fbpxΤο 2021 θα ολοκληρωθεί η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης | Economistas.gr
Skip to main content

Το 2021 θα ολοκληρωθεί η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης

Το 2021 θα ολοκληρωθεί η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης
Φωτό: INTIME

Στα μέσα του 2021 εκτιμάται ότι θα έχει «στα χέρια της» τη Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) με χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού το 2040 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή την προκήρυξη του σχετικού ανοιχτού διαγωνισμού. 'Οπως εξήγησε, πρόκειται για την πρώτη μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης που γίνεται ποτέ, αλλά και για την πρώτη ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη στην πόλη μετά το 2000, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της για το μέλλον τόσο του έργου καθ' εαυτό, όσο και για τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό στη Θεσσαλονίκη ευρύτερα.

"Η μελέτη αυτή προφανώς θα έπρεπε να έχει προηγηθεί του σχεδιασμού του Μετρό, άρα τώρα γίνεται πρωθύστερα. Ωστόσο, κάλλιο αργά, παρά αργότερα" υπογράμμισε ο κ.Μυλόπουλος και πρόσθεσε ότι οι μελετητές (σ.σ. θα πρέπει να καταθέσουν την προσφορά τους ώς τις 29 Μαΐου,ώστε η ηλεκτρονική αποσφράγιση να γίνει μία ημέρα αργότερα, στις 11 το πρωί της 30ής του μηνός) θα λάβουν υπόψη τους και τις δύο επεκτάσεις του έργου. "Υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη σκέψεις για επεκτάσεις (του Μετρό) σε διάφορες περιοχές, αλλά και ανάγκη αναδιοργάνωσης των λεωφορειακών γραμμών, άρα και σήμερα υφίσταται αυξημένη ανάγκη για μια ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη" τόνισε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ΜΑΜΘ ως βασικού εργαλείου για την επόμενη φάση του συνολικού ανασχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών του μητροπολιτικού συγκροτήματος.

Η μελέτη, σε συνεργασία με τον Οργανισµό Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ), περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ.) και τη γύρω Περιαστική Ζώνη με συνολικό πληθυσμό περίπου 991.847 κατοίκων, ήτοι σχεδόν το 90% του συνολικού πληθυσμού της πόλης. Στα αντικείμενά της δε, περιλαμβάνονται 1)η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στη λειτουργία των μεταφορικών συστημάτων της Περιοχής Μελέτης και τα χαρακτηριστικά ή οι παράμετροι που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των συστημάτων αυτών, 2)η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και η δημιουργία σχετικών Βάσεων Δεδομένων, 3)η διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων δικτύων μεταφορικής υποδομής στο πλαίσιο του μεσομακροπρόθεσμου σχεδιασμού ανάπτυξης της Περιοχής Μελέτης και των μεταφορικών συστημάτων και 4)η ανάπτυξη Συγκοινωνιακού Μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή του μηχανισμού προσομοίωσης της συγκοινωνιακής λειτουργίας της Περιοχής Μελέτης και των στοιχείων που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να γίνει αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων των μεταφορικών δικτύων για την επιλογή του βέλτιστου Σχεδίου Ανάπτυξης Δικτύου Μετρό, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Μεταφορών.

Ο προϋπολογισμός του έργου, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (και συγκεκριμένα από το έργο «Μελέτες νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας και του Μετρό Θεσσαλονίκης»), ανέρχεται σε 2,99 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων 2,6 εκατ. αφορούν τη μελέτη κατηγορίας 10 (συγκοινωνιακών έργων) καθεαυτήν και οι υπόλοιπες 390.000 ευρώ τυχόν απρόβλεπτες δαπάνες.

Στο μεταξύ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Μυλόπουλος επιβεβαίωσε το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του πρώτου συρμού, επισημαίνοντας ότι εντός του Μαΐου φτάνει στη Θεσσαλονίκη το πρώτο τρένο (σ.σ. το οποίο θα μπει σε διαδικασία δοκιμών για έναν χρόνο), ενώ μέσα στον τρέχοντα μήνα θα είναι έτοιμοι και δύο σταθμοί του Μετρό, αυτοί στον Ευκλείδη και την Παπάφη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατούνται οι εργασίες επέκτασης στα δυτικά
Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατούνται οι εργασίες επέκτασης στα δυτικά
Στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020, το ποσοστό ολοκλήρωσής βρίσκεται στο 70%. Αντίστοιχα, στο 70% βρίσκεται το ποσοστό ολοκλήρωσης της επέκτασης προς Καλαμαριά, η οποία θα παραδοθεί το 2021.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατούνται οι εργασίες επέκτασης στα δυτικά
Αυξημένα τα έσοδα και τα κέρδη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2021
Αυξημένα τα έσοδα και τα κέρδη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2021
Σε 229,11 εκατ. ευρώ ανήλθαν το γ' τρίμηνο 2021 οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo από 224,46 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση κατά 2,1%, όπως ανακοινώθηκε.
Αυξημένα τα έσοδα και τα κέρδη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2021
Άμυνα στη διεθνή ενεργειακή κρίση με αντιστάθμιση του κινδύνου από τις αυξήσεις εξασφάλισε η ΔΕΗ
Άμυνα στη διεθνή ενεργειακή κρίση με αντιστάθμιση του κινδύνου από τις αυξήσεις εξασφάλισε η ΔΕΗ
Άμυνα στη διεθνή ενεργειακή κρίση με αντιστάθμιση του κινδύνου από τις αυξήσεις εξασφάλισε η ΔΕΗ, με αποτέλεσμα τη διατήρηση τόσο της λειτουργικής κερδοφορίας στο 9μηνο όσο και του στόχου για επανάληψη της λειτουργικής κερδοφορίας κοντά στα επίπεδα του 2020.
Άμυνα στη διεθνή ενεργειακή κρίση με αντιστάθμιση του κινδύνου από τις αυξήσεις εξασφάλισε η ΔΕΗ
Το «House of Gucci» αύξησε τις πωλήσεις vintage δημιουργιών του οίκου
Το «House of Gucci» αύξησε τις πωλήσεις vintage δημιουργιών του οίκου
Από τότε που η ταινία «House of Gucci» άρχισε να προβάλλεται στους κινηματογράφους, υπήρξε σημαντική άνοδος στις πωλήσεις του Gucci, ειδικά στις vintage δημιουργίες του brand.
Το «House of Gucci» αύξησε τις πωλήσεις vintage δημιουργιών του οίκου
Επένδυση με κριτήρια ESG: Η ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Επένδυση με κριτήρια ESG: Η ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ο ταχύς μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων, μέσω της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης, σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, στη βάση των προτύπων ESG, αποτελεί κεντρική προτεραιότητα.
Επένδυση με κριτήρια ESG: Η ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις