Ελληνικές επιχειρήσεις: Μεγαλύτερο άγχος, η εξασφάλιση ρευστότητας

NEWSROOM
Στελέχη επιχειρήσεων
Φωτό: Shutterstock

Αισθητά περιόρισαν οι ελληνικές επιχειρήσεις την Αξία και τον Χρόνο Πίστωσης στους πελάτες τους, όπως συμπεραίνει η φετινή έρευνα της ΙCAP για τη «Διαχείριση του Πιστωτικού Κινδύνου των Επιχειρήσεων».

Συγκεκριμένα, με βάση τη σχετική ανακοίνωση, τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας της ICAP είναι τα εξής:

  • 4/10 επιχειρήσεις είτε περιόρισαν το ύψος των πιστώσεων τους την τελευταία διετία, είτε μείωσαν τον χρόνο τους.
  • Το 35% εισπράττει τις απαιτήσεις μετά από 3 μήνες.
  • Παραπάνω από το 1/3 αντιμετωπίζουν επισφάλειες μεγαλύτερες του 1% επί των συνολικών τους πωλήσεων.
  • Η εξασφάλιση ρευστότητας αποτελεί το μεγαλύτερο άγχος σε σύγκριση με τα "προ κρίσης χρόνια" για 7 στους 10 Credit Controllers.
  • Το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι νέες τεχνολογίες στο χώρο της ανάλυσης δεδομένων  θα επηρεάσουν τη διαδικασία  αξιολόγησης του πιστωτικού κινδύνου μιας εταιρείας.
  • Η πλειοψηφία των εταιρειών που συμμορφώθηκαν με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) συνεργάστηκαν είτε με συμβουλευτική εταιρεία, είτε με νομικό σύμβουλο για να το επιτύχουν.

Να σημειωθεί πως η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Στο δείγμα της έρευνας συμπεριλήφθηκαν 354 ελληνικές επιχειρήσεις, με κύκλο εργασιών άνω των €5 εκατ., το 2017 και τα αποτελέσματα παρουσίασε στο 11ο Συνέδριο Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου της ICAP, ο Εκτελεστικός Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της ICAP, Σέρκο Κουγιουμτζιάν ο οποίος σχολίασε:

«Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι η εξασφάλιση ρευστότητας και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον αποτελούν το μεγαλύτερο "πονοκέφαλο" για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν, περιορίσει αισθητά την αξία και τον χρόνο πίστωσης στους πελάτες τους, και επενδύσει σε εφαρμογές διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου».

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ