fbpxΑυξήθηκε η παραγωγή ασφαλίστρων στα σκάφη αναψυχής | Economistas.gr Skip to main content

Αυξήθηκε η παραγωγή ασφαλίστρων στα σκάφη αναψυχής

Αυξήθηκε η παραγωγή ασφαλίστρων στα σκάφη αναψυχής
Shutterstock

Αύξηση σημείωσε η ασφάλιση σκαφών αναψυχής 2018 σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας μελέτης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας.

Κατά την διάρκεια του 2018, η παραγωγή ασφαλίστρων των κλάδων ασφάλισης πλοίων, δηλαδή των κλάδων 6.Πλοίων και 12.Αστικής ευθύνης πλοίων, έφθασε τα 18,5 εκατ. ευρώ (12,7 εκατ. ευρώ και τα 5,8 εκατ. ευρώ αντιστοίχως), καταγράφοντας αντίστοιχα αύξηση κατά 24,4% και 5,1% σε σχέση με το 2017. Παρομοίως, η παραγωγή των ασφαλίσεων κατά Ζημιών συνολικά αυξήθηκε κατά 3,9% ενώ η συνολική παραγωγή (Ζωής και Ζημιών) αυξήθηκε κατά 2,0%.

Ο μερισμός της παραγωγής του κλάδου ανά κανάλι διανομής είχε ως εξής: τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετείχαν κατά 78,3%, οι απευθείας πωλήσεις 4,8%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο) 9,6% και η συνεργασία με τις τράπεζες συμμετείχε με 7,3% επί του συνόλου.

Το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλισμένων σκαφών σε πλήθος (μόνο για πολυασφαλιστήρια) είναι αυτά της προσωπικής αναψυχής. Ως προς την κατανομή του συνόλου των σκαφών με βάση τα ασφαλισμένα κεφάλαια, το 63% έχουν ασφαλιζόμενη αξία έως 50.000 ευρώ, όμως σε αξία αυτά αποτελούν το 4,7% των ασφαλισμένων κεφαλαίων. Αντίθετα, τα σκάφη ασφαλιζόμενης αξίας από 500 χιλ. ευρώ έως και 1 εκατ. ευρώ, αν και σε πλήθος αντιστοιχούν στο 13,5% του συνόλου, αντιπροσωπεύουν το 63,3% της συνολικής ασφαλιζόμενης αξίας.

Οι αιτίες καταβολής αποζημιώσεων

Σε πλήθος ζημιών και αποζημιώσεις, υπερέχουν αυτά της προσωπικής αναψυχής. Η μέση αποζημίωση για το σύνολο των σκαφών αυξήθηκε από 7,2 χιλ. ευρώ (σύμφωνα με την πρώτη έρευνα για το έτος 2017) στα 8,2 χιλ. ευρώ συνολικά. Αντίθετα η μέση συχνότητα ζημίας μειώθηκε από το 3,10% στο 2,58%.

Οι κύριες αιτίες καταβολής αποζημιώσεων έχουν σχέση (ως προς το πλήθος συμβάντων) με την πρόσκρουση/σύγκρουση (20,5%), την αστική ευθύνη (20,5%) και τις μηχανικές βλάβες (10,0%). Το ποσοστό των ζημιών στο ελικοαξονικό σύστημα (οφειλόμενες αθροιστικά είτε σε επιπλέον ή/και σταθερό αντικείμενο) είναι 10,3%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μελέτης της εξέλιξης των αποζημιώσεων του κλάδου με βάση την εμπειρία των τελευταίων εννέα ετών, η αποθεματοποίηση των εκκρεμών ζημιών κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Η μέση ζημία στην οκταετία 2011-2018 εκτιμάται στα 17.603 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αύξηση στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων
Αύξηση στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων
Καταγράφηκαν συνολικά 1.015 συμβόλαια ασφάλισης πληρωμάτων πλοίων σε ισχύ το 2018 (αυξημένα κατά 1,9% σε σχέση με το 2017), σύμφωνα με νέα έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Αύξηση στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων
Αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων φέτος
Αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων φέτος
Οι ασφαλίσεις Ζωής κατέγραψαν άνοδο 9,4% στα 1,15 δισ. ευρώ ενώ οι ασφαλίσεις κατά ζημιών εμφάνισαν οριακή άνοδο 0,02%, στα 1,24 δισ. ευρώ. 
Αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων φέτος
Η Hellas Direct για πρώτη φορά στην πλατφόρμα του Insurancemarket!
Η Hellas Direct για πρώτη φορά στην πλατφόρμα του Insurancemarket!
Οι δύο εταιρίες έχουν παράλληλες πορείες. Εμφανίστηκαν και οι δύο το 2012 ως startups, προτείνοντας καθεμία το δικό της πρωτοποριακό μοντέλο στην ασφαλιστική αγορά.
Η Hellas Direct για πρώτη φορά στην πλατφόρμα του Insurancemarket!
ΙΟΒΕ: Αυξημένο το κόστος των νοσοκομειακών αποζημιώσεων
ΙΟΒΕ: Αυξημένο το κόστος των νοσοκομειακών αποζημιώσεων
Ανοδική πορεία του δείκτη κόστους των νοσοκομειακών αποζημιώσεων των ασφαλιστικών προγραμμάτων (ΕΔΥ), καταγράφουν τα αποτελέσματα για τους δείκτες που υπολογίζει το ΙΟΒΕ.
ΙΟΒΕ: Αυξημένο το κόστος των νοσοκομειακών αποζημιώσεων