fbpxPwC: Οι προβληματισμοί των οικονομικών διευθυντών για την πανδημία | Economistas.gr
Skip to main content

PwC: Οι προβληματισμοί των οικονομικών διευθυντών για την πανδημία

PwC: Οι προβληματισμοί των οικονομικών διευθυντών για την πανδημία
Shutterstock

Την ανησυχία των οικονομικών διευθυντών (CFO) για την παγκόσμια οικονομία και για ένα νέο κύμα του covid-19 καταγράφει η έρευνα COVID-19 CFO Pulse της PwC που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 989 οικονομικών διευθυντών σε 23 χώρες ανά την υφήλιο.

Οι προβληματισμοί των CFO's συνδέονται κυρίως με το αποτύπωμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης (60%) καθώς και την πιθανότητα ενός νέου κύματος της πανδημίας (58%). Ωστόσο, το 78% των ερωτηθέντων είναι αισιόδοξο για την αποτελεσματική ανταπόκριση της επιχείρησης τους σε ένα πιθανό νέο κύμα του ιού.

Η τηλεργασία και τα μέτρα ασφαλείας

Ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης αποτελεί η μετατόπιση του ενδιαφέροντος των οικονομικών διευθυντών στην επαναφορά των εργαζομένων τους σε έναν χώρο εργασίας που έχει αλλάξει ριζικά. Μόλις το 26% των ερωτηθέντων CFO αναμένει απώλεια παραγωγικότητας λόγω της έλλειψης δυνατοτήτων τηλεργασίας τον επόμενο μήνα, ενώ το 52% σχεδιάζει να καταστήσει την εξ αποστάσεως εργασία (τηλεργασία) ως μόνιμη επιλογή για τους ρόλους όπου αυτό είναι εφικτό.

Στην πλειοψηφία τους, οι οικονομικοί διευθυντές σχεδιάζουν νέα μέτρα ασφάλειας (75%) και την αναδιαμόρφωση των εργασιακών χώρων για την τήρηση των αποστάσεων (72%) καθώς ξεκινά η επιστροφή στους χώρους εργασίας. Αναφέρουν ότι νιώθουν μεγάλη εμπιστοσύνη στην ικανότητα των εταιρειών τους να παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πελάτες (79%) και τους εργαζόμενους(74%) τους. Αν και ένα νέο κύμα της επιδημίας βρίσκεται στην κορυφή των ανησυχιών τους, δηλώνουν επίσης ότι νιώθουν μεγάλη βεβαιότητα για την αποτελεσματική ανταπόκριση (71%).

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες αναφέρουν ότι θα λάβουν μέτρα για να βελτιώσουν την εμπειρία τηλεργασίας (52%) και να την καταστήσουν ως τη μόνιμη επιλογή (52%).

Το 63% αναφέρει την προσφορά νέων ή βελτιωμένων προϊόντων ή υπηρεσιών ως το πιο επείγον ζήτημα, με τη Δανία (72%) και την Καραϊβική (70%) στην κορυφή.

Προσδοκίες και στρατηγικές

Περισσότεροι από τους μισούς (53%) οικονομικούς διευθυντές αναμένουν μείωση εσόδων έως και 25% ως αποτέλεσμα της τρέχουσας κρίσης. Μόλις το 4% δηλώνει ότι ο αντίκτυπος της κρίσης είναι ακόμα δύσκολο να εκτιμηθεί. Σε χώρες όπως η Γερμανία και η Δανία, οι οικονομικοί διευθυντές είναι οι πιο αισιόδοξοι σχετικά με τα έσοδα, καθώς περιμένουν μείωση μικρότερη του 10%, κανέναν αντίκτυπο ή και αύξηση στα έσοδα.

Καθώς οι εταιρείες επανέρχονται στη σταθερότητα, ο περιορισμός εξόδων αποτελεί την προτιμώμενη στρατηγική, με ποσοστό 81% να αναφέρουν ότι θα την εξετάσουν ως απάντηση στην κρίση. Το 56% των οικονομικών διευθυντών δηλώνουν ότι θα αναβάλλουν ή θα ακυρώσουν επενδύσεις, με τις εγκαταστάσεις και τα γενικά έξοδα κεφαλαίου (82%), τις λειτουργίες (47%) και το εργατικό δυναμικό (40%) να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Μόλις το 11% των ερωτηθέντων εξετάζουν την αναβολή ή ακύρωση των επενδύσεων τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Καθώς εφαρμόζουν στρατηγικές επιστροφής στην εργασία, οι οικονομικοί διευθυντές ανησυχούν περισσότερο για τα αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης (60%), την πιθανότητα ενός νέου κύματος πανδημίας (58%) και τον οικονομικό αντίκτυπο στην εταιρεία τους (47%).

Ο Κυριάκος Ανδρέου, Advisory Leader, PwC Ελλάδας δηλώνει: «Η πανδημία ήρθε ως αναπάντεχο φαινόμενο που κανείς δεν είχε προβλέψει, δημιουργώντας σημαντικές προκλήσεις. Έχοντας πλέον περάσει στην δεύτερη φάση της κρίσης και σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα, βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που θα επιβιώσουν και επιτύχουν είναι η ευελιξία και η ανθεκτικότητα. Απαιτείται αλλαγή στον τρόπο σκέψης και λειτουργίας, εξέλιξη της εταιρικής κουλτούρας και υιοθέτηση του ψηφιακού μετασχηματισμού ώστε να μπορέσουν οι οργανισμοί να βγουν πιο δυνατοί από αυτή τη δοκιμασία».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

PwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία
PwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία
Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ.
PwC: Οι καταναλωτικές τάσεις που αφήνει η πανδημία
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
Πάνω από το 50% των ιδιωτικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) αναμένουν μείωση των εσόδων τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC.
PwC: Ποιες επιχειρήσεις αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
Κρίσιμη η ανάπτυξη ανθεκτικότητας και ευελιξίας με αρωγό την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων, σύμφωνα με διαδικτυακή εκδήλωση της PwC Ελλάδας.
PwC Ελλάδας: Η επόμενη μέρα για τις επιχειρήσεις
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας
H PwC στηρίζει το Elevate Greece, την πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, που αποσκοπεί στην ενίσχυση, ανάπτυξη και εξωστρέφεια του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας.
Η PwC Ελλάδας συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας