fbpxΟΛΘ: Το επενδυτικό σχέδιο των 180 εκατ. ευρώ | Economistas.gr
Skip to main content

ΟΛΘ: Το επενδυτικό σχέδιο των 180 εκατ. ευρώ

ΟΛΘ: Το επενδυτικό σχέδιο των 180 εκατ. ευρώ
Φωτο: Shutterstock

Το φθινόπωρο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την δημοπράτηση έργων ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία εντάσσονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki Limited (SEGT) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές μελέτες θα είναι έτοιμες μέσα στους επόμενους 2 μήνες και εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τα έργα που θα αναβαθμίσουν σημαντικά το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Όταν ολοκληρωθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα περάσει σε νέα εποχή καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί ορισμένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έως και 18.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια).

Εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, η SEGT που κατέχει ποσοστό 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ, σχεδιάζει την υλοποίηση πρόσθετων επενδύσεων οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που θα υλοποιηθούν έως το τέλος του 2022 στον ΟΛΘ περιλαμβάνουν την επέκταση του έκτου προβλήτα, με την κατασκευή νέου κρηπιδώματος. Το κρηπίδωμα θα έχει μήκος πάνω από 440 μέτρα και ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 16,5 μέτρων, το οποίο θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια.

Στη δυτική πλευρά του προβλήτα θα δημιουργηθεί και ένα container terminal για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της χωρητικότητας του λιμανιού. Όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω του οποίου διακινούνται περίπου 450.000 containers τα χρόνο τώρα, θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 1,3 εκατομμύριο containers ετησίως, δηλαδή θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητά του.

Οι πρόσθετες επενδύσεις που σχεδιάζει ο ΟΛΘ περιλαμβάνουν την επέκταση της ανατολικής πλευράς του προβλήτα 6 και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, προκειμένου να δημιουργηθεί ενιαίο μέτωπο μεταξύ τους.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πως αναμένεται η προμήθεια ειδικών γερανοφόρων οχημάτων (mobile harbour cranes) τα οποία κοστίζουν περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ το καθένα. Κατά τις ίδιες πηγές, ο ΟΛΘ έχει ήδη παραγγείλει τον πρώτο τέτοιο ειδικό γερανό.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να οριστικοποιηθεί η αναμόρφωση του master plan του ΟΛΘ. Στα σχέδια του Οργανισμού περιλαμβάνεται και η κατασκευή μικρού κέντρου logistics εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστική θέση του λιμανιού στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μεταξύ των στρατηγικών στόχων του ΟΛΘ είναι η ενίσχυση της κρουαζιέρας και η εξέλιξη μεσοπρόθεσμα της κρουαζιέρας αφετηρίας ώστε να γίνει η Θεσσαλονίκη home port.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ
Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ
H επέκταση του έκτου προβλήτα θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά τις υποδομές του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Το χρονοδιάγραμμα και οι προδιαγραφές του έργου. Οι όροι του διαγωνισμού.
Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Η εταιρεία του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ με προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Προβληματισμός στην Aegean για τα μέτρα της κυβέρνησης
Προβληματισμός στην Aegean για τα μέτρα της κυβέρνησης
Δυσαρέσκεια και από τις εταιρείες αεροδρομίων-Ο κλάδος των αερομεταφορών θεωρεί ότι η περαιτέρω κρατική στήριξη μακροπρόθεσμα αποτελεί μονόδρομο.
Προβληματισμός στην Aegean για τα μέτρα της κυβέρνησης
ΟΑΣΑ: Στα σκαριά νέα εφαρμογή πληροφόρησης επιβατών
ΟΑΣΑ: Στα σκαριά νέα εφαρμογή πληροφόρησης επιβατών
Νέο σύστημα το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά την πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο του επιβατικού κοινού και επομένως την αποδοτικότητα του συγκοινωνιακού έργου σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ.
ΟΑΣΑ: Στα σκαριά νέα εφαρμογή πληροφόρησης επιβατών
Ερευνα των αρμόδιων αρχών μετά την υποκλοπή στοιχείων της Cosmote
Ερευνα των αρμόδιων αρχών μετά την υποκλοπή στοιχείων της Cosmote
Ο όμιλος ΟΤΕ θα υποβάλει πόρισμα σχετικά με την κυβερνοεπίθεση που πραγματοποιήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου στην ΑΔΑΕ και στην ΑΠΔΠΧ. Τι στοιχεία υπέκλεψαν οι χάκερς.
Ερευνα των αρμόδιων αρχών μετά την υποκλοπή στοιχείων της Cosmote
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην ΑΚΤΩΡ, η χαμηλότερη οικονομική προσφορά του σχήματος υπό την ΑΒΑΞ ενδεχομένως να μην είναι επαρκής για τις προδιαγραφές του έργου.
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4