθεση, η εμπιστοσύνη, η συμμετοχή, το ταλέντο και η προσαρμοστικότητα αποτελούν τις βασικές τάσεις εξέλιξης, με συνδετικό κρίκο την ανθρώπινη σύνδεση, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.
Deloitte: Οι 7 παγκόσμιες βασικές τάσεις του 2020 για το Marketing