ΕΤΕ: Πιστοποίηση με ISO για τις λειτουργίες Κανονιστικής Συμμόρφωσης και ΕΚΕ

NEWSROOM
ΕΤΕ: Πιστοποίηση με ISO για τις λειτουργίες Κανονιστικής Συμμόρφωσης και ΕΚΕ
Φωτογραφία: SOOC

Η Εθνική Τράπεζα, σε συνέχεια επιτυχούς ελέγχου από τον ανεξάρτητο οργανισμό ελέγχου και επιθεώρησης TÜV AUSTRIA Hellas, έλαβε βεβαίωση για την αποτελεσματική εφαρμογή, παρακολούθηση και συντονισμό:

  • του Συστήματος Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Τράπεζα και τον Όμιλο, όπως αυτά καθορίζονται στον διεθνή οδηγό ISO 19600:2014. Η εν λόγω πιστοποίηση περιλαμβάνει τόσο την διαχείριση της Κανονιστικής Συμμόρφωσης όσο και την καταπολέμηση του ΞΧ/ΧΤ στην Τράπεζα και στον Όμιλο,

των αρχών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) στην Τράπεζα και στον Όμιλο, όπως αυτά καθορίζονται στον διεθνή οδηγό ISO 26000:2010.

Επιπρόσθετα, καινοτομώντας στον τραπεζικό κλάδο, η Τράπεζα επιθεωρήθηκε επιτυχώς και έλαβε σχετική βεβαίωση για την εφαρμογή και παρακολούθηση των απαιτήσεων εσωτερικής διακυβέρνησης στην Τράπεζα και τον Όμιλο, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές (EBA-GL-2017-11) της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (ΕΑΤ).

Η Εθνική είναι η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που πιστοποιείται με τα συγκεκριμένα ISO στις παραπάνω λειτουργίες της.

Ακολουθώντας μια απαιτητική και άκρως επιτυχημένη διαδικασία επιθεώρησης, η Τράπεζα ικανοποίησε πλήρως τις κατευθύνσεις των προαναφερόμενων οδηγών και των κατευθυντήριων γραμμών για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, την Κανονιστική Συμμόρφωση και την Εσωτερική Διακυβέρνηση ενσωματώνοντάς τες στις αξίες και πρακτικές της.

Ο CEO της TÜV AUSTRIA Hellas, κος Ιωάννης Καλλιάς, αναφέρει σχετικά: «Στην TÜV AUSTRIA Hellas νιώθουμε ιδιαίτερη χαρά και τιμή για τη συνεργασία μας με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και για τον επιτυχή έλεγχο για την εφαρμογή, παρακολούθηση και συντονισμό των διεθνών αρχών για την Κανονιστική Συμμόρφωση, την εσωτερική διακυβέρνηση αλλά και την εταιρική κοινωνική ευθύνη στην Τράπεζα και τον Όμιλο. Ως μια εταιρεία που τοποθετεί στο επίκεντρο την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών της, υπογράφουμε με υπευθυνότητα την τήρηση των αρχών και των απαιτήσεων των ακολουθούμενων από εκείνους διεθνών προτύπων, ώστε να συμβάλλουμε στην δυναμική εξέλιξη των υπηρεσιών τους».

O Γενικός Διευθυντής Κανονιστικής Συμμόρφωσης και Εταιρικής Διακυβέρνησης της Τράπεζας και του Ομίλου, κος Παναγιώτης Δασμάνογλου αναφέρει σχετικά: «Οι λειτουργίες συμμόρφωσης και διακυβέρνησης στην Εθνική Τράπεζα αποσκοπούν στη διασφάλιση υψηλού επιπέδου εταιρικής διακυβέρνησης, της καλής φήμης, καθώς και της αξιοπιστίας της Τράπεζας προς τους μετόχους, τους πελάτες, τους επενδυτές, καθώς και τις εποπτικές και άλλες ανεξάρτητες αρχές. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της δημιουργίας ενός κατάλληλου και αποτελεσματικού πλαισίου εταιρικής διακυβέρνησης, της έγκαιρης προσαρμογής της Τράπεζας στις νέες νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις, της κατάλληλης διαχείρισης του κινδύνου συμμόρφωσης και ξεπλύματος χρήματος καθώς και της δημιουργίας επαρκούς και αποτελεσματικού περιβάλλοντος ελέγχου συμμόρφωσης εντός της Τράπεζας και των εταιρειών του Ομίλου. Ταυτόχρονα, στο ίδιο πλαίσιο συνέπειας προς τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέτοχοι, αγορά, εργαζόμενοι, κοινωνία και περιβάλλον), η Εθνική Τράπεζα έχει αναπτύξει σύνολο κοινωνικά υπεύθυνων δράσεων, πρωτοβουλιών και πρακτικών σε όλους τους τομείς που αποτελούν σημαντικούς άξονες αειφόρου ανάπτυξης, συνεισφέροντας στην πρόοδο και στην ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.

Οι βεβαιώσεις για τον ρόλο της Γενικής Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης και Εταιρικής Διακυβέρνησης στην ορθή εφαρμογή, παρακολούθηση και συντονισμό του Συστήματος Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένης της απαιτητικής διαχείρισης του ΞΧ/ΧΤ, των απαιτήσεων Εσωτερικής Διακυβέρνησης, καθώς και των αρχών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην Τράπεζα και στον Όμιλο, αποτελεί για εμάς αναγνώριση μιας εταιρικής κουλτούρας που προωθεί την κανονιστική συμμόρφωση, την ορθή εταιρική διακυβέρνηση και την εταιρική υπευθυνότητα ως συστατικά στοιχεία επιτυχίας της Εθνικής Τράπεζας».

ΣΧΕΤΙΚΑ