fbpxJumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη | Economistas.gr
Skip to main content

Jumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη

Jumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη
Το σήμα των Jumbo/ Φωτογραφία Eurokinissi

Με το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, όλες οι χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO έλαβαν μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης του Covid-19 επηρεάζοντας την πορεία των μεγεθών του Ομίλου JUMBO.  

Ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020, για τον Όμιλο JUMBO, διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,15% σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση 01.01.2019-31.12.2019  που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ.  

  • Στην Ελλάδα, τα καταστήματα Jumbo καθώς και άλλα εμπορικά καταστήματα  παρέμειναν κλειστά, κατά τις δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα  Χριστούγεννα του 2020. Σε περιόδους που επιτρεπόταν η λειτουργία των  καταστημάτων, προς αποφυγή φαινομένων συγχρωτισμού, υπήρξε πρόβλεψη για  συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών ανά τετραγωνικό μέτρο εντός των καταστημάτων.  

Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται  οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά -30% περίπου σε σχέση με  το 2019.  

  • Στην Κύπρο, το σύνολο των καταστημάτων παρέμειναν κλειστά από τα μέσα Μαρτίου  έως τις αρχές Μαΐου 2020, χάνοντας την εορταστική περίοδο του Πάσχα. Τα μέτρα  περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών που επιβλήθηκαν σε συνδυασμό με τις  αποφάσεις για το κλείσιμο καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα ή σε  βεβαρημένες υγειονομικά περιοχές, επηρέασαν τις πωλήσεις κατά το 2020 όπου  υποχώρησαν κατά -13% περίπου σε σχέση με το 2019. 
  • Όσον αφορά στη Βουλγαρία, τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών για  δύο μήνες (από Μάρτιο έως Μάιο2020) καθώς και οι αποφάσεις για το κλείσιμο  καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα είχαν ως αποτέλεσμα τη  μείωση των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2020 κατά -10% περίπου. 
  • Οι παρόμοιοι περιορισμοί στη Ρουμανία δεν ανέτρεψαν τη δυναμική ανάπτυξης και οι  πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση +13% περίπου. 

Η μικτή κερδοφορία του Ομίλου JUMBO, κατά το 2020, ανήλθε σε 359,40 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση -19,02% (σε σύγκριση με τα 443,79 εκατ. ευρώ το έτος 2019).  

Το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου JUMBO διαμορφώθηκε σε 51,78% ενώ πέρυσι  ήταν 52,34%.  

Σ’ αυτή τη δύσκολη χρονιά, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε  τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι των 177,62 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, μειωμένα κατά -21,93%.  

Πολιτική Αγορών 

Ο Όμιλος κατά το 2020 προσάρμοσε τη στρατηγική των αγορών λαμβάνοντας υπόψη το  διάστημα αδράνειας και υπολειτουργίας των καταστημάτων.  

Αποτέλεσμα αυτής της αναπροσαρμογής στις αγορές ήταν ότι κατά την τελευταία μέρα του  Δεκεμβρίου 2020, τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού, να διαμορφωθούν σε 665,15 εκατ. ευρώ από 636,99 εκατ. ευρώ  κατά την 31.12.2019.  

Μερισματική Πολιτική  

Η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο  χωρίς να έχει χάσει ούτε μία χρονιά. Έτσι και κατά το 2020 λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες, η διοίκηση της εταιρείας  προκατάβαλε το μέρισμα για τη χρήση του 2020 συνολικό ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή με  τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής επιβραβεύοντας τους μετόχους της που επιδεικνύουν  εμπιστοσύνη στον Όμιλο.  

Πρόθεση της διοίκησης είναι να προαναγγείλει, στην επερχόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση  που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου, έκτακτη χρηματική διανομή ίση με το  μέρισμα της 12μηνης χρήσης 2018/2019 δηλαδή μικτού ποσού 0,47 ευρώ ανά μετοχή.  Πρόθεση είναι η χρηματική διανομή να καταβληθεί αμέσως μετά την περίοδο τριών μηνών  αδιάλειπτης και ομαλής λειτουργίας των καταστημάτων.  

Ανάπτυξη δικτύου 

Με την ολοκλήρωση της εταιρικής χρήσης, την 31η Δεκεμβρίου 2020, ο Όμιλος JUMBO  αριθμούσε 80 καταστήματα.  

Από αυτά:  

  • 52 βρίσκονται στην Ελλάδα,  
  • 5 στην Κύπρο,  
  • 9 στην Βουλγαρία, και  
  • 14 στη Ρουμανία.  

Ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr σε Ελλάδα και Κύπρο.   

 Ο Όμιλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 28 καταστήματα που φέρουν το σήμα της  JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και  Μαυροβούνιο).  

Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων λόγω της πανδημίας του  κορωνοϊού, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2021, στο δίκτυο καταστημάτων θα  προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (περίπου 9.000 τ.μ.).  

Επίσης θα λειτουργήσει στην Craiova, στη Ρουμανία, ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα (περίπου  12.000 τ.μ.), ενώ στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και οι υπηρεσίες για την  υπηρεσία e - jumbo της Ρουμανίας (περίπου 33.000 τ.μ.).  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξημένες 7% οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Σεπτέμβριο και 11% στο εννεάμηνο 2022
Αυξημένες 7% οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Σεπτέμβριο και 11% στο εννεάμηνο 2022
Ανοδικά κινήθηκαν τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά σημειώνοντας αύξηση 7%.
Αυξημένες 7% οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Σεπτέμβριο και 11% στο εννεάμηνο 2022
Jumbo: Αύξηση 12% των πωλήσεων τον Οκτώβριο και 11% στο δεκάμηνο του 2022
Jumbo: Αύξηση 12% των πωλήσεων τον Οκτώβριο και 11% στο δεκάμηνο του 2022
Με αύξηση πωλήσεων περίπου 12% έκλεισε ο Οκτώβριος 2022 για την Jumbo, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2021. Το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων κατά την 10μηνη περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2022 ανήλθε στο 11% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Jumbo: Αύξηση 12% των πωλήσεων τον Οκτώβριο και 11% στο δεκάμηνο του 2022
ΑΒ Βασιλόπουλος: Στοχεύει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της αγοράς
ΑΒ Βασιλόπουλος: Στοχεύει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της αγοράς
Προτεραιότητα στη συγκράτηση ει δυνατόν μείωση των τιμών των προϊόντων που διαθέτει δίνει η νέα διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στο δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα αυξημένα κόστη, οι πληθωριστικές πιέσεις και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Στοχεύει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της αγοράς
Αυξημένα τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2022
Αυξημένα τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2022
Στο ποσό των 247,09 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσει του ομίλου Jumbo το τρίτο τρίμηνο 2022 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022) από 229,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2021), αυξημένες κατά 7,85%.
Αυξημένα τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Jumbo στο εννεάμηνο του 2022
Jumbo: Αυξημένες κατά 14% οι πωλήσεις το 2022
Jumbo: Αυξημένες κατά 14% οι πωλήσεις το 2022
Με αύξηση πωλήσεων περίπου 22% έκλεισε ο τελευταίος μήνας του 2022 για τον όμιλο Jumbo σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Jumbo: Αυξημένες κατά 14% οι πωλήσεις το 2022