fbpxJumbo: Πάνω από 50% οι απώλειες του Δεκεμβρίου | Economistas.gr
Skip to main content

Jumbo: Πάνω από 50% οι απώλειες του Δεκεμβρίου

Jumbo: Πάνω από 50% οι απώλειες του Δεκεμβρίου

Ξεπέρασαν το 50% οι απώλειες του ομίλου Jumbo τον Δεκέμβριο αυξάνοντας την πτώση στο σύνολο του έτους σε 18,2% από 10,7% που ήταν στο ενδεκάμηνο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, «το αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επέβαλε, δύο φορές, η ελληνική κυβέρνηση σημείωσε πολλές αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα αλλά τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο. Τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους.

Η Ελλάδα είχε επιλέξει να προχωρήσει σε απαγορευτικό λειτουργίας των καταστημάτων (lockdown) τον Νοέμβριο, με στόχο να επαναλειτουργήσει η Χριστουγεννιάτικη αγορά τον Δεκέμβριο.

Το Δεκέμβριο το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε αυτή την πολιτική. Παρά την αλλαγή των αρχικών σχεδιασμών, πρακτικά ουδεμία εναλλακτική πολιτική εφαρμόστηκε ως προς το λιανεμπόριο. Ως αποτέλεσμα ήρθε το απόλυτο -χωρίς χρονικό ορίζοντα- απαγορευτικό λειτουργίας των οργανωμένων καταστημάτων, περιλαμβανομένου και του Ιανουαρίου του 2021».

Αναφορικά μα την πορεία του 2020 σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση ότι οι πωλήσεις του Ιανουαρίου 2020 κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%. Τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.

Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.

Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (+ 13,6%) για τον μήνα αυτό.

Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος 2020 έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου. Ο Οκτώβριος κατέγραψε και πάλι θετικό πρόσημο με σημαντική αύξηση των πωλήσεων για τον όμιλο Jumbo κατά +12,7% περίπου. Ο Νοέμβριος με το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα να είναι κλειστό και στην Κύπρο να είναι κλειστά τα 3 από τα 5 καταστήματα, κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά -35% περίπου. Ο Δεκέμβριος 2020 με το σύνολο του δικτύου των καταστημάτων στην Ελλάδα να παραμένει κλειστό καθώς και 2 καταστήματα να είναι κλειστά στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά -54% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το έτος στο -18,2% από -10,7% το 11μηνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Jumbo: Μείωση 10,9% στις πωλήσεις οκταμήνου
Jumbo: Μείωση 10,9% στις πωλήσεις οκταμήνου
O συνολικός τζίρος του ομίλου κατέγραψε μικρή μείωση (-2%) σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.
Jumbo: Μείωση 10,9% στις πωλήσεις οκταμήνου
Jumbo: Αύξηση πωλήσεων τον Σεπτέμβριο - Περιορίστηκε η βουτιά το 2020
Jumbo: Αύξηση πωλήσεων τον Σεπτέμβριο - Περιορίστηκε η βουτιά το 2020
Μειωμένες κατά 9,3% εμφανίζονται οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το εννεάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Σπασμωδικές αντιδράσεις από την πλευρά των καταναλωτών.
Jumbo: Αύξηση πωλήσεων τον Σεπτέμβριο - Περιορίστηκε η βουτιά το 2020
Jumbo: Αύξηση 12,7% στις πωλήσεις τον Οκτώβριο
Jumbo: Αύξηση 12,7% στις πωλήσεις τον Οκτώβριο
Oι πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το σύνολο των πρώτων 10 μηνών εμφανίζονται πλέον μειωμένες κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Jumbo: Αύξηση 12,7% στις πωλήσεις τον Οκτώβριο
Jumbo: Δεν μπορεί να υποστηρίξει το click away
Jumbo: Δεν μπορεί να υποστηρίξει το click away
Αδυναμία να υποστηρίξει το σύστημα click away, εκφράζει με ανακοίνωσή της η μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών Jumbo.
Jumbo: Δεν μπορεί να υποστηρίξει το click away