fbpxΕλινόιλ: Θετικά αποτελέσματα το 2019-Αβεβαιότητα για το 2020 | Economistas.gr
Skip to main content

Ελινόιλ: Θετικά αποτελέσματα το 2019-Αβεβαιότητα για το 2020

Ελινόιλ: Θετικά αποτελέσματα το 2019-Αβεβαιότητα για το 2020

Σε 1,950 δισ. ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του oμίλου ΕΛΙΝΟΙΛ για την χρήση 2019 έναντι 2,204 δισ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας μείωση 11%.

Τα μικτά κέρδη του oμίλου για το 2019 ανήλθαν σε 49,9 εκατ. ευρώ έναντι 44,4 εκατ. ευρώ το 2018 και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 18,3 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018.

Αντίστοιχα τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του oμίλου (EBT) παρέμειναν στα 4,3 εκατ. ευρώ του 2018, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) ανήλθαν σε κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. ευρώ

Όσον αφορά στη μητρική εταιρία ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε., το 2019 τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 12,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,4 εκατ. ευρώ έναντι 3,9 εκατ. ευρώ το 2018 και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ.

Θετικά αποτελέσματα το 2019

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2019 είναι η επιβράβευση της τήρησης με απόλυτη συνέπεια του επιχειρηματικού πλάνου που προέβλεπε δραστική μείωση λειτουργικών δαπανών χωρίς αποδυνάμωση της οργανωτικής δομής, επιλεκτική ανάπτυξη στην εσωτερική αγορά, έλεγχο και μείωση των παρεχόμενων πιστώσεων και επέκταση δραστηριοτήτων στη διεθνή αγορά. Η υλοποίηση του πλάνου αυτού είχε ως επιπλέον αποτέλεσμα τη διατήρηση των μεριδίων αγοράς και την ισχυρή κερδοφορία. Η ΕΛΙΝΟΙΛ το 2019 ενίσχυσε το δίκτυο πρατηρίων της, διατήρησε την κορυφαία θέση που κατέχει στην εξυπηρέτηση της βιομηχανίας και αξιοποίησε την πολύ καλή σεζόν στον θαλάσσιο τουρισμό, χάρη στο εκτεταμένο νησιωτικό δίκτυο πρατηρίων "ελίν" και την κατάλληλα διαμορφωμένη οργανωτική δομή της. Παράλληλα, ισχυροποίησε το πρόγραμμα πιστότητας «ελίν up επιβράβευση», με την προσθήκη φυσικής κάρτας, προσέλκυσε ένα ευρύ φάσμα νέων πελατών, ενισχύοντας την πιστότητά τους στο brand ελίν, καλύπτοντας πλέον το σύνολο του πιστού κοινού της ΕΛΙΝΟΙΛ. Επιπροσθέτως, με την προσθήκη των νέων προϊόντων ελίν «Electricon» & ελίν «Aerion», εξελίχθηκε σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, με πλήρη γκάμα ενεργειακών προϊόντων και δυνατότητα κάλυψης των αναγκών των πελατών της, έχοντας συγχρόνως μια σημαντική ευκαιρία ενδυνάμωσης των σχέσεων με τους παραδοσιακούς πελάτες της.

Σε επίπεδο ομίλου, το 2019 οι περισσότερες θυγατρικές παρουσίασαν θετική πορεία. Η ελίν Τεχνική διατηρεί την εξαιρετική ανοδική πορεία και εδραιώνει την παρουσία της σε μεγάλα έργα επιτυγχάνοντας εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα. Η ελίν Ναυτική συνεχίζει να είναι κερδοφόρος χάρη στην άρτια οργάνωση και την εκμετάλλευση των επωφελών συνεργασιών στον χώρο των ναυλώσεων, ενώ η ελίν Σταθμοί παρουσίασε μικρές ζημίες. Η συνδεδεμένη με την ΕΛΙΝΟΙΛ ελίν Verd διένυσε μια δύσκολη περίοδο, με αποτέλεσμα την αρνητική συνεισφορά της στα αποτελέσματα του ομίλου.

Aβεβαιότητα για το 2020

Το 2020 η πορεία της αγοράς είναι εξαιρετικά αβέβαιη, και θα εξαρτηθεί σχεδόν αποκλειστικά από την εξέλιξη του ιού που επηρεάζει άμεσα την συμπεριφορά του καταναλωτή. Ιδιαίτερα κρίσιμο για την αγορά καυσίμων, θα είναι το ποσοστό μείωσης της τουριστικής κίνησης, το οποίο θα επηρεάσει σημαντικά τα έσοδα του κλάδου. Η ΕΛΙΝΟΙΛ επωφελούμενη από το πλεονέκτημα της δραστηριοποίησής της, σε πολλές και διαφορετικές αγορές, και αξιοποιώντας αφενός μεν τον αναπτυξιακό σχεδιασμό που έχει προγραμματίσει για το β’ εξάμηνο, αφετέρου δε τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση που έκανε το 2019 στο δίκτυό της, έχει θέσει σαν στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών της εσωτερικής αγοράς. Απώλειες που σε ένα βαθμό η ΕΛΙΝΟΙΛ θα επιδιώξει επιπλέον να  αντισταθμίσει με ισχυρή κερδοφορία που θα προκύψει μετά το άνοιγμα των διεθνών αγορών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ισχυρή αύξηση κύκλου εργασιών για τον όμιλο ΕΛΙΝΟΙΛ
Ισχυρή αύξηση κύκλου εργασιών για τον όμιλο ΕΛΙΝΟΙΛ
Αύξηση 61% κατέγραψε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ στη χρήση 2018 καθώς ανήλθε σε 2.204,04 εκατ. ευρώ έναντι 1.368,2 εκατ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.
Ισχυρή αύξηση κύκλου εργασιών για τον όμιλο ΕΛΙΝΟΙΛ
Ελινόιλ: Διανομή μερίσματος ύψους 0,05 ευρώ ανά μετοχή
Ελινόιλ: Διανομή μερίσματος ύψους 0,05 ευρώ ανά μετοχή
Τη διανομή μερίσματος 0,05 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2018 ενέκρινε η γενική συνέλευση των μετόχων της Ελινόϊλ, με το ποσό του μερίσματος να υπόκειται σε παρακράτηση φόρου 10%.
Ελινόιλ: Διανομή μερίσματος ύψους 0,05 ευρώ ανά μετοχή
Ελινόιλ: Άνοδος τζίρου και κέρδη 1,3 εκατ.
Ελινόιλ: Άνοδος τζίρου και κέρδη 1,3 εκατ.
Κατά το α’ εξάμηνο του 2019, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε. ανήλθε σε €1.084,7 εκατ. έναντι €1.026,7 εκατ. του α’ εξαμήνου του 2018, καταγράφοντας αύξηση 6%.
Ελινόιλ: Άνοδος τζίρου και κέρδη 1,3 εκατ.
Μνημόνιο συνεργασίας στην ηλεκτροκίνηση υπέγραψε η ΔΕΗ με την ΕΛΙΝΟΙΛ
Μνημόνιο συνεργασίας στην ηλεκτροκίνηση υπέγραψε η ΔΕΗ με την ΕΛΙΝΟΙΛ
Μνημόνιο συνεργασίας με σκοπό την επέκταση των δραστηριοτήτων στην παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης υπέγραψαν η ΔΕΗ και η ΕΛΙΝΟΙΛ.
Μνημόνιο συνεργασίας στην ηλεκτροκίνηση υπέγραψε η ΔΕΗ με την ΕΛΙΝΟΙΛ
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Όλες οι οργανωτικές υποδομές της Εθνικής Τράπεζας είναι έτοιμες ώστε οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να εκμεταλλευθούν με ταχύτητα και απλοποιημένα βήματα τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Στο ξεκίνημα της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020, για το 29% των μικρών επιχειρήσεων η ανάπτυξη νέων προϊόντων ήταν ένας τρόπος για να ανταποκριθούν στη γεμάτη προκλήσεις κατάσταση, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της Kaspersky.
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας