Τριπλασιάζει τις επενδύσεις για το '19 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Αύξηση των επενδύσεων για το 2019 ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Ντέγιαν Μπέκο, που αναφέρθηκε και στα σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

Ο Ντ. Μπέκο επισήμανε πως μετά την εξαγορά της (σ.σ. τον περασμένο Φεβρουάριο) από την δανέζικη Carlsberg, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει επενδύσει φέτος 8 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 προγραμματίζονται επενδύσεις 12 εκατ., αυξημένες κατά σχεδόν τρεις φορές σε σύγκριση με τον αρχικό προγραμματισμό.

Συνολικά και για την πενταετία 2015-2019 η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 48 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη των μονάδων παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα.

Η εταιρεία, που είναι ευρύτερα γνωστή για τις μπίρες Μύθος, Φιξ και Kaiser και που έχει πρόσφατα μπει και στον χώρο των αναψυκτικών με τις σόδες Tuborg, σχεδιάζει τη διάθεση νέων προϊόντων τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά για τα οποία όμως ο Ντ. Μπέκο επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξαγωγική δραστηριότητα καλύπτει σήμερα 35 χώρες και αντιστοιχεί σε όρους όγκου στο 7% της παραγωγής, ενώ για το 2018 προβλέπεται αύξηση των εξαγωγών κατά 17% σε σύγκριση με το 2017. Από τις διεθνείς αγορές, σημείωσε ο επικεφαλής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, οι σημαντικότερες είναι εκείνες της Γερμανίας, των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Αυστραλίας, της Βουλγαρίας, του Ισραήλ και της Κύπρο.

Ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής απορροφάται από την ελληνική αγορά με στελέχη της εταιρείας να αναφέρουν πως η εκλογική δραστηριότητα ενδέχεται να επηρεάσει τα εμπορικά σχέδια. Σημείνωναν χαρακτηριστικά πως ένας παρατεταμένος εκλογικός κύκλος με διαδοχικές αναμετρήσεις και ψηφοφορίες μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ενώ πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο μία αστάθεια στο πολιτικό σκηνικό να προκαλέσει αρρυθμίες στον τουρισμό και, κατ' επέκταση, πτώση στην κατανάλωση κατά τους θερινούς μήνες.

Ερωτηθείς για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην μπίρα που σήμερα διαμορφώνεται στα 5 ευρώ ανά 100 λίτρα προϊόντος και στον απόηχο της τροπολογίας για κατάργηση της επιβάρυνσης στο κρασί, ο κ. Μπέκο τον χαρακτήρισε ως ένα θέμα που ανήκει στο παρελθόν. Η εταιρεία -και ο κλάδος συνολικά- δεν δείχνουν τη διάθεση να πιέσουν στην κατεύθυνση της κατάργησης του φόρου όπως συνέβη μόλις χθες με τον ΕΦΚ για το κρασί, ενώ όπως σημειώθηκε από αρμόδια στελέχη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το θέμα είναι να μην δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά, κυρίως από ζυθοποιίες που τεχνηέντως υπάγονται στο καθεστώς των μικροζυθοποιών που έχουν χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνση.

Σήμερα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ελέγχει το 24,5% της αγοράς, με «ναυαρχίδες» τις ετικέτες της Φιξ και του Μύθου, ενώ αναμένει να διευρύνει το μερίδιό της κατά 0,2% φέτος. Από οικονομικής πλευράς, πατως, η εταιρεία αναμένει μονοψήφια αύξηση των βασικών μεγεθών για φέτος.

Συνολικά η ελληνική αγορά μπίρας αναμένεται να διευρυνθεί κατά 3% φέτος, κυρίως λόγω της αύξησης της εσωτερικής ζήτησης, ενώ ο τουρισμός υπολογίζεται ότι συμμετέχει σε αυτή την αύξηση με 0,8 της ποσοστιαίας μονάδας.

Ο Ντ. Μπέκο επιφύλαξε θετικά σχόλια για τον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά, σχολιάζοντας πως είναι σκληρός, αλλά, τελικά, λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, ενώ αναφερόμενος στις μικροζυθοποιίες σχολίασε πως

Για το εγγύς μέλλον η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης σε πέντε νέες χώρες, που θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό των χωρών στις οποίες φτάνουν τα προϊόντα της σε σαράντα. Ο Ντ. Μπέκο ανέφερε ενδεικτικά πως εξετάζονται μεταξύ άλλων η Ινδία και οι χώρες της Βαλτικής, χωρίς ωστόσο να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες. Σε κάθε περίπτωση και όσον αφορά στις εξαγωγές, στόχος για την εταιρεία είναι να ξεπεράσει το όριο του 1 εκατ. κιβωτίων την επόμενη διετία.

ΣΧΕΤΙΚΑ