Ζημίες 228 εκατ. ευρώ για την Aegean το 2020 και 5.2 εκατ. επιβάτες

NEWSROOM
Το σήμα της AEGEAN
Το σήμα της AEGEAN/ Φωτογραφία Eurokinissi

Πτώση τζίρου 74% εμφάνισε το τέταρτο τρίμηνο η ΑEGEAN με τις πτήσεις να μειώνονται κατά 61% και την επιβατική κίνηση να υποχωρεί κατά 77% λόγω του δεύτερου lockdown.

Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, μείωσαν σημαντικά τη δραστηριότητα της εταιρείας αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκ.ευρώ έναντι Euro1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους 296,8 εκ.ευρώ το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους 227,9 εκ.ευρώ έναντι κερδών προ φόρων 106,7 εκ.ευρώ και κερδών μετά από φόρους 78,5 εκ. ευρώ το 2019.

Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 478,4 εκ.ευρώ κατά το τέλος του 2020.

«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα" δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης.

Οι πρώτοι μήνες του 2021, πρόσθεσε ο διευθύνων συμβουλος, είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. "Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου» κατέληξε ο Δημήτρης Γερογιάννης.

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321 neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.

ΣΧΕΤΙΚΑ