«Μέσα σε ένα βράδυ πήγαμε remote» -H Ebury στηρίζει το προσωπικό με γιόγκα, διαγωνισμούς «master chef» και virtual εκδηλώσεις

NEWSROOM
Ο Duarte Libano Monteiro, Regional Director της εταιρείας διεθνών πληρωμών Ebury
Ο Duarte Libano Monteiro, Regional Director της εταιρείας διεθνών πληρωμών Ebury

Ο Duarte Libano Monteiro, Regional Director της εταιρείας διεθνών πληρωμών Ebury περιγράφει πως λειτουργεί η εταιρεία ένα χρόνο μετά τα πρώτα μέτρα της πανδημίας.

Ηταν Παρασκευή 13 Μαρτίου όταν ενημερώσαμε ότι όλοι οι υπάλληλοι της Ebury στο Ελληνικό Υποκατάστημα θα δουλεύουν από τη Δευτέρα απομακρυσμένα. Τεχνικά, για εμάς ήταν εύκολο. Είμαστε fintech εταιρεία, με έμφαση τόσο στο financial όσο και στο technological κομμάτι και είναι δεδομένο ότι δουλεύουμε με τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.
Ταυτόχρονα, η ίδια πρακτική εφαρμόστηκε σε πολλά από τα γραφεία μας ανά τον κόσμο. Μαθαίναμε τα νέα τους και μεταφέραμε την εμπειρία του lockdown ο καθένας από τη χώρα του. Συνάδελφοι που ταξιδεύουν συνεχώς για δουλειά εγκλωβίστηκαν μακριά από τα σπίτια τους κι έμειναν για εβδομάδες σε άλλες χώρες. Ήμασταν διαρκώς σε επαφή, αλλά φυσικά μας έλειπε το γραφείο και οι συζητήσεις μας από κοντά.

Το πρωινό meeting των 08:30 για τις εξελίξεις στην αγορά συναλλάγματος μεταφέρθηκε σε online video call. Το ίδιο και οι συναντήσεις με τους πελάτες. Στις αρχές Απριλίου διοργανώσαμε webinar με θέμα «Πώς ο κορωνοϊός επηρεάζει τις αγορές». Mάλιστα ήμασταν από τους πρώτους που διοργάνωσαν webinar στην Ελλάδα. Τεχνικά, η οργάνωση της δουλειάς μας remotely ήταν εύκολη, ωστόσο ήταν πρόκληση το να διατηρηθεί η παραγωγικότητα σε υψηλά επίπεδα και το team spirit, ενώ ταυτόχρονα δεν ήμασταν το γραφείο με τους συναδέλφους μας
Για να το πετύχουμε, διατηρήσαμε τα κίνητρα ψηλά, όπως συνέβαινε πάντα στην εταιρεία. Για εμάς ήταν σημαντικό να βάλουμε σε πρώτο πλάνο την ψυχολογική υγεία των εργαζομένων μας. Η ασφάλεια και η ευελιξία που νιώθαμε δουλεύοντας από το σπίτι βοήθησαν σημαντικά σε αυτό. Το τμήμα HR όπως και τo management team ήταν πάντοτε σε άμεση επικοινωνία με τους ανθρώπους μας. Αυτό δημιούργησε μια έννοια κατανόησης και αμεσότητας, που μας βοήθησε πολύ να διατηρήσουμε το ηθικό ψηλά.

Προς την ίδια κατεύθυνση βοήθησαν τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά, μία σειρά από δράσεις που παρέχει η εταιρεία: online sessions γιόγκα και γυμναστικής, διαγωνισμούς φωτογραφίας, «κουίζ», ή ακόμη και «master-chef» με συμμετοχή σε παγκόσμιο επίπεδο, με περίπου χίλιους συμμετέχοντες και βραβεία vouchers από την Amazon. Σε αυτό το πλαίσιο δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε ότι πολλοί από τους εργαζομένους μας θα έπρεπε να συνδυάσουν την εργασία με την οικογενειακή ζωή, με τα παιδιά να είναι επίσης στο σπίτι. Πρωτοβουλίες όπως οι διαγωνισμοί για τη διασκέδαση των παιδιών προστέθηκαν άμεσα στις υπόλοιπες δράσεις.

Καθώς η εταιρία έχει γραφεία σε 23 χώρες σε διαφορετικές ηπείρους, αποφασίσαμε μια κοινή ώρα να γιορτάσουμε το νέο έτος όλοι μαζί online. Το απολαύσαμε πραγματικά! Επίσης, φροντίζουμε να γιορτάζουμε σημαντικές στιγμές και εργασιακές επετείους online.

Όταν άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα στην Ελλάδα, επιστρέψαμε στο γραφείο σε rotation και με social distancing. Πήραμε και αρκετά προληπτικά μέτρα, όπως ήταν η απομακρυσμένη εργασία για 14 μέρες για κάθε εργαζόμενο μετά τις διακοπές του καλοκαιριού, όταν και άρχισε να υπάρχει αύξηση των κρουσμάτων, ενώ σταθερά ακολουθούμε τις οδηγίες της πολιτείας για την τηλεργασία και τηρούμε αυστηρά μέτρα.

Σημαντικό feedback σε όλο αυτό το διάστημα έδωσαν τα συχνά ερωτηματολόγια που συμπληρώνουμε για την αξιολόγηση των διαδικασιών που ακολουθούνται και για την ψυχολογική μας διάθεση.
Ένα χρόνο μετά τα πρώτα μέτρα, ανυπομονούμε να βρεθούμε ξανά όλοι μαζί στο γραφείο. Ωστόσο, ξέρουμε ότι είναι ζήτημα χρόνου να επιστρέψουμε σε αυτό, έχοντας πάρει μαθήματα από την περίοδο της τηλεργασίας. Πιστεύουμε ότι θα γυρίσουμε πιο δυνατοί και θα έχουμε ενσωματώσει χρήσιμες πρακτικές και καλύτερες συνήθειες που αποκτήθηκαν στη δύσκολη αυτή περίοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ