Skip to main content

Στη Βουλή η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στη Βουλή η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Αρχίζει σήμερα η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής της σύμβασης παραχώρησης για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στην χώρα μας.

Στη συνέχεια η σύμβαση θα κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προκειμένου να πάρει το πράσινο φως και να ξεκινήσει η υλοποίηση του. 

Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα ανέλθει σε 480 εκατ. ευρώ, δίχως να υπολογίζεται ο εξοπλισμός αεροναυτιλίας που εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός 60 μηνών από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση συγκριτικά με το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Το 2018 το «Νίκος Καζαντζάκης», με περισσότερους από 8 εκατομμύρια επιβάτες, ήταν το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε επιβατική κίνηση πίσω μόνο από το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ωστόσο, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου έχει ήδη ξεπεράσει τη χωρητικότητα της επιβατικής του κίνησης και δεν έχει πλέον δυνατότητα να εξυπηρετήσει περισσότερους ταξιδιώτες.

Έως το καλοκαίρι αναμένεται να έχει εγκριθεί επισήμως η επένδυση και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.

Τα έργα

Ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου θα έχει μήκος 3,2 χιλιόμετρα και θα είναι διεθνών προδιαγραφών, ίδιου επιπέδου με τους διαδρόμους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (κατηγορία ICAO 4E). Προβλέπεται η κατασκευή ενός παράλληλου τροχόδρομου κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους, ο οποίος θα συνδέεται με τον κύριο διάδρομο με 8 τροχόδρομους. 

Το νέο, διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης θα διαθέτει χώρο στάθμευσης 400 στρεμμάτων, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί περίπου 30 αεροσκάφη.

Το κτήριο του αεροσταθμού θα έχει 5 επίπεδα με συνολική επιφάνεια 72.000 τμ, από τα οποία τα 13.000 τμ προορίζονται για εμπορικές χρήσεις και 1.100 τμ για μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι.

Εκτός από την κατασκευή του αεροδρομίου, προβλέπεται να υλοποιηθούν και σημαντικά έργα για την κατασκευή νέων δρόμων και την αναβάθμιση των τοπικών οδών.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 18 χιλιομέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ο οποίος θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου. Κατά την περίοδο κατασκευής, θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας.

Τα έργα θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ, η οποία μαζί με την ινδική GMR Airports Limited, θα διατηρεί ποσοστό 54,1% στην εταιρεία που θα συσταθεί για τη λειτουργία και διαχείριση του αερολιμένα για 35 έτη, με το ποσοστό του Δημοσίου να ανέρχεται σε 45,9%. Η συμμετοχή του Δημοσίου στο κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ.

Όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου τα τέλη θα ανέλθουν σε περίπου 19 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη και θα περιοριστούν σταδιακά στα 17 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το όριο χωρητικότητας του νέου αεροδρομίου αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως 2% από τα έσοδα του αεροδρομίου θα αποδίδονται στο δήμο Μίνωα Πεδιάδος και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επένδυση - μαμούθ για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Επένδυση - μαμούθ για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Κυρώνεται από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για το έργο των 480 εκατ. ευρώ. Η ΤΕΡΝΑ επικεφαλής του σχήματος λειτουργίας - διαχείρισης για 35 χρόνια.
Επένδυση - μαμούθ για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Ομολογιακό από Εθνική για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Ομολογιακό από Εθνική για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Την αποκλειστική ανάληψη της χρηματοδότησης της συμμετοχής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο έργο του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η ΕΤΕ.
Ομολογιακό από Εθνική για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Ερωτηματικά για τον έλεγχο της PWC στην Creta Farms
Ερωτηματικά για τον έλεγχο της PWC στην Creta Farms
Η διοίκηση έσπευσε να ανακοινώσει ότι δεν επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες του Κ. Δομαζάκη χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος. Κρίσιμη «μάχη» για τον έλεγχο της εταιρείας στη γενική συνέλευση της 7ης Ιουνίου.
Ερωτηματικά για τον έλεγχο της PWC στην Creta Farms
Ισχυρή πίεση στη μετοχή και στο ομόλογο της Ιντραλότ
Ισχυρή πίεση στη μετοχή και στο ομόλογο της Ιντραλότ
Η μετοχή χάνει 8% στη σημερινή συνεδρίαση, λίγα 24ωρα πριν ανακοινωθούν από την εισηγμένη τα αποτελέσματα α' τριμήνου. Δεν υπάρχει κάποιο γεγονός που δικαιολογεί την πτώση, αναφέρουν στελέχη της εταιρείας στο economistas.gr.
Ισχυρή πίεση στη μετοχή και στο ομόλογο της Ιντραλότ
Αποκάλυψη για τις επιταγές Δομαζάκη στην Creta Farms
Αποκάλυψη για τις επιταγές Δομαζάκη στην Creta Farms
Έκθεση ορκωτού ελεγκτή πιστοποιεί ότι η εταιρεία έλαβε 11,6 εκατ. ευρώ από τον τέως διευθύνοντα σύμβουλο και βασικό μέτοχο. Υπό αμφισβήτηση η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης ότι δεν έχουν βρεθεί τα χρήματα.
Αποκάλυψη για τις επιταγές Δομαζάκη στην Creta Farms