fbpxJumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη | Economistas.gr
Skip to main content

Jumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη

Jumbo: Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη
Το σήμα των Jumbo/ Φωτογραφία Eurokinissi

Με το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, όλες οι χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO έλαβαν μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης του Covid-19 επηρεάζοντας την πορεία των μεγεθών του Ομίλου JUMBO.  

Ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020, για τον Όμιλο JUMBO, διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,15% σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση 01.01.2019-31.12.2019  που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ.  

  • Στην Ελλάδα, τα καταστήματα Jumbo καθώς και άλλα εμπορικά καταστήματα  παρέμειναν κλειστά, κατά τις δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα  Χριστούγεννα του 2020. Σε περιόδους που επιτρεπόταν η λειτουργία των  καταστημάτων, προς αποφυγή φαινομένων συγχρωτισμού, υπήρξε πρόβλεψη για  συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών ανά τετραγωνικό μέτρο εντός των καταστημάτων.  

Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται  οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά -30% περίπου σε σχέση με  το 2019.  

  • Στην Κύπρο, το σύνολο των καταστημάτων παρέμειναν κλειστά από τα μέσα Μαρτίου  έως τις αρχές Μαΐου 2020, χάνοντας την εορταστική περίοδο του Πάσχα. Τα μέτρα  περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών που επιβλήθηκαν σε συνδυασμό με τις  αποφάσεις για το κλείσιμο καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα ή σε  βεβαρημένες υγειονομικά περιοχές, επηρέασαν τις πωλήσεις κατά το 2020 όπου  υποχώρησαν κατά -13% περίπου σε σχέση με το 2019. 
  • Όσον αφορά στη Βουλγαρία, τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών για  δύο μήνες (από Μάρτιο έως Μάιο2020) καθώς και οι αποφάσεις για το κλείσιμο  καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα είχαν ως αποτέλεσμα τη  μείωση των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2020 κατά -10% περίπου. 
  • Οι παρόμοιοι περιορισμοί στη Ρουμανία δεν ανέτρεψαν τη δυναμική ανάπτυξης και οι  πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση +13% περίπου. 

Η μικτή κερδοφορία του Ομίλου JUMBO, κατά το 2020, ανήλθε σε 359,40 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση -19,02% (σε σύγκριση με τα 443,79 εκατ. ευρώ το έτος 2019).  

Το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου JUMBO διαμορφώθηκε σε 51,78% ενώ πέρυσι  ήταν 52,34%.  

Σ’ αυτή τη δύσκολη χρονιά, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε  τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι των 177,62 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, μειωμένα κατά -21,93%.  

Πολιτική Αγορών 

Ο Όμιλος κατά το 2020 προσάρμοσε τη στρατηγική των αγορών λαμβάνοντας υπόψη το  διάστημα αδράνειας και υπολειτουργίας των καταστημάτων.  

Αποτέλεσμα αυτής της αναπροσαρμογής στις αγορές ήταν ότι κατά την τελευταία μέρα του  Δεκεμβρίου 2020, τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού, να διαμορφωθούν σε 665,15 εκατ. ευρώ από 636,99 εκατ. ευρώ  κατά την 31.12.2019.  

Μερισματική Πολιτική  

Η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο  χωρίς να έχει χάσει ούτε μία χρονιά. Έτσι και κατά το 2020 λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες, η διοίκηση της εταιρείας  προκατάβαλε το μέρισμα για τη χρήση του 2020 συνολικό ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή με  τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής επιβραβεύοντας τους μετόχους της που επιδεικνύουν  εμπιστοσύνη στον Όμιλο.  

Πρόθεση της διοίκησης είναι να προαναγγείλει, στην επερχόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση  που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου, έκτακτη χρηματική διανομή ίση με το  μέρισμα της 12μηνης χρήσης 2018/2019 δηλαδή μικτού ποσού 0,47 ευρώ ανά μετοχή.  Πρόθεση είναι η χρηματική διανομή να καταβληθεί αμέσως μετά την περίοδο τριών μηνών  αδιάλειπτης και ομαλής λειτουργίας των καταστημάτων.  

Ανάπτυξη δικτύου 

Με την ολοκλήρωση της εταιρικής χρήσης, την 31η Δεκεμβρίου 2020, ο Όμιλος JUMBO  αριθμούσε 80 καταστήματα.  

Από αυτά:  

  • 52 βρίσκονται στην Ελλάδα,  
  • 5 στην Κύπρο,  
  • 9 στην Βουλγαρία, και  
  • 14 στη Ρουμανία.  

Ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr σε Ελλάδα και Κύπρο.   

 Ο Όμιλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 28 καταστήματα που φέρουν το σήμα της  JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και  Μαυροβούνιο).  

Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων λόγω της πανδημίας του  κορωνοϊού, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2021, στο δίκτυο καταστημάτων θα  προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (περίπου 9.000 τ.μ.).  

Επίσης θα λειτουργήσει στην Craiova, στη Ρουμανία, ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα (περίπου  12.000 τ.μ.), ενώ στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και οι υπηρεσίες για την  υπηρεσία e - jumbo της Ρουμανίας (περίπου 33.000 τ.μ.).  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μειωμένες οι πωλήσεις και τα κέρδη του ομίλου JUMBO το 2020
Μειωμένες οι πωλήσεις και τα κέρδη του ομίλου JUMBO το 2020
Μειωμένες πωλήσεις κατά 18,15% παρουσίασε ο όμιλος JUMBO το 2020, ανερχόμενες στα 694,03 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση 01.01.2019-31.12.2019 που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ.
Μειωμένες οι πωλήσεις και τα κέρδη του ομίλου JUMBO το 2020
Αυξημένες κατά 24% οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo το πρώτο τετράμηνο του 2021
Αυξημένες κατά 24% οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo το πρώτο τετράμηνο του 2021
Σε θετικό έδαφος πέρασαν, για πρώτη φορά από την έναρξη της χρήσης, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 καταγράφοντας αύξηση περίπου 24% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020.
Αυξημένες κατά 24% οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo το πρώτο τετράμηνο του 2021
Όμιλος JUMBO: Αύξηση πωλήσεων κατά 12,6% το α' εξάμηνο του 2021
Όμιλος JUMBO: Αύξηση πωλήσεων κατά 12,6% το α' εξάμηνο του 2021
Οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος - Ιούνιος 2021), ήταν αυξημένες κατά +12,6% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Όμιλος JUMBO: Αύξηση πωλήσεων κατά 12,6% το α' εξάμηνο του 2021
Παγκρήτια Τράπεζα: Με το βλέμμα στην ανάπτυξη
Παγκρήτια Τράπεζα: Με το βλέμμα στην ανάπτυξη
Με σημαντικά βήματα προόδου κλείνει την προηγούμενη χρήση της η Παγκρήτια Τράπεζα που παρά την πανδημία κατάφερε να ξεκινήσει με αξιώσεις το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης του ισολογισμού της, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2022 και το οποίο προβλέπει σημαντική μείωση των NPEs, αλλά και την κεφαλαιακή της ενίσχυση.
Παγκρήτια Τράπεζα: Με το βλέμμα στην ανάπτυξη