Αυξημένες κατά 6,3% οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη το 2020

NEWSROOM
Αυξημένες κατά 6,3% οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη το 2020

Σε 393,38 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη το 2020 από 370,07 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 6,3%. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και σε ολόκληρη την γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη του Ομίλου τροφοδοτείται από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, η οποία υποστηρίζεται επιπρόσθετα από την ικανότητα του Ομίλου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης και διαφορετικές δυναμικές στα κανάλια πωλήσεων σε κάθε χώρα. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη κατά 7,8% κατά το 2020 σε σύγκριση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 136,05 εκατ. ευρώ από 126,21 εκατ. ευρώ το 2019. Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν 65,41% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,52% στα 257,33 εκατ. ευρώ το 2020 από 243,86 εκατ. ευρώ το 2019.

Η κερδοφορία του Ομίλου το 2020 αυξήθηκε κυρίως λόγω βελτιστοποίησης του λειτουργικού κόστους και ιδιαιτέρως λόγω χαμηλότερων εξόδων διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 14,52% στα 62,70 εκατ. ευρώ κατά το 2020 από 54,75 εκατ. ευρώ το 2019 και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στο 15,94% στο 2020 από 14,79% το περυσινό έτος. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 50,06 εκατ. ευρώ κατά το 2020 από 43,84 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένα κατά 14,19% και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 12,73% από 11,85% πέρυσι. Τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) έφτασαν τα 47,43 εκατ. ευρώ το 2020 από 45,46 εκατ. ευρώ το περυσινό έτος, αυξημένα κατά 4,34%, και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 12,06% από 12,28% το 2019. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 38,73 εκατ. ευρώ κατά το 2020 από 38,01 εκατ. ευρώ το 2019 αυξημένα κατά 1,89%, και το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 9,84% από 10,27% το 2019.

Σημειώνεται ότι στα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 και σε συνέχεια της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ολοκληρώθηκε η εξαγορά των πολωνικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας. Σε συνέχεια της επέκτασης του εργοστασίου παραγωγής του Ομίλου στα Οινόφυτα, που αφορά στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απορρόφηση της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona.

Επιπλέον, η νέα επένδυση που ξεκίνησε το 2020 στην Polipak και βρίσκεται υπό ανάπτυξη θα οδηγήσει στην δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, βελτιωμένων από άποψη οικολογικού προφίλ, ανθεκτικότητας και λειτουργικότητας. Το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα και αυξημένη απόδοση.

Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος Σαράντη προέβη σε πληρωμή μερίσματος για την χρήση του 2019 ποσού 11,2 εκατ. ευρώ (0,16701 ευρώ ανά μετοχή). Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου στο τέλος του 2020 συνεχίζει να παραμένει σε χαμηλό επίπεδο (καθαρός δανεισμός προς EBITDA στα 0,17x) και ανέρχεται σε 10,91 εκατ. ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ