fbpxΠτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων | Economistas.gr Skip to main content

Πτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων

Πτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων
Φωτο: Η2Ο

Με πτώση της τάξης του 6.8% στην πληρότητα, του 6.8% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και με μηδενική αλλαγή (0.0%) στη μέση τιμή δωματίου ‘έκλεισε’ το Α΄ τρίμηνο το 2019 για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία. Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού και της GBR Consulting και τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, το α’ τρίμηνο του 2019 ‘έκλεισε’ αρνητικά (και) ανά μήνα με την ΕΞΑΑΑ να κάνει λόγο για «‘προειδοποιητικά’ σημάδια ανατροπής του θετικού κλίματος», που δηλώνουν «την απαρχή μιας ακόμα ‘προβληματικής’ εποχής για την Αθήνα».

Πιο συγκεκριμένα, ο Ιανουάριος 2019 ‘έκλεισε’, ως γνωστόν, με πτώση της τάξης του 8.7% στην πληρότητα, του 1.6% στη μέση τιμή δωματίου και του 10.2% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar), ο Φεβρουάριος με -1.9%, +1.8% και -0.1% αντίστοιχα και ο Μάρτιος με -9.1%, -0.1% και -9.2% αντίστοιχα - έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018.

Όπως έχει ήδη επισημάνει η ΕΞΑΑΑ, η Αθήνα αποτελεί έναν ευρωπαϊκό - διεθνή τουριστικό προορισμό με πολλά, μικρά, καθημερινά, αλλά και με μεγαλύτερα, δυσεπίλυτα ενδογενή προβλήματα, που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα (όπως λ.χ. θέματα ασφάλειας, καθαριότητας, οργάνωσης δομών, εξειδικευμένης υποδομής, νέων επενδύσεων κ.ά.).

Υπενθυμίζει, δε, πως η πρωτεύουσα αποτελεί τον ‘καθρέφτη’ της χώρας μας και δέχεται το μεγαλύτερο όγκο αφίξεων επισκεπτών ως η σημαντικότερη διεθνής «πύλη εισόδου». Η πολιτεία και η τουριστική ηγεσία οφείλουν να δουν σοβαρά το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα -το οποίο έχουμε, επίσης, αναλύσει- καθώς τώρα είναι η εποχή που διαμορφώνονται τα νέα δεδομένα για τους αστικούς τουριστικούς προορισμούς και τώρα μπαίνουν τα θεμέλια μιας καινούργιας εποχής για τον κοινωνικό και τουριστικό ιστό της πόλης μας.

Από πλευράς της αθηναϊκής ξενοδοχίας, η οποία σταθερά επιβαρύνεται με πλήθος αυστηρών προδιαγραφών λειτουργίας των επιχειρήσεων, με πλήθος φόρων, εισφορών τακτικών και εκτάκτων κ.λ.π., η Ένωση αναφέρει πως τα σημάδια πτώσης σε τιμές και έσοδα των ξενοδοχείων -που κατά περίπτωση ξεπερνούν το 30% ή και 40%- δεν αποτελούν καλή αρχή, όχι μόνο για το 2019, αλλά και για το μέλλον. Η δε άνιση μεταχείριση μεταξύ ξενοδοχείων και λοιπών τουριστικών καταλυμάτων (παράνομων, ημιπαράνομων ή «νέου τύπου»), αφενός έχει αποκτήσει προκλητικές διαστάσεις, αφετέρου προσθέτει σειρά νέων προβλημάτων (ασφάλειας, εργασίας και απασχόλησης, προδιαγραφών λειτουργίας κλπ.) στην ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα μας.

Εν κατακλείδι, εάν οι αριθμοί είναι αυτοί που... «μιλούν», τότε σίγουρα τα όσα μας περιγράφουν τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων της Αθήνας φανερώνουν προς τα πού οφείλουμε να στρέψουμε την προσοχή μας, τον σχεδιασμό της πόλης μας και φυσικά, τη στρατηγική ανάπτυξης του Τουρισμού της, καταλήγει η Ένωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πτώση στην πληρότητα των ξενοδοχείων τον Ιανουάριο
Πτώση στην πληρότητα των ξενοδοχείων τον Ιανουάριο
Με πτώση 8,7% στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων και ταυτόχρονη μείωση 10,1% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) έκλεισε ο Ιανουάριος του 2019.
Πτώση στην πληρότητα των ξενοδοχείων τον Ιανουάριο
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
Ολοκληρώθηκε η απόκτηση του 98% των μετοχών της εταιρείας The Cyprus Tourism Development Public Company Limited (CTDC) έναντι συνολικού τιμήματος €55,5 εκατ.
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
ΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής
ΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής
Ως επιβαρυντικούς παράγοντες, ο πρόεδρος της ΠΟΞ ανέφερε τη βραχύβια μίσθωση, αλλά και το γεγονός ότι ο Απρίλιος ήταν καλοκαιρινός στην υπόλοιπη Ευρώπη.
ΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Το «Ακταίον» έχει γίνει ένα από τα λιγοστά ξενοδοχεία του Αργοσαρωνικού που διαθέτει οικολογική φιλοσοφία μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel
Oι εταιρείες του Ομίλου ολοκλήρωσαν ήδη την τελευταία τριετία επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των ξενοδοχείων του ύψους 62 εκατ. ευρώ σε Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο, Χαλκιδική και Πελοπόννησο.
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel