Κρήτων Άρτος: Πτώση στις πωλήσεις λόγω μείωσης εξαγωγών

NEWSROOM
Κρητών Άρτος

Πτώση της τάξης του 5,84% σημείωσαν οι πωλήσεις της Κρήτων Άρτος, της οποίας το 62% περίπου έχει περάσει στον Ομιλο Switz Group που ελέγχεται από την οικογένεια Khorakiwala, ινδικής καταγωγής.

Η πτώση στον τζίρο της εταιρείας, ο οποίος ανήλθε στα 5,5 εκατ ευρώ έναντι 5,9 εκατ ευρώ το 2017 οφείλεται στην προσωρινή μείωση των εξαγωγών λόγω προσωρινής απώλειας μεγάλου πελάτη, ενώ αντίθετα η εταιρεία κατάφερε μέσα στο 2018 να πετύχει μεγάλη αύξηση πωλήσεων στα επώνυμα προϊόντα με μείωση των προϊόντων private label και αύξηση σημαντική στις αλυσίδες super market.

Το μεικτό περιθώριο κέρδους της χρήσης διαμορφώθηκε στο 37,04% αυξημένο κατά 10,87% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (2017: 26,17%), κυρίως λόγω των μειωμένων αγορών αποθεμάτων και τη συγκράτηση των λειτουργικών εξόδων στη διάρκεια της χρήσης.

Όσον αφορά τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στις 959 χιλ. ευρώ έναντι 350 χιλ. ευρώ το 2017. Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι και το 2019 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία, λόγω της υψηλής φορολογίας και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Η μείωση κατανάλωσης και η έλλειψη ρευστότητας θα ευνοήσουν και επιβάλλουν συγχωνεύσεις, εξαγορές και κλείσιμο επιχειρήσεων οδηγώντας σε συγκέντρωση και ολιγοπωλιακές καταστάσεις.

Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός για το 2019, σύμφωνα με τη διοίκηση, θα κινηθεί στην ισχυροποίηση της εταιρείας στα επώνυμα προϊόντα με στόχο αύξηση μεριδίων και ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας στην εγχώρια αγορά, στα νέα προϊόντα καινοτόμα κυρίως στην κατηγορία των snacks και στην προώθηση των εξαγωγών.

Παράλληλα θα εντατικοποιηθεί η προσπάθεια αύξησης του μεριδίου της εταιρείας στην αγορά των σνακ, κριτσινίων, μπαρών δημητριακών, παστελίων και λοιπών προϊόντων τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις εξαγωγές. Θα υλοποιηθεί το πλάνο marketing της εταιρείας με διαφημίσεις κυρίως στην τηλεόραση και προσφορές προς τον καταναλωτή.

Στην ελληνική αγορά, λόγω ενεργειών marketing και διαφήμισης νέων προϊόντων και ενίσχυσης της παρουσίας της εταιρείας σε αγορές όπως HORECA και η μικρή αγορά λιανεμπορίου, αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.

Στις εξαγωγές θα συνεχιστεί η προσπάθεια ανάπτυξης πωλήσεων αξιοποιώντας κυρίως τους υφιστάμενους υποψήφιους πελάτες από προηγούμενες εκθέσεις και ενέργειες και σε συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ