fbpxΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής | Economistas.gr Skip to main content

ΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής

ΠΟΞ: Πτώση 20% στις κρατήσεις της Χαλκιδικής
Φωτο: Shutterstock

Πεσμένες κατά 20% εμφανίζονται οι κρατήσεις των ξενοδοχείων τον φετινό Μάιο σε σχέση με πέρυσι στη Χαλκιδική, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιο. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η ίδια εικόνα φαίνεται να ισχύει και πανελλαδικά, με μικρές αποκλίσεις.

Παρόλο που η Χαλκιδική ετοιμάζεται να γιορτάσει την Πρωτομαγιά, τα σημάδια δεν είναι ευοίωνα για τη φετινή σεζόν, όπως εξηγεί, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο κ.Τάσιος.

«Πέρσι το Μάιο, η Χαλκιδική κατέγραφε πληρότητες που "άγγιζαν" το 60%, ενώ φέτος δεν ξεπερνά τα 40% και για τους ξενοδόχους, ο Μάιος είναι ο μήνας που καλύπτουμε τα έξοδα», είπε. «Το τετράμηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου φαίνεται να είναι καλό και αναμένουμε τον Οκτώβριο. Αν πετύχουμε τα περσινά νούμερα θα είμαστε ευχαριστημένοι».

Σε ό,τι αφορά τη Χαλκιδική, το Πάσχα κινήθηκε πληρότητα κατά 70-75%, καθώς άνοιξαν σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία. Οι επισκέπτες ήταν κυρίως Βαλκάνιοι, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, καθώς η Χαλκιδική δεν είναι παραδοσιακός προορισμός για το Πάσχα, όπως για παράδειγμα η Κέρκυρα.

«Πτώση πανελλαδικά κατά 5%»

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, «σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία, φέτος αναμένουμε πτώση της τάξεως του 5% στις διανυκτερεύσεις συνολικά. Βέβαια, στο τέλος της σεζόν αυτό δεν είναι το μείζον πρόβλημα. Τα προβλήματα που παραμένουν σταθερά είναι η υπερφορολόγηση, οι δημόσιες υποδομές που πάσχουν και φυσικά ο προβληματισμός για την επόμενη μέρα, πώς δηλαδή θα λειτουργήσει η χώρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Ως παράγοντα που πλήττει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ο κ. Τάσιος ανέφερε για άλλη μια φορά τη βραχυχρόνια μίσθωση, λέγοντας ότι «η βραχυχρόνια μίσθωση έχει προσθέσει χιλιάδες κρεβάτια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία είναι ουσιαστικά στην παρανομία. Αυτό είναι που μας ενοχλεί και όχι ότι ο πελάτης έχει τη διάθεση και τη δυνατότητα να επιλέξει ενδεχομένως και ένα σπίτι. Σε αυτό εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, είναι μια διεθνής τάση πάνω από 10 χρόνια παγκοσμίως. Εκείνο που λέμε όμως χρόνια τώρα, για τη βραχυχρόνια μίσθωση, είναι να μπει στο πλαίσιο που πρέπει για να έχει τα ίδια βάρη με εμάς».

Στους παράγοντες που αλλάζουν τη φετινή εικόνα και λειτουργούν επιβαρυντικά για την τουριστική κίνηση, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, ενέταξε την «επαναφορά της τουρκικής αγοράς, καθώς εκεί υπάρχουν πολλές επενδύσεις ξένων συμφερόντων, όπως π.χ. στην Αττάλεια. Επίσης, το γεγονός ότι ο Απρίλιος ήταν καλοκαιρινός σε όλη την Ευρώπη, άρα δεν θέλησε κανείς να κάνει κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για Μάιο, παρότι ήταν οικονομικός».

Όπως ανέφερε, δε, ο κ. Τάσιος «έχει και η Ευρώπη τα προβλήματά της. Δεν είναι τυχαίο που 1.300.000 θέσεις ακυρώθηκαν τον Ιανουάριο ενόψει καλοκαιριού και όλα αυτά μαζί, συνθέτουν το παζλ που μας κάνει να πιστεύουμε ότι θα είμαστε πιο κάτω φέτος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Astir Palace: Πάνω από 650 εκατ. η επένδυση
Astir Palace: Πάνω από 650 εκατ. η επένδυση
Έως το καλοκαίρι του 2020, όπως τονίστηκε κατά την παρουσίαση της ξενοδοχειακής μονάδας, θα ολοκληρωθεί η πλήρης ανακαίνιση της Astir Beach, με νέες υποδομές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
Astir Palace: Πάνω από 650 εκατ. η επένδυση
Πτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων
Πτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων
Με πτώση της τάξης του 6.8% στην πληρότητα, του 6.8% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και με μηδενική αλλαγή (0.0%) στη μέση τιμή δωματίου ‘έκλεισε’ το Α΄ τρίμηνο το 2019 για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία.
Πτώση στην πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
Ολοκληρώθηκε η απόκτηση του 98% των μετοχών της εταιρείας The Cyprus Tourism Development Public Company Limited (CTDC) έναντι συνολικού τιμήματος €55,5 εκατ.
Πέρασε στην Εθνική Πανγαία το Hilton Cyprus
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Το «Ακταίον» έχει γίνει ένα από τα λιγοστά ξενοδοχεία του Αργοσαρωνικού που διαθέτει οικολογική φιλοσοφία μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Ανακαίνιση και νέο λογότυπο για το ΑΚΤΑΙΟΝ Beach Hotel
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel
Oι εταιρείες του Ομίλου ολοκλήρωσαν ήδη την τελευταία τριετία επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των ξενοδοχείων του ύψους 62 εκατ. ευρώ σε Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο, Χαλκιδική και Πελοπόννησο.
Νέες επενδύσεις 60 εκατ. στην περιφέρεια από την Grecotel