fbpxΠώς η πανδημία αλλάζει τη βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων | Economistas.gr
Skip to main content

Πώς η πανδημία αλλάζει τη βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων

Πώς η πανδημία αλλάζει τη βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων
Φωτογραφία: Shutterstock

Λιγότερες διεθνείς εμπορικές εκθέσεις στο μέλλον, με σαφώς λιγότερους συμμετέχοντες, προβλέπεται σε ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Βερολίνο με τίτλο: «Αλλαγή της βιομηχανίας των εμπορικών εκθέσεων λόγω της κρίσης του κορωνοϊού». Μάλιστα, το 82% των ενδιαφερομένων αναμένει ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των λεγόμενων «υβριδικών» εμπορικών εκθέσεων.

Μετάβαση σε μια νέα, ψηφιακή εποχή

Αναλυτικά στο ενημερωτικό έγγραφο αναφέρεται ότι, πριν από την πανδημία, η βιομηχανία εμπορικών εκθέσεων ανθούσε παγκοσμίως για περισσότερο από δέκα χρόνια. Ωστόσο η υγειονομική κρίση κατέστησε, καθόσον φαίνεται, επιτακτική την ανάγκη μετάβασης στην εποχή κατά την οποία οι εκθέσεις θα διεξάγονται ψηφιακά μέσω cloud computing (υπολογιστικού νέφους), χωρίς περίπτερα και επισκέπτες σε αίθουσες συνεδριακών κέντρων.

Η «απόδοση της επένδυσης» των εμπορικών εκθέσεων του παρελθόντος φαίνεται πλέον να μην μπορεί να επιτευχθεί. Το χαμηλό ενδιαφέρον συμμετοχής διεθνών εκθετών εξαιτίας των περιορισμών του COVID-19 και η εντατική προσπάθεια ψηφιοποίησης των δραστηριοτήτων τους, υποδηλώνουν ότι η κρίση του κορωνοϊού θα αλλάξει μάλλον μόνιμα τη βιομηχανία των εμπορικών εκθέσεων.

Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Διεθνών Εκθέσεων (UFI) η οποία πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιουλίου, το 56% των εκπροσώπων του κλάδου εμπορικών εκθετών προσδοκά ότι στο μέλλον θα υπάρχουν λιγότερες διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, με σαφώς λιγότερους συμμετέχοντες. Το 82% μάλιστα εξ αυτών αναμένει ότι θα αυξηθεί και ο αριθμός των λεγόμενων «υβριδικών» εμπορικών εκθέσεων.

Τα παραδείγματα του Ανόβερου και της Κολωνίας

Μετά τις εκθέσεις του Ανόβερου και της Κολωνίας, η έκθεση βιβλίου της Φρανκφούρτης θα είναι η επόμενη εμπορική έκθεση που θα διεξαχθεί ψηφιακά στη Γερμανία. Πιο συγκεκριμένα οι «Ψηφιακές Ημέρες» στο Ανόβερο, στα μέσα Ιουλίου, κατέγραψαν περίπου 10.000 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες. Οι σχεδόν 200 ομιλητές και οι 100 συμμετέχουσες εταιρείες, σε διαλέξεις, ζωντανές συζητήσεις και παρουσιάσεις καινοτομίας, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συγκριθούν με την πραγματική Έκθεση του Ανόβερου η οποία απαριθμούσε σταθερά τα τελευταία χρόνια πάνω από 6.500 εκθέτες και 225.000 επισκέπτες. Ωστόσο σύμφωνα με τον επικεφαλής της Έκθεσης, το περιεχόμενό της στο μέλλον σχεδιάζεται να επεκταθεί ψηφιακά προκειμένου να προσεγγίσει μεγαλύτερο αριθμό online επισκεπτών. Αναφορικά με την εμπορική Έκθεση της Κολωνίας, η οποία πραγματοποιείται σταθερά κάθε Σεπτέμβριο με καθαρά εικονικό τρόπο, τόσο οι εκθέτες όσο και οι επισκέπτες πληρώνουν ηλεκτρονικό εισιτήριο για να εισέλθουν στην ηλεκτρονική περιήγησή τους στα περίπτερα.

Τα μειονεκτήματα των ψηφιακών εκθέσεων

«Εδώ και χρόνια οι πραγματικές εμπορικές εκθέσεις επικρίνονται ως προς το ότι παρέχουν ελάχιστα αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με τη σχέση κόστους-οφέλους για τους συμμετέχοντες σε αυτές. Ωστόσο αναμένεται ότι και οι ψηφιακές εμπορικές εκθέσεις θα αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα στο μέλλον», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της UFI κ. Hattendorf. Σύμφωνα, τέλος, με εκπροσώπους του κλάδου δια μέσω των εμπορικών εκθέσεων επιτυγχάνονταν στο παρελθόν οι διασυνδέσεις των ενδιαφερόμενων μερών, ενώ δύο στους τρεις διεθνείς εκθέτες δηλώνουν ότι η εξάλειψη των πραγματικών εμπορικών εκθέσεων αναμένεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους. Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου της Γερμανικής Βιομηχανίας Εκθέσεων Auma, κ. Harting νέοι πελάτες θα είναι δύσκολο να προσελκυθούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού AUSA 2019
Η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού AUSA 2019
Η Ελλάδα συμμετέχει με εθνικό περίπτερο στη μεγαλύτερη -αποκλειστικά για τον στρατό ξηράς- διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού AUSA 2019 που πραγματοποιείται στην Ουάσιγκτον, από 14 έως 16 Οκτωβρίου.
Η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού AUSA 2019
Ελληνικό ενδιαφέρον για τη Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού Spielwarenmesse
Ελληνικό ενδιαφέρον για τη Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού Spielwarenmesse
Εικοσιπέντε εκθέτες «μετρά» ήδη η λίστα των ελληνικών και κυπριακών επιχειρήσεων, που θα συμμετάσχουν στη Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού, Spielwarenmesse.
Ελληνικό ενδιαφέρον για τη Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού Spielwarenmesse
Ελληνικές εταιρείες στην κορυφαία έκθεση επίπλωσης της Κολωνίας
Ελληνικές εταιρείες στην κορυφαία έκθεση επίπλωσης της Κολωνίας
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κορυφαία διεθνή έκθεση επίπλωσης, "imm cologne 2020", που θα πραγματοποιηθεί 13 έως 19 Ιανουαρίου 2020, στο Εκθεσιακό Κέντρο της Κολωνίας, με τη συμμετοχή από την Ελλάδα 10 επιχειρήσεων.
Ελληνικές εταιρείες στην κορυφαία έκθεση επίπλωσης της Κολωνίας
Η Εθνική Τράπεζα στην «28η Έκθεση Agrotica 2020»
Η Εθνική Τράπεζα στην «28η Έκθεση Agrotica 2020»
Στο περίπτερο της Εθνικής Τράπεζας, αγρότες και επιχειρηματίες του κλάδου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από εξειδικευμένα στελέχη για το σύνολο των τραπεζικών προϊόντων και λύσεων που προσφέρει.
Η Εθνική Τράπεζα στην «28η Έκθεση Agrotica 2020»
Το 2022 η Διεθνής Έκθεση Αερομεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Το 2022 η Διεθνής Έκθεση Αερομεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Ακύρωση της Διεθνούς Έκθεσης air cargo forum Miami & transport logistics Americas για το 2020 και νέα ημερομηνία διεξαγωγής ‪από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου‬ 2022.
Το 2022 η Διεθνής Έκθεση Αερομεταφορών και Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας