Provil: Επιτυχημένη παρουσία στην IFFA

NEWSROOM
Provil: Επιτυχημένη παρουσία στην IFFA

Παρουσιάζοντας προϊόντα της για τρεις κατηγορίες εδεσμάτων, τον ελληνικό γύρο, το ελληνικό λουκάνικο και το έτοιμα γεύματα, ‘μαγειρεμένα’ με τη μέθοδο του Sous Vide, η Provil έλαβε μέρος στην μεγαλύτερη έκθεση του κόσμου για τη βιομηχανία του κρέατος, την IFFA, στην Φρανκφούρτη.

Η Provil ήταν η μόνη ελληνική εταιρία παραγωγής λειτουργικών προϊόντων και καρυκευμάτων για την επεξεργασία του κρέατος που συμμετείχε, καταλαμβάνοντας θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου.

Ο γύρος, μαζί με το ντονέρ(doner) και το σαόρμα (shawarma), ανεβαίνουν διεθνώς και γίνονται ένα σημαντικό Snack στο Street Food. Βιομηχανίες-Κολοσσοί σε όλο τον κόσμο παράγουν αυτά τα τρία είδη διατροφής, τόσο για τη μαζική εστίαση όσο πια και για το Retail. Ήδη ανάμεσά τους τοποθετούνται και καλές ελληνικές εταιρίες. Ο ελληνικός γύρος αποτελεί αυτή τη στιγμή κρίσιμο προϊόν για την ελληνική γαστρονομία και κατ’ επέκταση την οικονομία. Πρέπει να καθιερώσουμε διεθνώς το όνομα ‘Ελληνικός γύρος’ αντί του σκέτου ‘Γύρος’. Η Provil, μελετά περισσότερο από 15 χρόνια το γευστικό προφίλ του ελληνικού γύρου και σχεδιάζει συνεχώς και στη συνέχεια παράγει τα κατάλληλα καρυκεύματα για το σύγχρονο αυτό εκλεκτό έδεσμα, τροφοδοτώντας την εγχώρια αλλά και την αγορά του εξωτερικού. Ήδη εξάγει στην Γερμανία, τη Ρουμανία, το Κουβέιτ και άλλες χώρες.

Το ελληνικό λουκάνικο θα μπορούσε να αποτελέσει διεθνώς τη νέα πρόταση στην κουρασμένη (βαλτωμένη) από προτάσεις αγορά των αλλαντικών, καθώς εδώ και πολλά χρόνια κυριαρχείται από τα λουκάνικα Φρανκφούρτης, Νυρεμβέργης, τα Μπράτβουρστ (Bratwurst), το Τσορίθο (chorizo), τα Salsiccia, τα λουκάνικα αγγλικού τύπου και τα βαριά καπνιστά των πρώην ανατολικών χωρών.

Η Provil προτείνει στην ελληνική βιομηχανία να εντατικοποιήσει την προσπάθεια για εξαγωγές λουκάνικου με έντονο ελληνικό χαρακτήρα στη προσπάθεια αυτή συμμετέχει με το σχεδιασμό τριών νέων προτάσεων όπως το Τρικαλινό με πράσο, το Πελοποννησιακό με πορτοκάλι και το λουκάνικο Σαντορίνης με λιαστή ντομάτα και φέτα. Τα λουκάνικα μπορούν να παρασκευαστούν είτε με θερμική επεξεργασία του κρέατος, είτε φρέσκα.

Το Sous Vide (μετάφραση: υπό κενό), είναι και μέθοδος μαγειρέματος του κρέατος μέσα σε σακούλα κενού, σε χαμηλή θερμοκρασία νερού (55-75ο C), για αρκετές ώρες έτσι το αποτέλεσμα είναι πιο νόστιμα, τρυφερά και θρεπτικά γεύματα. Ξεκίνησε ως το κρυφό μυστικό των καλών εστιατορίων και των μεγάλων σεφ, επεκτάθηκε στην εστίαση και ήδη θα είναι σε λίγο στη διάθεση και του απλού καταναλωτή, ο οποίος θα μπορεί είτε να αγοράζει τη συσκευή, είτε να προμηθεύεται για το σπίτι και να απολαμβάνει έτοιμα στέικ (steak) μαγειρεμένα με την εν λόγω μέθοδο. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι σάλτσες και τα μπαχαρικά θα πρέπει είναι κατάλληλα δια τη μέθοδο αυτή και διαφέρουν από τα συμβατικά. Η Provil μελέτησε και ήταν η μόνη εταιρία η οποία παρουσίασε διεθνώς στην IFFA προϊόντα κατάλληλα για Sous Vide, προσελκύοντας ακόμη και επισκέπτες από όλες τις Ηπείρους, οι οποίοι ήρθαν αποκλειστικά για τα προϊόντα αυτά.

Οι νέες τάσεις στην επεξεργασία του κρέατος

Οι εκτιμήσεις των στελεχών της Provil από την Έκθεση είναι ότι η τεχνολογία διεισδύει με γοργό ρυθμό στην επεξεργασία του κρέατος με την ρομποτική να καταλαμβάνει θέση. Η ασφάλεια των τροφίμων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό θέμα, με στόχο την αντικατάσταση των χειρωνακτικών δραστηριοτήτων με αυτόματες διαδικασίες. Σήμερα υπάρχουν ολοκληρωμένες γραμμές παραγωγής στις βιομηχανίες στις οποίες δεν υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση. Έτσι μιλάμε για το ‘έξυπνο εργοστάσιο’ κρεάτων, ενώ οι τάσεις συσκευασίας για την ασφάλεια των τροφίμων, μέσω της καθαρής επισήμανσης, δημιουργούν αυξανόμενες προσδοκίες για την ποιότητα του κρέατος.

Η ανάπτυξη της αγοράς κρέατος είναι πιο στοχευμένη προς τον σύγχρονο καταναλωτή, προσφέροντας του όχι μόνο αλλαντικά, όπως μέχρι τώρα, αλλά και έτοιμες λύσεις για τις καθημερινές του ανάγκες σε προϊόντα convenience και έτοιμα γεύματα.

Η σημασία του κρέατος στην κοινωνία παραμένει πολύ υψηλή. Ταυτόχρονα όμως συνεχίζει να αναπτύσσεται και η νέα τάση Vegan στη διατροφή. Από τα σημεία λιανικής κρέατος οι καταναλωτές περιμένουν να τους προσφέρονται όχι μόνο ποιοτικά αλλά και έτοιμα προς μαγείρεμα ή ακόμη και προς κατανάλωση, προϊόντα. Όλες αυτές οι τάσεις δημιουργούν και νέα επαγγέλματα όπως ο “sommelier” κρέατος.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ