fbpxInfobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering | Economistas.gr Skip to main content

Infobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering

Infobank Hellastat: Η χαρτογράφηση των υπηρεσιών catering
Φωτογραφία: Shutterstock

Αρνητικές ήταν οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη ζήτηση υπηρεσιών catering δεξιώσεων στην ελληνική αγορά, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Infobank Hellastat ΑΕ.

Οι εταιρείες περιόρισαν τα κονδύλια για εκδηλώσεις συνεστιάσεων, προώθησης, διαφήμισης, κ.α.

Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, Sectorial Studies Consultant της Infobank Hellastat, κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου αποτελεί η παρουσία ολιγάριθμων μεγάλων και πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς καταλαμβάνεται από τον τομέα των δεξιώσεων, ενώ έπονται το βιομηχανικό και το αεροπορικό catering.

Σύμφωνα με την μελέτη, μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών την περίοδο της κρίσης οδήγησε σε συγκράτηση των δαπανών για δεξιώσεις γάμων και βαφτίσεων.

Ενδεικτικά, την τελευταία δεκαετία οι γάμοι κατέγραψαν σωρευτική υποχώρηση της τάξης του 18,3%, εμφανίζοντας ενδιάμεσες αυξομειώσεις.

Συγκεκριμένα, μετά από μία ήπια άνοδο το χρονικό διάστημα 2013-2015, το 2016 σημειώθηκε σημαντική υποχώρηση στους γάμους, καθώς ανήλθαν στις 49.632 τελετές, αριθμός μειωμένος κατά 7,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το 2017 οι γάμοι παρουσίασαν οριακή άνοδο κατά 1%, φτάνοντας τις 50.138 τελετές.

Όσον αφορά το catering συνεδρίων, τα τελευταία χρόνια καταγράφει θετικές τάσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του International Congress & Convention Association (ICCA), η Αθήνα κατατάχτηκε στην 16η θέση από την 18η που βρισκόταν το 2017, στην ευρωπαϊκή κατάταξη προορισμών για Συνέδρια Ενώσεων και Οργανισμών για το 2018. Ακόμη, στην παγκόσμια κατάταξη η Ελλάδα κατέχει την 25η θέση, γεγονός που οφείλεται στο μεγάλο αριθμό συνεδρίων που διοργανώνονται τελευταία στην Αθήνα.

Με ανοδικούς ρυθμούς κινείται και η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της χώρας. Μετά το 2013 οι πτήσεις των αεροσκαφών στα ελληνικά αεροδρόμια αυξάνονται διαρκώς, λόγω της σημαντικής ανόδου της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης. Μάλιστα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν περισσότερες πτήσεις προς τη χώρα, ενισχύοντας τα έσοδα των επιχειρήσεων με παρουσία στο inflight catering και την εκμετάλλευση κυλικείων στα αεροδρόμια., επηρεάζοντας άμεσα την αγορά του αεροπορικού catering.

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 31 επιχειρήσεων τροφοδοσίας. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα ο κύκλος εργασιών το 2017 υποχώρησε κατά 2,8%, στα 241,55 εκατ. ευρώ από 248,58 εκατ. ευρώ το 2016. Τα ΚΠΤΦΑ μειώθηκαν σημαντικά κατά 42%, στα 17,95 εκατ. ευρώ ενώ τα ΚΠΦ μειώθηκαν κατά 53,1% στα 9,86 εκατ. ευρώ. Τα περιθώρια EBITDA και EBT υποχώρησαν σε 2,8% και στο 0,3% αντίστοιχα. Η κεφαλαιακή μόχλευση επιδεινώθηκε στο 1,91 προς 1 ενώ οι απαιτήσεις εισπράχθηκαν σε 66 ημέρες, ενώ η διακράτηση αποθεμάτων υπολογίστηκε στις 16 ημέρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι
Έλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι
Εντατικοποίηση ελέγχων στην αγορά κατά την πασχαλινή περίοδο ζητάει με εγκύκλιό της από τις συναρμόδιες υπηρεσίες η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Έλεγχοι στην πασχαλινή αγορά - Τι να προσέξουν οι έμποροι
Athénée, το νέο όνομα του Zonar's
Athénée, το νέο όνομα του Zonar's
Τη μετονομασία του ιστορικού καφέ της Αθήνας, που επί 80 έτη λειτούργησε ως Zonar’s café, σε Athénée ως αποτέλεσμα τελεσίδικης δικαστικής απόφασης, γνωστοποίησε η Picar Α.Ε.
Athénée, το νέο όνομα του Zonar's
Konica - Minolta: Αύξηση 14% των IT υπηρεσιών
Konica - Minolta: Αύξηση 14% των IT υπηρεσιών
Με τις λύσεις και υπηρεσίες για IT, η Konica Minolta Business Solutions Europe δημιούργησε έσοδα 257 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρώπη το οικονομικό έτος 2018 που ολοκληρώθηκε το Μάρτιο του 2019.
Konica - Minolta: Αύξηση 14% των IT υπηρεσιών
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
Η διαχείριση του συστήματος ISO 22000:2005 εφαρμόζεται σε σύνολο οκτώ καταστημάτων που λειτουργεί η TGI Fridays στην Ελλάδα, για τις διαδικασίες της Προετοιμασίας και Διάθεσης Κρύων, Ζεστών Γευμάτων & Ποτών, εντός των Εγκαταστάσεων των καταστημάτων.
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.
Στη διεύρυνση του δικτύου εστιατορίων McDonald’s στην ελληνική αγορά προχωρά η Premier Capital Hellas. Η εταιρεία επένδυσε 1,2 εκατ. για τη δημιουργία νέου εστιατορίου στη Βάρη.
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.